beantwoord

Tele2 3G snelheid omlaag.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
simnlru schreef:

Heb het overigens 3 keer gevraagd, 3 keer hetzelfde antwoord gekregen.. vind het makkelijk te zeggen dat ze onderdruk staan rn daardoor fouten maken. Dan zou ik zeggen zoek een andere baan 😂 ...

Ten tweede bel zelf vaak via whatsapp of andere service dat via internet gaat, dus geen VOLTE in het buitenland hebben is geen probleem.

Oh nope, dat was niet als een excuus voor de fouten dat klantenservice of verkoop afdeling maken lol.

Alleen ik geef het gewoon op, door een foute informatie die ik telefonisch gekregen heb, kon ik bijna niet mee op reis... Mijn geluk was dat ik 4 dagen voor vertrek toch contract heb genomen via Twitter om dubbele te checken. Gelukkig maar 🙂.

eric schreef:

Rena Chan schreef:

Ik reis veel, maar buiten de EU....Voor mij is dan niks anders dan lokaal sim kaart kopen.

Dit jaar in kroatie hun 4G netwerk gehad maar in Egypte was een lokaal simkaartje 10 euro voor 2.5 gb toch een veel betere keus. Deezer op de beach :)

Oh ja, lokale simkaarten zijn vaak goedkoop, alleen had ik dit keer geen dual sim Phone bij.

Weet ik nu ook dat ik Dubai, hebben ze nu Virgin Mobile, bestel je een sim in Nederland al via de app, en wordt deze op je hotel bezorgd 😎

Ik Maleisië was het goedkoopste, 10€ voor 2GB, 4GB social média en 's nachts video onbeperkt.
Reputatie 6
Badge +1
Video kijken op een telefoon? Hmm, dan tether ik en kijk op de laptop. Niet alle buitenlandse sims staan tethering toe. De telefoon winkel weet welke telco het verbied, het zit is de sim ingebakken als het niet werkt 😡
Reputatie 7
Badge +2
Raaf12 schreef:

Video kijken op een telefoon? Hmm, dan tether ik en kijk op de laptop. Niet alle buitenlandse sims staan tethering toe. De telefoon winkel weet welke telco het verbied, het zit is de sim ingebakken als het niet werkt 😡

In andere landen (buiten Europa) zijn de Net-neutraliteit regels niet zo streng (of ze bestaan helemaal niet).

Zo in Maleisië was tethering uitgeschakeld op iOS, en video kwaliteit was op max 480p.

Ik kijk erg veel video's op mijn telefoon, scherm is kleiner maar je kijk het ook van veel dichterbij.
Als dit zo is...kunnen ze beter die reclame van tele2 op tv verwijderen. Als ik op de camping ben heb ik alleen maar 3G wat ik kan ontvangen. De dekking is daar met 4G helemaal niets. Dank voor de misleidende reclame tele2
Reputatie 7
Badge
Kikker schreef:

Als dit zo is...kunnen ze beter die reclame van tele2 op tv verwijderen. Als ik op de camping ben heb ik alleen maar 3G wat ik kan ontvangen. De dekking is daar met 4G helemaal niets. Dank voor de misleidende reclame tele2

En dat is het punt 4G is lang niet optimaal overal , maar .....3G snelheid gaat dan ook nog omlaag...voor Tele2 klanten.
Klopt. Niet eerlijk voor de trouwe klanten die al vanaf het begin bij tele2 aangesloten zijn.
Reputatie 7
Badge
Kikker schreef:

Klopt. Niet eerlijk voor de trouwe klanten die al vanaf het begin bij tele2 aangesloten zijn.

Misschien wordt het beter voor de trouwe klanten wanneer TMobile Tele2 zal overnemen. Anders zelf overstappen !
Reputatie 6
Badge +1
[quote=simnlru][quote=Raaf12]
Rena Chan schreef:

simnlru schreef:

Niet kunnen roamen op 4G in de EU was voor mij de doorslag om de Tele2 tent te verlaten.

Nou ik moest begin dit jaar een nieuw toestel hebben, en bij Tele2 was ik toen het goedkoopste uit met toestel (i.v.m. toestelkorting/subsidie). Ik heb toen 2 a 3 keer gevraagd of er met de toen nog aankomende EU regeling dat je de bundel in de EU kan gebruiken er vanaf die tijd 4G roaming zou worden aangeboden... paar maanden later niks gewoon 3G.. Nagevraagd en werd me gezegd dat dit niet klopt en waarschijnlijk een fout is gemaakt bij de toezegging.. Helaas het gesprek in die tijd niet opgenomen, dus heb het niet zwart op wit.

Er zij wel wat uitzonderingen in de EU waar het met Tele2 wel mogelijk is op 4G te roamen, helaas kom ik daar niet vaak, ik zit meestal zuidelijker. Voor mij wat dat de reden om naar Youfone te gaan, dat is een KPN merk wat wel overal roamen op 4G heeft. (en ook maandelijks opzegbare sim only)

Uitzonderingen
(quote Tweakers user)

Wat wel zeker is dat op dit moment zijn alleen de Baltische staten, Kroatië waar Tele2 actief is 4G. Recentelijk zijn hier ook Denemarken en Finland bijgekomen waar je kan roamen op het Deense TDC op 4G en in Finland bij de provider DNA.
Reputatie 5
Badge
[quote=Raaf12][quote=simnlru]
Raaf12 schreef:

Rena Chan schreef:

simnlru schreef:

Niet kunnen roamen op 4G in de EU was voor mij de doorslag om de Tele2 tent te verlaten.

Nou ik moest begin dit jaar een nieuw toestel hebben, en bij Tele2 was ik toen het goedkoopste uit met toestel (i.v.m. toestelkorting/subsidie). Ik heb toen 2 a 3 keer gevraagd of er met de toen nog aankomende EU regeling dat je de bundel in de EU kan gebruiken er vanaf die tijd 4G roaming zou worden aangeboden... paar maanden later niks gewoon 3G.. Nagevraagd en werd me gezegd dat dit niet klopt en waarschijnlijk een fout is gemaakt bij de toezegging.. Helaas het gesprek in die tijd niet opgenomen, dus heb het niet zwart op wit.

Er zij wel wat uitzonderingen in de EU waar het met Tele2 wel mogelijk is op 4G te roamen, helaas kom ik daar niet vaak, ik zit meestal zuidelijker. Voor mij wat dat de reden om naar Youfone te gaan, dat is een KPN merk wat wel overal roamen op 4G heeft. (en ook maandelijks opzegbare sim only)

Uitzonderingen
(quote Tweakers user)

Wat wel zeker is dat op dit moment zijn alleen de Baltische staten, Kroatië waar Tele2 actief is 4G. Recentelijk zijn hier ook Denemarken en Finland bijgekomen waar je kan roamen op het Deense TDC op 4G en in Finland bij de provider DNA.

Ja die quote kende ik al😊
Hoe komt het dan met de 3G snelheid in het buitenland? Afgelopen jaar geen 4G in Frankrijk. Terwijl Vodafone volledige dekking had. Dit is voor mij wel een punt bij eventuele verlenging of overstappen in maart!
Reputatie 7
Badge +2
3G snelheden in het buitenland worden niet gelimiteerd, het gaat puur over gebruik van 3G binnen Nederland.
Rena Chan schreef:

3G snelheden in het buitenland worden niet gelimiteerd, het gaat puur over gebruik van 3G binnen Nederland.

En 4G is niet mogelijk in het buitenland?
Reputatie 7
Badge
Denzell schreef:

Rena Chan schreef:

In enkele landen o.a. Kroatie wel al.
Verder ben je in buitenland afhankelijk het aanbod in het land.
Vaak kun je beter een simkaart daar aanschaffen
Reputatie 7
Badge +4
Denzell schreef:

Ze zijn gestart met de eerste 4G netwerken te ondersteunen voor Tele2 klanten:
Zweden (thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .
Litouwen, op het Tele2 netwerk
Letland, op het Tele2 netwerk
Estland, op het Tele2 netwerk
Kroatië,op het Tele2 netwerk.
Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).
Finland, op het DNA netwerk.
Reputatie 5
Badge
Het is officieel helaas.. de 3G snelheid is nu 2 mbps download max en 2 mbps upload max, waar gister nog mooi 14 mbps download en 2,4 mbps upload op mijn locatie.

Hopelijk ga ik hier onderweg niks van merken, maar ben bang van wel.
Reputatie 6
Badge +1
simnlru schreef:

Het is officieel helaas.. de 3G snelheid is nu 2 mbps download max en 2 mbps upload max, waar gister nog mooi 14 mbps download en 2,4 mbps upload op mijn locatie.

Hopelijk ga ik hier onderweg niks van merken, maar ben bang van wel.

Tja het blijft schuiven van de een naar de andere, vandaag een bericht dat Youfone (KPN netwerk) omhoog gaat met de prijzen. https://tweakers.net/nieuws/134739/youfone-verhoogt-prijzen-van-veel-bundels.html Heb je die 14Mbps down ook echt nodig? Daarmee kan je streaming HD TV mee kijken.....
Reputatie 7
Badge +2
Ik kijk Netflix HD/HDR vía mobiel, dat is toch minimaal 5Mbps nodig, beter het dubbele als buffer.

Maar goed, hier in het randstad heb je 4G bijna overal.
Reputatie 5
Badge
Rena Chan schreef:

Ik kijk Netflix HD/HDR vía mobiel, dat is toch minimaal 5Mbps nodig, beter het dubbele als buffer.

Maar goed, hier in het randstad heb je 4G bijna overal.

Jep.. maar ik kom niet uit de randstad he 😉 .
Ik was gisteren onderweg en werd terug geschakeld naar 3G... nou waar het eerst nog mogelijk was om normaal op 3G je ding te doen is het nu veel minder... had al eerder contact gehad omtrent dit en toen werd me verteld dat 4G overal tegenwoordig is en je van de vermindering niks moet merken, dat was dus wel het geval en wat nu?
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.