beantwoord

Studeren in buitenland

• 28 april 2015
  • 8 reacties
  • 505 x bekeken

Aankomende september vertrek ik voor een half jaar naar Frankrijk ivm school.
Mijn huidige abonnement loopt echter nog tot december door. Kan iemand mij inlichten over de mogelijkheden die ik nu heb?
Van wat ik hier op het forum lees kan ik mijn abonnement afkopen of ontbinden (als dit nog mogelijk is), of biedt tele2 een internetbundel voor het buitenland die langer meegaat dan 1 week? Ik zal in Frankrijk niet elke maand meerdere GB's aan data verbruiken, maar een internetbundel is desalniettemin vereist. Is het verder mogelijk om mijn abonnement naar beneden bij te stellen, of kan ik alleen wijzigen als ik meer wil?

Alvast bedankt voor de genomen tijd,

Jamie
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 30 april 2015, 15:47

Hoi Jamie,

Wat leuk, een half jaar naar Frankrijk! Dan is het inderdaad handig om goed voorbereid te zijn. Wanneer je naar het buitenland 'verhuisd' en dit kunt aantonen, kun je je contract voortijdig ontbinden. Een bewijs voor verhuizing naar het buitenland is bijvoorbeeld een huurcontract, bewijs van inschrijving van je nieuwe universiteit/college, bewijs van uitschrijving uit je gemeente.

Je kunt dit sturen naar:

Tele2 Nederland BV
T.a.v Afdeling Afmelden Tele2 Telefonie
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

In de brief dient de klant de onderstaande gegevens te vermelden:

Klantnaam.
Telefoonnummer (welke afgemeld dient te worden).
Tele2 accountnummer.
Postcode en woonplaats.
Reden van afmelden.
Bewijs van verhuizing naar het buitenland

Indien je dit bewijs niet kunt leveren, kun je ervoor kiezen je contract over te laten nemen door een vriend of vriendin. Of je abonnement mee te nemen maar je mobiele gegevens uit te schakelen en alleen gebruik te maken van de buitenlandbundels en de beschikbare wifi. Op die manier behoud je namelijk wel je eigen nummer voor als je weer in Nederland bent.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jamie,

Wat leuk, een half jaar naar Frankrijk! Dan is het inderdaad handig om goed voorbereid te zijn. Wanneer je naar het buitenland 'verhuisd' en dit kunt aantonen, kun je je contract voortijdig ontbinden. Een bewijs voor verhuizing naar het buitenland is bijvoorbeeld een huurcontract, bewijs van inschrijving van je nieuwe universiteit/college, bewijs van uitschrijving uit je gemeente.

Je kunt dit sturen naar:

Tele2 Nederland BV
T.a.v Afdeling Afmelden Tele2 Telefonie
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

In de brief dient de klant de onderstaande gegevens te vermelden:

Klantnaam.
Telefoonnummer (welke afgemeld dient te worden).
Tele2 accountnummer.
Postcode en woonplaats.
Reden van afmelden.
Bewijs van verhuizing naar het buitenland

Indien je dit bewijs niet kunt leveren, kun je ervoor kiezen je contract over te laten nemen door een vriend of vriendin. Of je abonnement mee te nemen maar je mobiele gegevens uit te schakelen en alleen gebruik te maken van de buitenlandbundels en de beschikbare wifi. Op die manier behoud je namelijk wel je eigen nummer voor als je weer in Nederland bent.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Leonie
Hoi Leonie,

Hoewel ik nu nog geen bewijs van inschrijving o.i.d heb, moet ik wel de zekerheid dat het contract eind augustus wordt ontbonden. Welke zekerheid valt hierover te geven, en zit er opzegtermijn van jullie kant op een dergelijke ontbinding?
Tevens vraag ik me af of het mogelijk is om na het ontbinden van mijn contract mijn huidige nummer na terugkomst in Nederland weer te gaan gebruiken? Ofwel via een nieuw contract bij Tele2 of bij een contract bij een andere provider?

Alvast bedankt,
Reputatie 3
Badge +5
Hoi jamie.rooijakkers,

Je moet dit inderdaad op tijd aangeven, minstens een maand van tevoren zodat er genoeg tijd is je documenten te verwerken. Wanneer je contract ontbonden wordt, komt je nummer als het ware weer op de markt en is dan voor alle providers weer beschikbaar. Helaas is er geen mogelijkheid voor ons om je nummer vast te houden of te bevriezen. Indien je toch graag je nummer wilt behouden, kun je er ook over denken om je abonnement mee te nemen en je mobiele data uit te zetten zodat je alleen gebruik maakt van wifi. Je betaalt dan wel je maandelijkse kosten door. Ik snap dat dat ook geen optimale situatie is, maar op die manier kun je wel je nummer behouden. En is het misschien een optie je abonnement tijdelijk door iemand in Nederland over te laten nemen? Ik heb dat zelf een keer gedaan toen ik voor een paar maanden ging reizen. Toen sprak ik gewoon met een vriendin af dat zij mijn abonnement kon gebruiken en dat zij de kosten betaalde, maar dan moet je net iemand hebben die je dat toevertrouwd.

Als je nog vragen hebt laat het met dan weten!

Groetjes, Leonie
Hey Leonie,

Ik heb alles geregeld voor mijn studeertijd in het buitenland, alleen heb ik 'bewijzen' hiervan. Ik huur mijn kamer van een andere student, dus heb geen officieel huurcontract. Ook worden zaken als een studieovereenkomst pas geregeld op het moment dat ik daar aankom, waardoor ik mijn abbonement pas heel laat kan opzeggen. Enige wat ik op dit moment heb is een aantal mailtjes betreffende mijn inschrijving en de aanvraag van mijn Beurs. Is dit voldoende of kun jij mij op een andere manier helpen dit probleem op te lossen?

Alvast Bedankt,

Jamie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jamie,

In dat geval kun je gewoon de mailtjes over de inschrijving en je beurs toesturen, dan moet het helemaal goed komen. Let er dan wel op dat je dus je nummer kwijt raakt.

Groetjes, Leonie
Beste Leonie,

Ik heb op 18 juli de brief en documenten naar Tele2 gestuurd, maar heb tot op heden geen reactie of bevestiging gehad op het ontbinden van mijn contract. Kun jij mij vertellen of en zo ja per wanneer mijn contract ontbonden wordt?

Alvast bedankt,

Jamie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jamie,

Stuur me anders even je naam, adres, klantnummer en telefoonnummer via een privébericht. Dan kan ik met je meekijken of alles in goede orde is ontvangen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor 'bericht'.

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jamie,
Ik heb je zojuist nog een antwoord gegeven in het prive-bericht.
Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag. Groet,
Leonie