beantwoord

specificatie gebruikskosten

• 23 April 2015
  • 11 reacties
  • 673 x bekeken

Graag zou ik inzicht willen hebben in mij verbruik?

Hoeveel minuten bel ik en hoeveel sms je verstuur ik. Ik heb een onbeperkte bundel dus zie dit niet op mijn overzicht in MIJNTELE2 en vindt ook niks op de factuur.

In dezelfde lijn zou ik graag willen weten wat mijn specificatie gebruikskosten zijn BUITEN mijn bundel?

Hopelijk zijn deze zaken ergens op te vragen?

Groet, Pim
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 23 April 2015, 16:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Pim,

Het verbruik van je bel en sms minuten zou je gewoon moeten kunnen zien in MijnTele2. Vreemd dat jij dit niet kan zien, zou je me een print screen daarvan kunnen sturen? Op je factuur kan je ook terugvinden hoeveel je hebt gebeld en ge-sms't. Hier vind je een voorbeeld van hoe de factuur is opgebouwd met uitleg. Ik raad je aan om dit naast je eigen factuur te leggen en alles na te lopen. Hierop vind je ook de buiten de bundel kosten. Laat me weten of je eruit komt?

Groetjes,

Velma
Hoi Velma,

Dank voor je reactie. Ik heb de specificatie gevonden met jouw aanwijzingen.

Vervolg vraag: Als ik alle bedragen optel buiten mijn bundel (gebruikerskosten) kom ik uit op 3,10euro. Het subtotaal op de factuur = 6,20euro en de gebruikskosten exl. btw = 9,30euro. Bij elke stap komt het eerste bedrag er bovenop. uiteindelijk drie keer zoveel als ik, zover ik kan zien, buiten mijn bundel heb verbruikt.

Hopelijk zijn de print-screens voldoenden?

Groet, Pim
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Pim,

Graag gedaan. Ik zal aan de hand van je factuur de berekening stap voor stap toelichten. Onder elke kosten post (bellen naar 0900- servicenummers, binnen Nederland, bellen in het buitenland, gebeld worden in het buitenland, verzonden sms in het buitenland en content) zie je een subtotaal staan, hier zie je hoeveel kosten je hebt gemaakt voor deze kosten post. Op jouw factuur zie je de volgende bedragen:

bellen naar 0900- servicenummers : € 1,82
binnen Nederland : € 0,00
bellen in het buitenland : € 0,75
gebeld worden in het buitenland : € 0,11
verzonden sms in het buitenland : € 0,42
content : € 6,20
---------------------
Totaal exl. btw: € 9,30

Het subtotaal was jij ziet staan van €6,20, is niet het subtotaal van alle kosten buiten de bundel maar dit is het totaal van de content kosten en daar boven op komen de overige kosten buiten de bundel. Is het zo wel helemaal duidelijk? Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat natuurlijk nog graag.

Groetjes,

Velma
Wat zijn contentkosten?
Hoi Velma,

Heldere uitleg!
Ben ik alleen nog benieuwd wat content kosten zijn?

Groetjes, Pim
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen Pim,

Content kosten zijn kosten voor betaalde sms diensten. Via www.payinfo.nl kan je nagaan voor welke diensten je bent aangemeld en jezelf ook weer afmelden hiervoor. Laat je weten of dat lukt?

Groetjes,

Velma
Hoi Velma,

Bijzonder! op de website die je me gaf. Dank daarvoor trouwens! Heb ik ingelogd en kreeg ik het bericht dat ik nergens voor ben aangemeld qua sms diensten. Zie ook bijlage.

Ik heb terug gekeken in mijn sms box en het zouden sms-en kunnen zijn van airbnb. Weet het niet maar dat zou kunnen. Deze service heb ik direct uitgezet.

Hopelijk is het daarmee verholpen.
Ik houd je op de hoogte en als je nog een tip heb, dan hoop ik het graag.

Nogmaals dank, groet, Pim
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Pim,

Dat is inderdaad bijzonder, zal ik voor je nakijken door welke dienst deze kosten precies in rekening zijn gebracht? Kan je mij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht toesturen? Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Bedankt voor het sturen van je gegevens Pim. Ik heb het voor je nagekeken en de kosten van €6,20 exl. btw zijn veroorzaakt door de Eu Internet bundel 100MB 1wk. Deze heb je op 15-3-2015 besteld. Op de factuur wordt deze weergegevens als content. Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet om deze te stellen.

Groetjes,

Velma
OK, dan kan ik het thuisbrengen.

Dank voor alle hulp!
ik ben erg tevreden over jullie service. 😃
Reputatie 4
Badge +5
Graag gedaan en fijn om te horen dat je ook tevreden bent 🙂. Als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma