beantwoord

Tele 2 houd zich niet aan het herroepingsrecht binnen 14 dagen

• 4 december 2015
  • 19 reacties
  • 607 x bekeken

Op 24 November 2015 een sim only besteld. Vanochtend 04-12-2015 willen annuleren aangezien ik nog in de 14 kalenderdagen bedenktijd zit . Helaas blijkt dit in de praktijk niet zo te werken. Na gebeld te hebben kon er tot mijn verbazing niet geannuleerd worden. De exacte reden hiervan, bleef de medewerker vaag en oppervlakkig over. Daarna wederom gebeld, deze medewerkester ( **************) Wist mij te vertellen dat Tele 2 een storing in hun systeem heeft waardoor de annulering niet verwerkt kan worden. Aangezien Tele 2 mijn nummer al van mijn vorige provider heeft overgenomen en deze handeling kan niet meer worden terug gezet. Heel vreemd nogmaals aangezien ik binnen de 14 dagen herroepingsrecht zit welke ook staat beschreven in boek 6 Burgerlijk wetboek.

Kortom Tele 2 houd zich niet aan de wet en probeert daar jouw probleem van te maken. Hier ga ik ook niet mee akkoord en ik verwacht dan ook binnen 5 werkdagen een oplossing . Aangezien ik anders genoodzaakt ben om de rechtsbijstand in te schakelen.
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 9 december 2015, 21:50

Hi Kerstoenema,

Vervelend dat de annulering niet gelijk kon worden doorgevoerd. Ik heb jouw berichtjes op FB opgezocht en zie dat mijn collega's inderdaad daar al in gesprek zijn met jou. Ik wil je daarom verzoeken om het gesprek daar voort te zetten om het overzichtelijk te houden.

Verder wil ik nog even benadrukken dat ik alle notities heb gelezen in jouw case en er wordt meerdere malen in vermeld dat je op tijd (binnen respijt) hebt opgezegd. Alle kosten worden kwijtgescholden, alleen de gebruikerskosten (bellen/smsen/data) dien je te betalen op het moment dat je daar gebruik van maakt. Maar volgens mij is dit al naar jou gecommuniceerd. :)

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Mijn collega's zullen je via FB verder helpen! Succes!

Groetjes, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo,

De wettelijke bedenktijk voor kopen op afstand is inderdaad veertien dagen. En geldt ook voor SIM-only-abonnementen. En dit wetsartikel geldt ook voor Tele2. Storing of geen storing. Dit wetsartikel geldt gewoon. Nummerbehoud of geen nummerbehoud. Dit wetsartikel geldt gewoon. Smoezen of onjuiste informatie door slechte Tele2-medewerkers. Dit wetsartikel geldt gewoon.

Weblink: Info over wettelijke bedenktijd op ConsuWijzer.nl

Zowel bij ConsuWijzer.nl (zie het online klachtenformulier), als bij de Geschillencommissie Telecommunicatie kun je klagen als Tele2 zich niet aan dit wetsartikel houdt. Ik adviseer je om dit dan ook bij deze twee organisaties te klagen. Bij ConsuWijzer voor het Algemeen Maatschappelijk Belang.

En bij De Geschillencommissie Telecommunicatie voor je eigen belang.

Tele2 moet zich gewoon aan de Wet houden. Ook aan de wets-artikelen van de Wet Koop op Afstand !!!

Succes!

Herman Haasnoot
Reputatie 2
Badge
Hoi Herman, je punt is duidelijk hoor 🙂
Je geeft aan dat Tele2 het nummer al heeft overgenomen. In dat geval kan Tele2 het nummer niet "teruggeven" aan je vorige provider. Wanneer de bestelling wordt geannuleerd/ gestopt gaat het nummer na een aantal weken terug naar de oorspronkelijke provider van het nummer (volgens de Registratie in COIN, zichtbaar bij ACM). Kan het zijn dat je én het nummer wilde behouden én wilde annuleren ?

Of is de portering mogelijk in een status dat het nummer nog niet geporteerd is (overnamedatum ligt in de toekomst) en heeft diegene die je heeft geholpen een ticket uitgezet bij de tweede lijn?

In ieder geval honereert Tele2 natuurlijk gewoon de wettelijke respijt periode, dus ik denk dat hier simpelweg sprake is van een misverstand. Voordat we de escallatie raket van Herman inspringen, zou ik even wachten op een moderator om te kijken of die je verder kan helpen.
mijn nummer word geporteerd op 28 december ik zit nu dus nog bij mn oude provider. Maar iedere keer als ik bel zeggen ze dat het nummer al is overgenomen. iets wat ik dus niet begrijp want ik bel nog met mijn oude provider.
Tooll je bent mi iets te vervelend bezig hier, bemoei je er niet mee of meldt iets wat ter zake doet!
@Kerstoenema

Dan zal waarschijnlijk de overname geaccepteerd zijn. Mogelijk is de callcenter agent daarmee in verwarring, want dat zou normaal gesproken gewoon geannuleerd moeten kunnen worden. Een moderator kan je hier waarschijnlijk aankomende week wel mee helpen.
Ik heb er een hard hoofd in dat dit goed gaat komen. Als die moderators van het zelfde niveau zijn als op Facebook dan weet ik het echt niet. Ik dacht dat Ben qua klantenservice slecht was maar Tele 2 doet er nog een schepje bovenop.
Gisteravond voor de zoveelste keer gebeld. Nog steeds geen oplossing. En je word van medewerker tot medewerker doorverbonden maar niemand heeft een oplossing.
Nu wel een sms dat ik dan de aansluitkosten en abbokosten niet hoef te betalen en dat ik dan na een maand kan overstappen eind januari dus. Voor de zoveelste keer dat wil ik dus niet. Ook gaat dat em niet worden aangezien ik ook nog steeds geen simkaart heb( die ik na vier dagen zou hébben moeten ontvangen) ook wat er met die simkaart aan de hand is kan niemand mij op de klantenservice een zinnig antwoord geven. Ik heb dit nog nooit beleefd. En Tele2 moderators reageren hier gewoon niet. Die zullen het ook wel niet weten. Ik wil voor vrijdag een oplossing anders gaan we naar de geschillencommisie misschien helpt dat . Ik blijf niet trekken aan een dood paard
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb er een hard hoofd in dat dit goed gaat komen. Als die moderators van het zelfde niveau zijn als op Facebook dan weet ik het echt niet. Ik dacht dat Ben qua klantenservice slecht was maar Tele 2 doet er nog een schepje bovenop.
Gisteravond voor de zoveelste keer gebeld. Nog steeds geen oplossing. En je word van medewerker tot medewerker doorverbonden maar niemand heeft een oplossing.
Nu wel een sms dat ik dan de aansluitkosten en abbokosten niet hoef te betalen en dat ik dan na een maand kan overstappen eind januari dus. Voor de zoveelste keer dat wil ik dus niet. Ook gaat dat em niet worden aangezien ik ook nog steeds geen simkaart heb( die ik na vier dagen zou hébben moeten ontvangen) ook wat er met die simkaart aan de hand is kan niemand mij op de klantenservice een zinnig antwoord geven. Ik heb dit nog nooit beleefd. En Tele2 moderators reageren hier gewoon niet. Die zullen het ook wel niet weten. Ik wil voor vrijdag een oplossing anders gaan we naar de geschillencommisie misschien helpt dat . Ik blijf niet trekken aan een dood paard

Jij hebt op tijd gebeld om op te zeggen..tenminste zo lees ik het.
Wat is er dan zo moeilijk aan om voor Tele2 dit te begrijpen? Klant belt tijdig om op te annuleren dan zit deze niet te wachten op meldingen dat er kennelijk een fout in het systeem zit of wat dan ook.
De klant zegt tijdig op dus waarom kan tele2 niet annuleren? Ligt de fout bij de klant moet je dit naar hem duidelijk kunnen communiceren waarom anders gewoon annuleren..
Denk toch dat Tele2 er met de klant uit moet komen?
Reputatie 2
Badge +2
Hi Kerstoenema,

Vervelend dat de annulering niet gelijk kon worden doorgevoerd. Ik heb jouw berichtjes op FB opgezocht en zie dat mijn collega's inderdaad daar al in gesprek zijn met jou. Ik wil je daarom verzoeken om het gesprek daar voort te zetten om het overzichtelijk te houden.

Verder wil ik nog even benadrukken dat ik alle notities heb gelezen in jouw case en er wordt meerdere malen in vermeld dat je op tijd (binnen respijt) hebt opgezegd. Alle kosten worden kwijtgescholden, alleen de gebruikerskosten (bellen/smsen/data) dien je te betalen op het moment dat je daar gebruik van maakt. Maar volgens mij is dit al naar jou gecommuniceerd. :)

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Mijn collega's zullen je via FB verder helpen! Succes!

Groetjes, Ciana
Op facebook word ik naar het callcenter doorverwezen. Daar verwijzen ze me weer door naar de tweede lijn? Die zouden dan begin deze week contact met mij opnemen. Je raad het al dat is natuurlijk niet gebeurd. Jullie afschuif systeem ben ik inmiddels wel mee bekend.
Ik heb al 5 keer aangegeven dat ik zelfs gratis niet klant bij jullie wil zijn. Mijn huidige Toestel heeft inmiddels de geest gegeven. Vandaar dat ik naar een andere provider wou overstappen,zodat ik een abonnement met toestel kan bestellen. Helaas heeft Tele 2 mijn nummer nog steeds niet vrijgegeven. Zodat ik nu geen kant op kan. Tele 2 heeft nu tot 18-12-2015 om met een adequate oplossing te komen. en een tegemoetkoming in de kosten die ik gemaakt heb om een nieuw toestel aan te schaffen.
Word hier geen gehoor aangegeven dan ben ik helaas genoodzaakt naar de geschillencommissie te stappen.

Ps het vergoedingsformulier heb ik al ingevuld.
Reputatie 7
Badge +5
Tele 2 heeft nu tot 18-12-2015 om met een adequate oplossing te komen. en een tegemoetkoming in de kosten die ik gemaakt heb om een nieuw toestel aan te schaffen.
Word hier geen gehoor aangegeven dan ben ik helaas genoodzaakt naar de geschillencommissie te stappen.

Ps het vergoedingsformulier heb ik al ingevuld.

Je gaat in je frustratie "verkeerde" eisen stellen.
1: Hoewel je volledig in je recht staat v.w.b. je annulering kun je je alleen beroepen op een schriftelijke klacht gericht aan Tele2 met een (redelijke) oplostermijn om het nummer vrij te geven.
Hier (op een forum) een deadline stellen heeft geen enkele invloed op de voortgang van je/een klacht.
2: Een vergoedingsaanvraag doe je pas als het ticket gesloten is, dan pas zijn de kosten bekent.
3: Voor een toestel bij een andere partij aangeschaft ga je nooit een vergoeding krijgen, er stond immers geen toestel ter discussie.

Tijd voor de escalatieraket van hermanhaasnoot voor je jezelf verder in de nesten werkt door de houding van Tele2 😠
Als Tele 2 zich aan de regels had gehouden dan had ik 5 december over kunnen stappen. Nu heb ik kosten moeten maken die ik anders niet had hoeven te maken. Het lijkt mij dan ook niet meer als redelijk dat Tele 2 een deel van die kosten op zich neemt. De aangetekende brief is eer gister al verstuurd.
Reputatie 7
Badge +5
Als Tele2 zich aan de regels had gehouden was je telefoon niet kapot gegaan en had je ook geen extra kosten :?
Wereld van verschil waar jij recht op vergoeding meent te hebben.

Begrijp me goed, voor mij mag je alle vergoedingen krijgen die je wenst echter zo werkt dat niet.
Zaak is dat Tele2 je nummer vrijgeeft i.p.v. bakkeleien over vergoedingen, die zijn van later zorg.
Gelukkig mag je een verschil van inzicht hebben. Ik begrijp heel goed dat als een toestel kapot gaat dat dat mijn eigen probleem is.
In dit geval Als Tele 2 mijn nummer had vrijgegeven op 5 december, dan had ik bv: een Abonnement bij Hollandse Nieuwe af kunnen sluiten. Dan had een Huawei p8 mij qua Toestelbundel 12 euro per maand gekost, Over 24 maanden komt dit neer op: 288.00 Euro Nu heb ik dit toestel los aan moeten schaffen voor 435.00 euro Het lijkt mij dan meer als redelijk dat Tele 2 dit verschil vergoed. Aangezien ik door een fout van Tele 2 mijn nummer niet kan porteren. Alternatief was geweest dat ik een nieuw nummer had genomen met bijbehorend abonnement, en dat Tele 2 mijn drukwerk wat ik heb laten maken zijnde; briefpapier en visitekaartjes. aanpassing van de website e.d. had vergoed iets wat minimaal 1500 euro had gekost.
Hier is ook jurisprudentie over de juiste LJN nummers zal ik vanavond toevoegen

@ Bombarie, u was ook juridisch onderlegd toch?
Reputatie 7
Badge +5
Niet aan elke uitspraak kan jurisprudentie worden verleend.
Ben benieuwd naar die uitspraak [en vooral door wie (welke rechtbank) die is gedaan]
Is er dan in ieder geval iemand bij Tele 2 die mij kan uitleggen waarom het nu allemaal zo lang duurt?

Erg frustrerend dit..
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Ciana van Tele2 al aangaf in dit topic zullen ze je alleen op de facebook wall helpen. Dit forum is meer door en voor klanten en jouw case is heel specifiek, daar kunnen andere klanten niet veel aan bijdragen. Dus wil je direct contact dan is de telefoon de beste optie. 020 754 4444.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi kerstoenema,

Verschillende kanalen gebruiken kan voor miscommunicatie zorgen. Ik zie dat mijn collega jou vandaag nog op Facebook te woord heeft gestaan. Het is handig om de communicatie daar te houden. Als uitzondering hierop, kun je overigens wel onze klantenservice bellen als je iemand wilt spreken over jouw situatie. Ik ga dit topic nu sluiten. Mijn collega's helpen jou graag verder.

Groetjes,
Rick