superslecht bereik, mobiel en 4g

  • 3 August 2020
  • 31 reacties
  • 2613 x bekeken

Ik ben al een tijd klant, onbeperkt bellen en 4G, en was redelijk goed tevreden over de het bereik maar sinds kort heb ik echt super slecht bereik in Hoofddorp. Dat is niet zo fijn voor mn business. Hoe kunnen we dat verhelpen? Is dit bij iemand bekend?En ik wil geen wifi bellen. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Voor je business? Tele2 stopt aan het einde van dit jaar met zakelijk, je krijgt een aanbod om een vergelijkbaar t-mobile zakelijk abonnement te nemen.

Tele2 consumenten sims gaan ook naar een nieuw systeem, maar daar blijft het abonnement en sim hetzelfde. Wel is het Tele2 netwerk inmiddels uitgezet en kun je gebruik maken van het T-Mobile netwerk, ook voor 4G. Dat netwerk wordt omgebouwd voor support van de oude tele2 frequenties en ook de nieuwe 5G frequenties die recent zijn geveild. Voor het eind van dit jaar moet alles overal draaien en in de tussentijd kan je dus op specifieke locaties wat minder dekking ervaren.

Het t-mobile netwerk is het best getest in Nederland, dus buiten zul je eigenlijk geen probleem moeten ervaren. Misschien dat de isolatie van huizen in hoofddorp heel goed is, wat radiosignalen tegenhoudt. Vowifi bellen is dan de oplossing voor binnenshuis.

Reputatie 7
Badge +12

Als je 'overal en nergens' slecht bereik hebt zou je eens een ander mobiel toestel moeten proberen.

Reputatie 7

Hoofddorp staat echt vol met T-Mobile antennes, dus als je daar onderweg bent (buiten?) dan zou het raar zijn als je geen verbinding hebt. Zou je je simkaart in een ander toestel kunnen testen, wellicht is je simkaart aan vervanging toe. Als het netwerk in Hoofddorp niet goed zou werken, zouden we veel meer klachten op het forum moeten zien.

Welk type toestel heb je? We lezen recent over wat problemen met een update van Sony.

Reputatie 7
Badge +12

Dat gebruik van T-Mobile frequenties gaat vanzelf, net alsof je zeg maar je telefoon wel eens in het buitenland gebruikt, maar nu gebruik je een roaming netwerk IN nederland.

Mocht je overal slechte dekking hebben, dan is het aannemelijk dat er iets met jouw sim/toestel is. In de simkaart gebeurt voornamelijk toegangscontrole tot netwerken, de simkaart heeft geen invloed op de hoeveelheid “streepjes” die je ontvangt. Daarom is het beter eerst te beginnen met een ander toestel te gebruiken, een toestel is een high tech ding waar veel aan kapot kan gaan. Mocht dat je conclusie ook worden, dan is er natuurlijk een reparatie mogelijkheid.

 

Reputatie 7

Een simkaart veroudert in principe niet en hoeft niet op basis van levensduur vervangen te worden. Maar simkaarten worden uit de houder gedrukt en in nieuwe toestellen overgezet en er kan altijd wat aan stuk gaan. Een nieuwe simkaart is in ieder geval een goedkope test om het uit te sluiten.

Overigens praat je hier primair met andere klanten die ervaringen en tips uitwisselen. Tele2 moderators lopen alle topics na en staan ook klaar om te helpen als het nodig is.

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Reputatie 7

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

zorg dat de gevraagde gegevens zijn ingevuld in je forumprofiel, we hebben meerdere topics gezien waar het door de technische dienst uiteindelijk is opgelost.

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

zorg dat de gevraagde gegevens zijn ingevuld in je forumprofiel, we hebben meerdere topics gezien waar het door de technische dienst uiteindelijk is opgelost.

Account nummer is al ingevuld 

Bedankt voor je reactie maar ik ben continue mobiel dus niet in een gebouw maar onderweg, dus nogmaals géén wifibellen ajb. En helaas dus wel slecht bereik! 

Business, privé, zakelijk 

Ik wil nu goede verbinding en merk niks van het beste!

Tot het einde van het jaar is 5 maanden 😭😢

Ik wil graag een betere oplossing ASAP dus verneem graag 

 

ik had eerder redelijk goede verbinding waarom ligt het nu opeen aan het toestel? Het toestel is icm met het abbonement bij jullie tele2 aangeschaft!

 

Nog meer ideeën eric?

Het is een iPhone 8 en ik zal morgen een ander toestel testen. kunnen jullie sowieso de sim niet vernieuwen als het oud is? En tele2 hoofddorp werkt dus al via T-mobile frequenties? Moet ik dat in mn toestel dan niet veranderen?  Dankjewel voor je geduld pipo 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @fjdehaas,

Welkom op de Community! We helpen je meteen verder.
Er kunnen een aantal verschillende redenen zijn dat jouw bereik minder goed is.
Ik zie dat @eric en @pipodeclown al een goede uitleg hebben gegeven, bedankt!
Hebben de tips die zij hebben gegeven geholpen?

We hebben op onze Community een topic geschreven met handige tips.
Check deze hier, het is belangrijk alles goed te controleren.
Als blijkt dat het aan jouw simkaart ligt dan kan je eenvoudig een nieuwe bestellen in jouw Mijn Tele2. Wil je ons op de hoogte houden van jouw bevindingen?

Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @fjdehaas,

Heb je inmiddels weer een top verbinding? We horen graag of jouw probleem is opgelost of dat wij jou verder kunnen helpen! :muscle:

 

Hallo @Cas van Tele2 , bedankt voor je navraag. Ik heb nog steeds slecht bereik en ook andere toestellen geprobeerd! Ik zie graag je nieuwe suggesties om mijn probleem ASAP te verhelpen. Alvast bedankt. 

Reputatie 7

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

 

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Simkaart dus vanochtend binnen gehad en ook uiteraard meteen geactiveerd en gebeld…. HELAAS ook dit is slecht heel slecht. En ik word er best wel verdrietig van!!!

@Cas van Tele2 @pipodeclown heben jullie nog meer suggesties?

Reputatie 7

 

Heb je wel of niet een nieuwe simkaart geprobeerd?

nee, heb ik net besteld..

Simkaart dus vanochtend binnen gehad en ook uiteraard meteen geactiveerd en gebeld…. HELAAS ook dit is slecht heel slecht. En ik word er best wel verdrietig van!!!

@Cas van Tele2 @pipodeclown heben jullie nog meer suggesties?

Het is goed dat dit nu is uitgesloten. De beste test is nu om de simkaart in een andere telefoon te testen. Dan kunnen daarmee bepalen of het het toestel of de instellingen zijn of het netwerk. Maar als ik het aantal antennes in je woonplaats bekijk, dan kan het eigenlijk niet dat je daar geen dekking hebt.

met een iPhone SE is het bereik iets beter maar ook niet fantastisch, zoals het was… 

 

Reputatie 7
Badge +12

Niet elke verandering is voor 100% van de gebruikers ene verbetering. Maar er wordt nog druk gewerkt om alle antenne opstelpunten te voorzien van de oude Tele2 frequentie en de nieuwe 5G frequentie. Dat moet aan het einde van het jaar zijn afgerond.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @fjdehaas,
Bedankt voor jouw reacties! Goed dat je ons hier up to date houdt. We hebben een aantal dingen onderzocht. Zoals @pipodeclown aangeeft hebben we uitgesloten dat het aan de simkaart ligt. Het ligt dus ook niet aan de telefoon. Bedankt voor het testen!

Misschien is het een open deur maar heb je de meest recente software op jouw toestel? En je toestel aan- en uitzetten is ook een belangrijke stap. Kan je dat voor mij doen? Op deze manier maakt jouw toestel opnieuw verbinding met het netwerk. In mijn vorige reactie had ik een topic gestuurd met tips voor een betere verbinding. Dit topic vind je hier, het is belangrijk alles goed te controleren. Het is belangrijk dat je deze stappen doorloopt!

Kan je mij laten weten of dit helpt? Ondertussen maak ik een ticket aan voor de technische dienst. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is jouw klantnummer. Vul deze even in in jouw account. Dan kan de technische dienst een meting doen bij jou op locatie en onderzoeken wat er aan de hand is! Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Hey @fjdehaas,
Bedankt voor jouw reacties! Goed dat je ons hier up to date houdt. We hebben een aantal dingen onderzocht. Zoals @pipodeclown aangeeft hebben we uitgesloten dat het aan de simkaart ligt. Het ligt dus ook niet aan de telefoon. Bedankt voor het testen!

Misschien is het een open deur maar heb je de meest recente software op jouw toestel? En je toestel aan- en uitzetten is ook een belangrijke stap. Kan je dat voor mij doen? Op deze manier maakt jouw toestel opnieuw verbinding met het netwerk. In mijn vorige reactie had ik een topic gestuurd met tips voor een betere verbinding. Dit topic vind je hier, het is belangrijk alles goed te controleren. Het is belangrijk dat je deze stappen doorloopt!

Kan je mij laten weten of dit helpt? Ondertussen maak ik een ticket aan voor de technische dienst. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is jouw klantnummer. Vul deze even in in jouw account. Dan kan de technische dienst een meting doen bij jou op locatie en onderzoeken wat er aan de hand is! Wil je ons hier op de hoogte houden? Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Hoi @Cas van Tele2 de software van al mijn apparaten blijven altijd automatisch up-to-date. Ook ben ik bekend met het aan- en uitzetten en heb ik ook gedaan. Ook heb ik alles van je topic gecontroleerd en alles staat goed. Helaas nog steeds een slecht netwerk op diverse locaties in de Haarlemmermeer. Je bedoeld account van dit forum?? 

Reputatie 7

Ja met name de 800MHz (band 20) van Tele2 geeft een grote dekking (en wat minder snelheid), het is mogelijk dat die nog niet overal is toegevoegd.

Technisch allemaal geen idee maar met bellen heb ik slecht bereik en mn 4g is ook traag. Kortom als dat niet veranderd zal ik mn abbo ergens anders aansluiten ipv tele2 of t-mobile..

Maar nog niemand gehoord of gezien..

Reputatie 7
Badge +12

Het forum is geen chatbox. Er zijn maar 2 moderators en die zijn ook wel eens vrij.