tarief verhoging

• 18 juli 2015
  • 20 reacties
  • 1094 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Ik heb een sim only abonnement van 3 euro per maand, dit abonnement voldoet prima aan mijn behoefte om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen. Dit abonnement is onlangs verhoogd van 3 naar 4 euro, geen wereld bedragen maar toch.
Hoe is het mogelijk om een tarief verhoging van 33% een kleine verhoging te noemen?
Natuurlijk begrijp dat er weinig zaken in goedkoper worden en kosten door berekend worden aan klanten, maar ik kan mij op geen enkele manier voorstellen dat kosten van telecom ruim 30% zijn gestegen.
Een andere provider kiezen is zinloos, want het lijken wel afspraken de goedkoopste tarieven van andere providers zijn allemaal 4 euro per maand.

:@

Theo

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste Theo,
Bedankt voor het schrijven van dit bericht.
We waarderen je mening natuurlijk, en we zijn dankbaar dat je een klant van ons bent.

Ik wil je graag meer vertellen,
maar voordat ik dat doe wil ik je wijzen op de pagina die we hebben opgesteld hiervoor:
Prijswijziging Mobiel 2015 - Tele2
Hier staat een uitleg over het proces en wat er precies gaat gebeuren.
Bekijk ook de veelgestelde vragen onderaan de pagina.

Ik hoop dat deze pagina veel vragen die je hebt beantwoord.
Zo niet, dan hoor ik graag meer van je.
Vriendelijke groet,
Ben
Linksom of rechtsom het blijft een tarief verhoging van ruim 30%. Dat is natuurlijk ongehoord. Hiervan vind ik niets terug op de link die je geplaatst hebt!

Theo
Reputatie 7
Linksom of rechtsom het blijft een tarief verhoging van slechts één euro. Dat is natuurlijk bijna niets en aan een prijsverhoging van bijvoorbeeld 0,20 daar heeft Tele2 niet zoveel aan. Gelukkig zijn er maar weinig mensen die er zo'n drama van maken, want er komen weinig klachten over.
Reputatie 7
Badge +5
Waar lees jij drama, gelukkig vraagt Theo wél hoe die 33% procent is opgebouwd om aan die ene Euro te komen.
Daar heeft hij alle recht toe.
Omdat het makkelijk rekent, of omdat er anders wel veel klachten komen ?
Reputatie 7
Ik zie een hoop drama om slechts één euro prijsverhoging. Bij sim-only is het inderdaad 1 euro afgerond, maar bij andere abonnementen is het een minder rond bedrag. Er komen inderdaad weinig klachten, ik weet niet of dat dat is omdat het een mooi rond bedrag is.
Beste Moderator,

Geef a.u.b. antwoord op mijn vraag waar een tariefsverhoging van 30% vandaan komt. De tariefsverhoging kan ik begrijpen, ik heb moeite met de 30%.

Theo
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Theo,
Ik kan begrijpen dat je je afvraagt waarom de prijzen zijn verhoogd.
Helaas is het zo dat alles duurder wordt met de jaren.
Ik had het ook graag anders gezien. Maar tijden veranderen...
Als je het echt heel erg vindt, dan vind je op de pagina die ik eerder vermeldde meer informatie. Ook zie je wat kunt doen om op te zeggen, mocht je dit willen.
Bedankt voor je bericht.
Groet,
Ben
Bij mij precies zo. Ook een verhoging van 1euro.
Dat lijkt allemaal niet veel, maar vraagt een bakker of groenteman 1euro meer uit het niets nou dan is de beer los!
Ik stoor me het meest aan het eenzijdig openbreken van mijn abonnementsprijs afspraak met Tele2 !
Ik laat het er wel bij omdat ik niet zo lang meer te gaan heb naar einde contract.
Maar weet nu wel dat ik niet meer van Tele2 's diensten gebruik ga maken als het contract afgelopen is.

groet Hans
Beste Ben,

Jammer dat je mijn vraag niet goed begrijpt .Ik wil slechts een degelijk antwoord op de vraag waarom deze ruim 30% verhoging?

Het leven is de afgelopen jaren ook geen 30% duurder geworden maar slecht een deel hiervan. Verklaar de 30% verhoging a.u.b.!!!

Theo
Kennelijk verdomt de moderator een fatsoenlijk antwoord te geven op een onfatsoenlijke prijsverhoging (33%!). Verwijzen naar een link waar je hiervoor geen verklaring kunt vinden helpt natuurlijk NIETS! Het gaat inderdaad slechts om 1 euro per maand, maar het is en blijft een verhoging van 33%. Als dat percentage op alle andere abonnementen zou worden toegepast kon Tele2 wel inpakken vrees ik. Nogmaals het verzoek: waarom op de laagste abonnementskosten een verhoging van 33% toegepast? Bij voorbaat dank voor een verklarend antwoord.
Ik heb z'n idee dat je er lang op kunt wachten. als je een antwoord verwacht wat hout snijdt.
Ik vraag me af wat er nu duurder is geworden. Bij mijn abonnement in iedergeval niets!
Ik maak van mijn 100 min. maximaal 50% op. In 3 jaar tijd nog niet één keer de volle 100 min opgemaakt.
Dus wat piepen ze nou ?????
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik heb ook een email gezonden aan de ondertekenaar van de brief: Manager Marketing Thomas Wolters. Tot op heden geen reactie...... Wat een klantvriendelijkheid!
Ik heb een sim only abonnement van 3 euro per maand, dit abonnement voldoet prima aan mijn behoefte om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen. Dit abonnement is onlangs verhoogd van 3 naar 4 euro, geen wereld bedragen maar toch.
Hoe is het mogelijk om een tarief verhoging van 33% een kleine verhoging te noemen?
Natuurlijk begrijp dat er weinig zaken in goedkoper worden en kosten door berekend worden aan klanten, maar ik kan mij op geen enkele manier voorstellen dat kosten van telecom ruim 30% zijn gestegen.
Een andere provider kiezen is zinloos, want het lijken wel afspraken de goedkoopste tarieven van andere providers zijn allemaal 4 euro per maand.

Theo

Volgens Tele2 worden we nog gematst: " ... we ontkomen er niet aan om een deel van deze kosten door te berekenen".

Ondertussen heb ik een andere provider uitgekozen en had ik contact met de Tele2 klantenservice om het contract op te zeggen.

Tijdens dat gesprek werd mij dan weer verteld dat de prijsverhoging nodig zou zijn om de aanleg van het 4G netwerk te betalen.

Bij de nieuwe provider betaal ik, buiten het inschrijfgeld, niets voor 100 minuten + 100 SMS + 100 MB per maand.

Met vriendelijke groeten,

Fred.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik heb ook een email gezonden aan de ondertekenaar van de brief: Manager Marketing Thomas Wolters. Tot op heden geen reactie...... Wat een klantvriendelijkheid!

Ben inmiddels gebeld! De essentie van de dialoog met de Tele2-medewerkster was: 'als u niet tevreden bent kunt u KOSTELOOS(!) opzeggen'..... Ergo: ze zitten niet op die 3- of 4-euroklantjes te wachten. Die leveren niet genoeg op!
Theo

Volgens Tele2 worden we nog gematst: " ... we ontkomen er niet aan om een deel van deze kosten door te berekenen".

Ondertussen heb ik een andere provider uitgekozen en had ik contact met de Tele2 klantenservice om het contract op te zeggen.

Tijdens dat gesprek werd mij dan weer verteld dat de prijsverhoging nodig zou zijn om de aanleg van het 4G netwerk te betalen.

Bij de nieuwe provider betaal ik, buiten het inschrijfgeld, niets voor 100 minuten + 100 SMS + 100 MB per maand.

Met vriendelijke groeten,

Fred.

Fred: ik ben benieuwd naar die nieuwe provider!
@ Fred,
Dan ben ik ook benieuwd welke provider dat is ...?
Geheimhouding is niet verplicht!

De reden van "kosten" verhoging zal wel liggen in het feit dat
er weinig gebeld wordt ( en al helemaal buiten de bundel ) wegens het gebruik van whats App.
Waardoor er geen extra tikken in rekening gebracht kunnen worden.
En ...waarom zal ik betalen voor een G4 netwerk ?
Reputatie 2
Badge
Er zijn al vele freemium providers gekomen en gegaan.. Gratis kan nooit gratis zijn.. Iemand zal er toch de kosten moeten betalen? Vaak zit een business model met advertenties onder b.v. per sms/mms..

Maar uittesten kun je natuurlijk altijd doen! Let wel op de buiten de bundel kosten als je erover heen gaat en de 25 euro inschrijfkosten. Dus helemaal gratis is het niet...

Op dit forum mogen we geen reclame maken voor andere providers, dus een beetje googlen zul je zelf moeten doen.
Reputatie 7
Badge +5
Actief werven is niet toegestaan, vergelijken is iets anders dan reclame maken.
Bij Tele2 hoef je ook met minder geen genoegen te nemen en gaat altijd verderder, theoretisch zou Tele2 elke vergelijking op zijn klompen moeten winnen ;)
Op dit forum mogen we geen reclame maken voor andere providers, dus een beetje googlen zul je zelf moeten doen.
@ Fred,
Dan ben ik ook benieuwd welke provider dat is ...?
Geheimhouding is niet verplicht!

De reden van "kosten" verhoging zal wel liggen in het feit dat
er weinig gebeld wordt ( en al helemaal buiten de bundel ) wegens het gebruik van whats App.
Waardoor er geen extra tikken in rekening gebracht kunnen worden.
En ...waarom zal ik betalen voor een G4 netwerk ?

Hallo,

Ik wilde geen reclame maken dus heb ik de naam van de "gratis" provider in mijn reactie niet genoemd.

Toen ik, van "bsmulders" een vraag kreeg over de naam van die provider heb ik die beantwoord.

Mijn reactie werd echter door Tele2 verwijderd en ik ontving een privé bericht van "Ben van Tele2" waarin ik bedreigd werd met een "ban" als ik de naam van die "gratis" provider hier opnieuw zou noemen.

Ik plaatste dat privé bericht ook in dit forum maar ook dat bericht werd verwijderd.

Tele2 vreest kennelijk dat de slapende schapen wakker worden.

Veel succes.
Reputatie 7
Badge +5
Er worden wel meer censuur technieken toegepast, mijn gehele on-topic quote hierop was ook zomaar verdwenen.
Als 4G van Tele2 afhankelijk is van die ene Euro dan is de uitrol pas in 2061 klaar i.p.v. 2016.
Antwoord op de startvraag komt men niet mee, ongefundeerde uitspraken van de klantenservice moet je voor lief nemen.
Dreigen met een ban, het moet toch niet gekker worden met dit forum.