Tele2 telefoon inkopen

  • 2 April 2021
  • 12 reacties
  • 150 x bekeken

Ik had een vraag Tele 2 koopt zijn iPhones in bij Apple ik was benieuwd of Amerika geld voor krijgt of de Apple in Amerika laat het me weten dankjewel.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Apple is de fabrikant, dus uiteindelijk koopt iedereen met een Apple zijn toestel bij Apple wat een Amerikaans bedrijf is.

Als je liever jouw geld daar niet aan wilt besteden zijn er nog vele Aziatische fabrikanten met Android toestellen.

Eric dus gaat mijn geld wel naar Amerika of dat niet

Reputatie 7

Eric dus gaat mijn geld wel naar Amerika of dat niet

Niet rechtstreeks, maar via Tele2 naar Apple of eerst nog een groothandel. Apple heeft verschillende vestigingen, het is onduidelijk waar jouw geld exact heen gaat. Er zijn vaak fiscale constructies via bijvoorbeeld Ierland of andere landen. Uiteindelijk telt jouw geld ook mee als omzet voor het hele concern van Apple, waarvan de moedermaatschappij in Amerika eigenaar is. Maar of en wanneer jouw geld feitelijk naar Amerika wordt gesluisd is niet te zeggen Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt?

Ik had nog een vraag @pipodeclown als Apple van Amerika de geld krijgt geeft die het dan aan Amerika of blijft het echt bij Apple zelf om bijvoorbeeld Apple te verbeteren etc ik was benieuwd dankjewel voor je reactie

 

 

Als je iets bij Albert Heijn koopt, gaat het geld dan maar Nederland of naar Albert Heijn??

@WhTurner naar Albert Heijn toch en die koopt dan weer nieuwe producten van 

Dan gebruikt Apple het geld b.v om chips in China te lopen, en zijn werknemers in de USA te betalen.

Reputatie 7
Badge +12

Apple zal ook wel iets van belasting betalen aan America. Maar hoeveel en waar nog meer is maar de vraag. Bekende side ways zijn dat veel americaanse bedrijven al hun winst door Nederlandse boeken laat lopen en ze met de belastingdienst een deal hebben dat ze dan maar een heel klein percentage belasting betalen. Zo heeft Biden weer minder geld om uit te geven :(

Nog een laatste vraag is zegmaar de geld van apple in een pot zegmaar of is het gewoon over de hele wereld verdeeld.

Reputatie 7
Badge +12

Sorry Serdar, ik weet niet waar je allemaal heen wilt met je vragen, maar dit soort info over Apple hebben we hier niet. Op Apple.com staan onderaan een heleboel links naar corporate informatie over Apple. Hopenlijk kun je daar al je antwoorden vinden.

 

@eric Oké dankjewel voor jullie info ik bedoelde zegmaar als bijvoorbeeld hier in Nederland Apple geld krijgt krijgt zegmaar Amerika Apple dag ook of is het verschillend nogmaals bedankt.

Reputatie 7

Uiteindelijk bepaalt de moedermaatschappij wat er met het geld van het hele bedrijf gebeurt, misschien investeren ze het wel in product ontwikkeling en dan verspreidt het geld zich weer over de hele wereld. Maar uiteraard kan Apple er ook voor kiezen om het geld naar Amerika te sluizen om lopende uitgaven van te doen, belasting van te betalen, aan aandeelhouders uit te keren (die over de hele wereld verspreid zijn), op de bank te zetten, uit te lenen, het is van tevoren gewoon niet te zeggen waar het precies blijft.