beantwoord

Tele2 3G snelheid omlaag.

• 27 december 2017
  • 69 reacties
  • 4298 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

69 reacties

Reputatie 5
Badge

Ouder en langzamer klopt, maar dat zegt niets over de beperking die nu wordt opgelegd.

Dat was gericht op.

Overigens heeft Tele2 het nergens over "oude en langzame".

Over het bereik, kun je een dekkingsonderzoek laten starten als je slecht bereik heb, kan het zijn dat een van de uitkomst het ontbinden van je contract is. Alleen moet je het openstaande mobiel krediet wel in een keer betalen.

Ja maar zo een dekkingsonderzoek is gericht waar je je verblijft toch? heb je niks aan als je op wat plaatsen in de week komt en je bereik minder is.
Reputatie 7
Badge
Maar 2Mb is nog steeds prima voor normaal gebruik hoor. Alleen HD netflix zal niet lukken. Maar dan schakeld Netflix terug naar wat wel haalbaar is.

Onzin. Netflix geeft aan dat voor SD minimaal 3Mbps wordt aangeraden. Jullie lijken de PR afdeling van Tele2 wel.

In de nieuwsbrief staat dat ze landelijke dekking hebben...... Grove leugen nr zoveel.
Dat ze bij Tele2 graag zien dat iedereen 4G gaat gebruiken is logisch want ze zijn nu eenmaal een 4G only provider.
Inderdaad wanneer dit 4G overal optimaal zou zijn was het probleem er niet en zou iedere klant voor dit netwerk kiezen.
Praktijk laat iets heel anders zien.
Klachten genoeg over geen of slechte 4G dekking ondanks de alom geprezen dekkingskaart.
Dat al die klachten worden weggewuifd of overstemd door enkele enthousiastelingen (die inderdaad steeds meer lijken op PR afdelingmedewerkers al dan niet vrijwillig) wil niet zeggen dat de vele terechte klachten over geen of slechte dekking er niet zijn.

Men wil af van het TMobile 3G en prijst het 4G en het Volte bellen de hemel in. Halve seconde sneller verbinding en helder, dus eist men van klant dat deze over Volte geschikt toestel beschikt.
Alles uit service gerichtheid naar de klant.....????
Welnee omdat gewoon bellen 3G nodig heeft en te duur is voor prijsvechter Tele2.

Geen enkele andere provider knijpt het 3G en laat de keuze om 4G te gebruiken aan de klant.
Immers het is niet persé nodig om alle internet aktiviteiten via 4G te doen.
Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld mijn accu veel langer vol blijft op 3G
Zolang er nog niet voor elke klant in heel Nederland optimaal binnen en buiten 4G beschikbaar is, kun je het 3G netwerk beter laten zoals het is. Of geef de mogelijkheid om kosteloos over te stappen aan klanten met klachten
Reputatie 5
Badge
Maar 2Mb is nog steeds prima voor normaal gebruik hoor. Alleen HD netflix zal niet lukken. Maar dan schakeld Netflix terug naar wat wel haalbaar is.

Onzin. Netflix geeft aan dat voor SD minimaal 3Mbps wordt aangeraden. Jullie lijken de PR afdeling van Tele2 wel.

In de nieuwsbrief staat dat ze landelijke dekking hebben...... Grove leugen nr1
Dat ze bij Tele2 graag zien dat iedereen 4G gaat gebruiken is logisch want ze zijn nu eenmaal een 4G only provider.
Inderdaad wanneer dit 4G overal optimaal zou zijn was het probleem er niet en zou iedere klant voor dit netwerk kiezen.
Praktijk laat iets heel anders zien.
Klachten genoeg over geen of slechte 4G dekking ondanks de alom geprezen dekkingskaart.
Men wil af van het TMobile 3G en prijst het 4G en het Volte bellen de hemel in. Halve seconde sneller verbinding en helder, dus eist men van klant dat deze over Volte geschikt toestel beschikt.
Alles uit service gerichtheid naar de klant.....????
Welnee omdat gewoon bellen 3G nodig heeft.
Geen enkele andere provider knijpt het 3G en laat de keuze om 4G te gebruiken aan de klant.
Immers het is niet persé nodig om alle internet aktiviteiten via 4G te doen.
Mijn ervaring is dat mijn accu veel langer vol blijft op 3G
Zolang er nog niet voor elke klant in heel Nederland optimaal 4G beschikbaar is, kun je het 3G netwerk beter laten zoals het is.

Ik moet zeggen, je slaat de spijker op zijn kop omtrent het landelijke dekking.. in sommigen gebieden waar op de dekking kaart wordt aangegeven dat het 4G dekking goed moet zijn val je snel terug op het 3G Netwerk terug... wat soms al niet snel gaat.
Gaan ze deze snelheid nog lager zetten dan weet ik wel zeker dat 3G onbruikbaar wordt, paar jaar geleden was dit ook zo toen Tele2 alleen op het T-Mobile netwerk aan het roamen met een cap snelheid van 3,6 Mbits (later 7,2), wat ook de reden was van me om over te stappen...
Reputatie 7
Badge +2
@simnlru

Toen ik aan de buurt was, deze waren de voorwaarden:

Voor deze voorbeelden gelden de volgende voorwaarden:
- Minimaal 3 voorbeelden van minder dan 3 dagen oud
- De voorbeelden moeten van dezelfde postcode (werk- of woonadres) zijn
- Ieder voorbeeld moet tenminste de volgende informatie bevatten: telefoonnummer, datum, exact tijdstip en postcode.

Echter, als je op flex locaties werkt bijvoorbeeld, of vaak bij je ouders, of vriend(in) bent, lijkt me dat ze dat ook moeten zien als verblijf of werk locatie.

Puur uit nieuwsgierigheid, wat halen jullie kwa snelheid op 3G?

@Estherunlimited De landelijke dekking, of zelfs de 97% is zeer positief gezien, inderdaad.

Maar je zegt het al, ze zijn een (bijna) 4G only provider, als je een abonnement afsluit, dan sluit je ook een 4G abonnement, waar je akkoord gaat dat jou telefoon aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (VoLTE is echter geen must nog) en dat je telefoon zo ingesteld je dat je altijd gebruik maakt van 4G wanneer beschikbaar.

2G is veel zuiniger dan 3G of 4G, maar als je daar te veel van merkt, dan is je accu of telefoon niet echt 100% meer.
Reputatie 7
Badge

Maar 2Mb is nog steeds prima voor normaal gebruik hoor. Alleen HD netflix zal niet lukken.

Er staat TOT 2Mb dus ga er niet onmiddellijk vanuit dat je aldoor 2Mb geleverd krijgt.
Reputatie 7
Badge
@simnlru

Toen ik aan de buurt was, deze waren de voorwaarden:

Voor deze voorbeelden gelden de volgende voorwaarden:
- Minimaal 3 voorbeelden van minder dan 3 dagen oud
- De voorbeelden moeten van dezelfde postcode (werk- of woonadres) zijn
- Ieder voorbeeld moet tenminste de volgende informatie bevatten: telefoonnummer, datum, exact tijdstip en postcode.

Echter, als je op flex locaties werkt bijvoorbeeld, of vaak bij je ouders, of vriend(in) bent, lijkt me dat ze dat ook moeten zien als verblijf of werk locatie.

Puur uit nieuwsgierigheid, wat halen jullie kwa snelheid op 3G?

@Estherunlimited De landelijke dekking, of zelfs de 97% is zeer positief gezien,

@Rena
Positief gezien noem je dat?
Promotiepraatjes die ze al houden sinds er 2 masten stonden... Ach ze moeten wel en er zijn altijd weer mensen die het geloven en doirgeven

2G is veel zuiniger dan 3G of 4G, maar als je daar te veel van merkt, dan is je accu of telefoon niet echt 100% meer.

Ik kan je verzekeren dat mijn telefoon de Samsung 8 100% ok is
Reputatie 7
Badge +2
2Mbps is het limiet van Tele2.

Als jou verbinding langzamer is, dan is er een capaciteit/bereik probleem van 3G, en je had dat ook kunnen ervaren zonder die snelheid limiet.

Daarom vroeg ik ook wat mensen nu halen met 3G, want het 3G netwerk van T-mobile was nooit goed te noemen, nu zitten veel minder klanten dan 10 jaar geleden, maar ze hebben deels van hun 3G capaciteit voor 4G ingezet, dus als je op 3G moet is meestal nog steeds om te janken.

Ik woon zeer dichtbij van een site, ben ook T-mobile klant, heb mijn telefoon op 3G gezet om te testen, en hier:

S snachts haalde ik 10 a 14Mbps, maar nu blijkt niet eens YT te werken.
Reputatie 7
Badge

De informatie die Tele2 aanlevert is zo summier dat ik er geen vertrouwen in heb dat dit zo is. Ik ben een tevreden klant, maar in tegenstelling tot sommigen geen fan van bedrijven. Ik blijf dus kritisch en geloof geen enkele bedrijf op haar woorden.

In de Tele2 app bij ons is al zichtbaar dat EU gebruik omhoog gaat van 6GB naar 8 GB per maand. Dat is dan wel weer prettig!

4G? Of afhankelijk van het aanbod van de EU providers? Ik zeg koop gewoon een simkaartje ter plekke
Reputatie 1

Dat al die klachten worden weggewuifd of overstemd door enkele enthousiastelingen (die inderdaad steeds meer lijken op PR afdelingmedewerkers al dan niet vrijwillig) wil niet zeggen dat de vele terechte klachten over geen of slechte dekking er niet zijn.

Kijk, dit is gewoon het punt. De dekkingskaart is vooral een marketingtool, die is veel optimistischer dan de werkelijkheid. Volgens de dekkingskaart zou ik bij mijn ouders en schoonouders zelfs indoor 4G moeten hebben. De werkelijkheid is dat ik buiten nog 3G heb. Hetzelfde kom ik overigens in de trein tegen, waar volgens de kaart 4G zou moeten zijn, maar dat in de praktijk niet is. Of bijvoorbeeld op een locatie waar ik af en toe werk, waar indoor 4G zou moeten zijn maar dat ook niet is. Los eerst dit op en het probleem dat te veel klanten op 3G roamen is vanzelf voorbij.

Daarnaast staat mijn telefoon veel vaker op 3G dan in het verleden bij KPN. Daarstraks nog op Station Breda. Natuurlijk is hier ook 4G, maar aangezien de pico cell van T-Mobile hier zóveel sterker is (-49dBm versus -101dBm) schakelt mijn telefoon gewoon op 3G. Los dus ook dit soort dingen op en nóg minder mensen zullen gebruikmaken van 3G roaming.

Kijk, dat de dekking van 4G bij Tele2 slechter is dan bij de grote 3, dat vind ik geen probleem. Daar ging ik ook vanuit toen ik een contract afsloot. Maar ik verwachtte ook dat op die plekken waar ik dan geen 4G had, in ieder geval fatsoenlijk internetten alsnog mogelijk was. Nu 3G naar maximaal 2Mbps gaat kun je daar je vraagtekens bij zetten. Het bewijst voor mij bovendien dat het 4G netwerk nog lang niet klaar is en dat het eigenlijk de bedoeling is om de mensen die te weinig op het 4G netwerk zitten omdat ze in de verkeerde regio wonen gewoon weg te krijgen.

En ja, leuk: een 'dekkingsonderzoek', maar ik denk niet dat Tele2 onder de indruk is van locaties zoals mijn ouders (waar ik eens per week kom) of een flexwerkplek waar ik 1 à 2 dagen per week zit. Overigens is de uitkomst van zo'n onderzoek natuurlijk altijd dat het aan je toestel of aan het gebouw waarin je bent ligt.

Net als Esther stoor ik me overigens inderdaad ontzettend aan de enkele forumleden die iedere discussie in de kiem smoren met lovende woorden over Tele2. Het maakt niet uit waarover je begint, mensen als Rena (zelf kennelijk klant bij T-Mobile) en Eric zijn er als de kippen bij om Tele2 de hemel in te prijzen en te verdedigen. Erg vermoeiend. Nee, het hoeft niet allemaal negatief te zijn. Ja, je mag ook best tevreden zijn over de dienstverlening. Maar het patroon is erg duidelijk en het maakt niet uit waar het over gaat: enkele leden roeren zich sowieso in de discussie om alles te downplayen. Je zou bijna denken dat hier wat tegenover staat. Dit mag Tele2 zich best aantrekken, want het betekent dat een forum als dit minder waard wordt. Dit zal dan voorlopig ook mijn laatste posting zijn.
Reputatie 5
Badge

Kijk, dit is gewoon het punt. De dekkingskaart is vooral een marketingtool, die is veel optimistischer dan de werkelijkheid. Volgens de dekkingskaart zou ik bij mijn ouders en schoonouders zelfs indoor 4G moeten hebben. De werkelijkheid is dat ik buiten nog 3G heb. Hetzelfde kom ik overigens in de trein tegen, waar volgens de kaart 4G zou moeten zijn, maar dat in de praktijk niet is. Of bijvoorbeeld op een locatie waar ik af en toe werk, waar indoor 4G zou moeten zijn maar dat ook niet is. Los eerst dit op en het probleem dat te veel klanten op 3G roamen is vanzelf voorbij.

Daarnaast staat mijn telefoon veel vaker op 3G dan in het verleden bij KPN. Daarstraks nog op Station Breda. Natuurlijk is hier ook 4G, maar aangezien de pico cell van T-Mobile hier zóveel sterker is (-49dBm versus -101dBm) schakelt mijn telefoon gewoon op 3G. Los dus ook dit soort dingen op en nóg minder mensen zullen gebruikmaken van 3G roaming.

Kijk, dat de dekking van 4G bij Tele2 slechter is dan bij de grote 3, dat vind ik geen probleem. Daar ging ik ook vanuit toen ik een contract afsloot. Maar ik verwachtte ook dat op die plekken waar ik dan geen 4G had, in ieder geval fatsoenlijk internetten alsnog mogelijk was. Nu 3G naar maximaal 2Mbps gaat kun je daar je vraagtekens bij zetten. Het bewijst voor mij bovendien dat het 4G netwerk nog lang niet klaar is en dat het eigenlijk de bedoeling is om de mensen die te weinig op het 4G netwerk zitten omdat ze in de verkeerde regio wonen gewoon weg te krijgen.

En ja, leuk: een 'dekkingsonderzoek', maar ik denk niet dat Tele2 onder de indruk is van locaties zoals mijn ouders (waar ik eens per week kom) of een flexwerkplek waar ik 1 à 2 dagen per week zit. Overigens is de uitkomst van zo'n onderzoek natuurlijk altijd dat het aan je toestel of aan het gebouw waarin je bent ligt.

Net als Esther stoor ik me overigens inderdaad ontzettend aan de enkele forumleden die iedere discussie in de kiem smoren met lovende woorden over Tele2. Het maakt niet uit waarover je begint, mensen als Rena (zelf kennelijk klant bij T-Mobile) en Eric zijn er als de kippen bij om Tele2 de hemel in te prijzen en te verdedigen. Erg vermoeiend. Nee, het hoeft niet allemaal negatief te zijn. Ja, je mag ook best tevreden zijn over de dienstverlening. Maar het patroon is erg duidelijk en het maakt niet uit waar het over gaat: enkele leden roeren zich sowieso in de discussie om alles te downplayen. Je zou bijna denken dat hier wat tegenover staat. Dit mag Tele2 zich best aantrekken, want het betekent dat een forum als dit minder waard wordt. Dit zal dan voorlopig ook mijn laatste posting zijn.

Station Breda klopt, dit is ook als je dan "ondergronds bent" als je begrijpt wat ik bedoel. Bij het station zelf (platform) is er wel goed 4G bereik... alleen probleem nummer 1 wat ik hier al vaker heb aangekaart, het overgaan van het netwerk van 3g naar 4g is erg slecht en schakelt best vaak helemaal niet over op het station (spits of geen spits) maar dit is niet alleen op het station. Meer plekken hebben hier last van waar Tele2 maar 1 of 2 streepjes 4G heeft gaat het wel heel snel naar 3G waarbij de 4G veel fijner is en het dan weer zelfs onder het auto rijden handmatig moet terug zetten.. wat niet echt prettig is helaas.
Kijk voor de rest heb ik echt geen problemen naar Tele2 toe alleen als je niet wilt dat mensen op 4G gaan roamen moet die overgang en prio in het systeem van 4G hoger staam dan 3G...
Reputatie 7
Badge +2
Over de dekkingsonderzoek nog:

Zoals ik zei, heb maar een keer gedaan, en die waren de spelregels, ik heb echter een heleboel voorbeelden met verschillende postcodes opgestuurd. Alles begon hier .

Als je problemen ervaart, is een kleine moeite om hier of via de klantenservice een dekkingsonderzoek aanvragen en invullen.
Zodra de resultaat boeked is, kun je met de provider opties gaan bespreken, misschien hebben ze al jou locatie (s) in de planning, zijn ze niet coulant, eventjes naar met het juridisch loket bellen om advies op te vragen.

Het is dan echt niet zo dat je vast zit en geen kant op kan, moet je misschien wel wat moeite doen, maar je komt bijna altijd uit.

Over de andere, bij het forum kun je alles kwijt, zo lang je zich aan de regels houdt. Ik spreek nu over mijzelf, maar ik zie geen "lovende woorden" over Tele2 vanuit mijn kant... Maar goed, dit discussie zou tot niks leiden.

@simnlru welke telefoon heb je?

Ik lees vaak op Tweakers dat mensen met een VoLTE compatibel telefoon, dat ze hun mobieltje op 4G lokken zodat ze inderdaad in de trein en zo niet terug geschakeld worden naar 3G.
Reputatie 7
Badge +4

Ik lees vaak op Tweakers dat mensen met een VoLTE compatibel telefoon, dat ze hun mobieltje op 4G lokken zodat ze inderdaad in de trein en zo niet terug geschakeld worden naar 3G.

Een goede app hiervoor is 4G Switcher (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ForceVolte.gaurav.force4g)
Reputatie 5
Badge
Over de dekkingsonderzoek nog:

Zoals ik zei, heb maar een keer gedaan, en die waren de spelregels, ik heb echter een heleboel voorbeelden met verschillende postcodes opgestuurd. Alles begon hier .

Als je problemen ervaart, is een kleine moeite om hier of via de klantenservice een dekkingsonderzoek aanvragen en invullen.
Zodra de resultaat boeked is, kun je met de provider opties gaan bespreken, misschien hebben ze al jou locatie (s) in de planning, zijn ze niet coulant, eventjes naar met het juridisch loket bellen om advies op te vragen.

Het is dan echt niet zo dat je vast zit en geen kant op kan, moet je misschien wel wat moeite doen, maar je komt bijna altijd uit.

Over de andere, bij het forum kun je alles kwijt, zo lang je zich aan de regels houdt. Ik spreek nu over mijzelf, maar ik zie geen "lovende woorden" over Tele2 vanuit mijn kant... Maar goed, dit discussie zou tot niks leiden.

@simnlru welke telefoon heb je?

Zelf heb ik eerst een LG G3 gehad (had dit probleem ook), nu heb ik al weer sinds februari een S7 Edge.
De app om je toestel op 4G te lokken vind ik persoonlijk niet super handig... waar in het verleden wel eens vaker over de grens kwam (belgie) en ik daar niet op 4G kan roamen ik dan geen netwerk heb..😅
Reputatie 7
Badge
Je kunt er lang en breed over praten.
De toon van de nieuwsbrief geeft de werkwijze van Tele2 duidelijk aan. Nergens wordt gesproken over falen van hun netwerk integendeel...uitstekende landelijke dekking tegen schandalig lage prijzen.
Weg met het ouderwetse 3G ( wat we nooit zelf konden leveren)
Daarom Fusie ?
Volgens mij is het meer een overname door TMobile
Ben benieuwd hoe dat als het doorgaat zal uitpakken
Reputatie 6
Badge +1
Ik baal hier ook behoorlijk van, ik zit veel in de trein en heb daar voornamelijk 3G, deze verbinding heb ik nodig voor mijn werk en een verlaging van de snelheid is dan niet echt wenselijk.

Ben benieuwd of we om deze reden kunnen opzeggen.
Reputatie 6
Badge +1
Als online voor je werk zo belangrijk is neem dan een duurdere provider. Zakelijke gebruikers zitten vooral op KPN en Vodafone.
Reputatie 7
Badge +2

Zelf heb ik eerst een LG G3 gehad (had dit probleem ook), nu heb ik al weer sinds februari een S7 Edge.
De app om je toestel op 4G te lokken vind ik persoonlijk niet super handig... waar in het verleden wel eens vaker over de grens kwam (belgie) en ik daar niet op 4G kan roamen ik dan geen netwerk heb..😅

Dan is het niet praktisch nee 😕 want je zou elke keer dat je aan het roamen bent de app moeten openen om jou telefoon weer op 4G/3G/2G te zetten...
Er was een app die een widget had, maar volgens mij werkte dat niet op Samsung ?
Reputatie 6
Badge +1

Dan is het niet praktisch nee 😕 want je zou elke keer dat je aan het roamen bent de app moeten openen om jou telefoon weer op 4G/3G/2G te zetten...
Er was een app die een widget had, maar volgens mij werkte dat niet op Samsung ?

Niet kunnen roamen op 4G in de EU was voor mij de doorslag om de Tele2 tent te verlaten.
Reputatie 5
Badge

Niet kunnen roamen op 4G in de EU was voor mij de doorslag om de Tele2 tent te verlaten.

Nou ik moest begin dit jaar een nieuw toestel hebben, en bij Tele2 was ik toen het goedkoopste uit met toestel (i.v.m. toestelkorting/subsidie). Ik heb toen 2 a 3 keer gevraagd of er met de toen nog aankomende EU regeling dat je de bundel in de EU kan gebruiken er vanaf die tijd 4G roaming zou worden aangeboden... paar maanden later niks gewoon 3G.. Nagevraagd en werd me gezegd dat dit niet klopt en waarschijnlijk een fout is gemaakt bij de toezegging.. Helaas het gesprek in die tijd niet opgenomen, dus heb het niet zwart op wit.
Reputatie 7
Badge +2
That's really shady.

Ik persoonlijk, heb weinig vertrouw op informatie opvragen via bellen of bij een verkoper.

Dat is niet alleen met Tele2, maar to be honest die ene keer dat ik de klantenservice gebeld heb, had ik achteraf gewoon mijn verhaal direct op het forum/Twitter moeten doen.

Ook als laatste met Emirates, spijt van gehad dat ik gebeld heb ipv direct via Twitter benaderen. ??

Via een online bericht heb je alles op zwart / wit en het is veel makkelijker om jou verhaal te doen, en de persoon die je moet gaan beantwoorden, heeft veel minder druk dan bij een telefoon gesprek, en is dus het zoeken van het juiste info makkelijker.

Maar dit is een compleet andere topic.

Over 4G in het buitenland, wordt tijd ja, cross your fingers en misschien zit het voor de zomer daar... 3G in Spanje is niet vooruit te branden bijvoorbeeld.

Maar anyways, bedenk ik nou goed, zelfs met 4G Roaming kun je jou telefoon niet op 4G only mode zetten, want gesprekken in het buitenland gaan nog steeds via 3G.

Ik reis veel, maar buiten de EU, heb ook geen enkele MB verbruikt in de EU sinds de nieuwe wetgeving... Voor mij is dan niks anders dan lokaal sim kaart kopen.
Reputatie 7
Badge
That's really shady.

Ik persoonlijk, heb weinig vertrouw op informatie opvragen via bellen of bij een verkoper.

Dat is niet alleen met Tele2, maar to be honest die ene keer dat ik de klantenservice gebeld heb, had ik achteraf gewoon mijn verhaal direct op het forum/Twitter moeten doen.

Ook als laatste met Emirates, spijt van gehad dat ik gebeld heb ipv direct via Twitter benaderen. ??

Via een online bericht heb je alles op zwart / wit en het is veel makkelijker om jou verhaal te doen, en de persoon die je moet gaan beantwoorden, heeft veel minder druk dan bij een telefoon gesprek, en is dus het zoeken van het juiste info makkelijker.

Over 4G in het buitenland, wordt tijd ja, cross your fingers en misschien zit het voor de zomer daar... 3G in Spanje is niet vooruit te branden bijvoorbeeld.

Maar anyways, bedenk ik nou goed, zelfs met 4G Roaming kun je jou telefoon niet op 4G only mode zetten, want gesprekken in het buitenland gaan nog steeds via 3G.

Ik reis veel, maar buiten de EU, heb ook geen enkele MB verbruikt in de EU sinds de nieuwe wetgeving... Voor mij is dan niks anders dan lokaal sim kaart kopen.
Reputatie 5
Badge
That's really shady.

Heb het overigens 3 keer gevraagd, 3 keer hetzelfde antwoord gekregen.. vind het makkelijk te zeggen dat ze onderdruk staan rn daardoor fouten maken. Dan zou ik zeggen zoek een andere baan 😂 ...

Ten tweede bel zelf vaak via whatsapp of andere service dat via internet gaat, dus geen VOLTE in het buitenland hebben is geen probleem.
Reputatie 5
Badge
That's really shady.

Wat wou je zeggen? Want je hebt nu alleen maar een quote op @Rena Chan gedaan.🤔
Reputatie 7
Badge +4

Ik reis veel, maar buiten de EU....Voor mij is dan niks anders dan lokaal sim kaart kopen.

Dit jaar in kroatie hun 4G netwerk gehad maar in Egypte was een lokaal simkaartje 10 euro voor 2.5 gb toch een veel betere keus. Deezer op de beach 🙂
Reputatie 7
Badge
We zijn weer behoorlijk afgedwaald maar wel tot de conclusie gekomen dat de snelheid verlagen van 3G niet wenselijk is zolang het 4G nog lang niet voor iedereen optimaal is. Er moet nog veel gebeuren op dat gebied.
Ik ben niet vaak in het buitenland en als ik er ben koop ik simkaart daar.
Wat er ook nog aan zit te komen is dat bellen vanuit Nederland naar buitenland en waarvoor nog wel hoge kosten worden berekend hoge prioriteit heeft bij consumentenbond. Men wil ook dat aan banden gaan leggen. Het ziet er naar uit dat ook deze tarieven op korte termijn wettelijk zullen worden aangepast net zoals CB destijds ook de wet voor Roaming kosten in EU landen jarenlang heeft bepleit tot de wet er uiteindelijk kwam . Dat vanuit Nederland naar buitenland bellen nog niet binnen de EU wet valt en hoge buitenbundel kosten veroorzaakt is onredelijk en onaanvaardbaar zegt de CB en men werkt er keihard aan om ook dit op korte termijn wettelijk te laten veranderen.Ik denk dat er voorstanders genoeg voor zijn