beantwoord

Studeren in het buitenland

• 13 juni 2016
  • 3 reacties
  • 363 x bekeken

Hallo,

Ik ga voor 5 / 6 maanden studeren in het buitenland. Er zijn hier al veel topics over en het is duidelijk dat ik mijn abonnement niet tijdelijk kan stopzetten. Ik zie wel dat het mogelijk is om mijn abonnement eerder te stoppen en dan alleen nog het deel van mijn abonnement voor de telefoon zelf verschuldigd ben, indien ik bewijs heb van mijn tijdelijke verhuizing naar het buitenland.

Ik lees ook dat je in dit geval wel je huidige mobiele nummer kwijtraakt. Nu is mijn vraag, is het mogelijk mijn huidige telefoonnummer over te laten zetten naar een prepaid sim-kaart op het moment dat ik mijn abonnement voortijdig stop? Ik wil namelijk heel graag mijn huidige nummer behouden, maar hiervoor niet maandelijks aan onnodig hoge kosten vast zitten.

Hoor het graag!
icon

Beste antwoord door eric 14 juni 2016, 02:01

Nee, de enigste uitzondering die men kan maken is dat je abonnement wordt afgekocht. Als je dat bewijs hebt zal dat alleen bestaan uit de maandelijkse kosten van je telefoontoestel. Maar het hele abonnement en nummer komden dan te vervallen.
Je kunt ook b.v. Bekijken of je jouw bundels zo laag mogelijk kan zetten. De bel/data kosten van een abonnement zijn meestal niet de hoofdmoot, dat blijft de telefoon afbetaling. Dus misschien is het dus niet heel duur om het gewoon 5 maanden te laten doorlopen. Heb je ook altijd nog een sim voor noodgevallen of whatsapp via wifi lokaal!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, de enigste uitzondering die men kan maken is dat je abonnement wordt afgekocht. Als je dat bewijs hebt zal dat alleen bestaan uit de maandelijkse kosten van je telefoontoestel. Maar het hele abonnement en nummer komden dan te vervallen.
Je kunt ook b.v. Bekijken of je jouw bundels zo laag mogelijk kan zetten. De bel/data kosten van een abonnement zijn meestal niet de hoofdmoot, dat blijft de telefoon afbetaling. Dus misschien is het dus niet heel duur om het gewoon 5 maanden te laten doorlopen. Heb je ook altijd nog een sim voor noodgevallen of whatsapp via wifi lokaal!
het abonement loopt tot sept heb hem in preciepe op gezegd maar mijn vraag was of ze dan eerst een anuliring moeten maken om toch te verlenhgen hoeft niet te worden afgekocht en me telefoon nummer is er al af dacht dan aan de huawei pg plus heeft deze wifi
Badge +4
@jolindalars,

Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic te openen voor je vraag? Jouw situatie hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn als die van de TS, dus om zaken overzichtelijk te houden wil ik je vragen je eigen topic te openen. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, klik dan hier.

Groetjes