beantwoord

Sonos one niet geleverd

• 12 juni 2019
  • 20 reacties
  • 965 x bekeken

Ik heb ruim een maand geleden de Huawei P30 Pro gekocht, waarbij ik een gratis Sonos One zou moeten ontvangen.

Om dit aan te vragen bij Huawei heb ik bepaalde documenten nodig van Tele2. Jullie hebben die documenten (zoals aankoopbewijs met datum etc.) niet aan mij gestuurd. Medewerker van de klantenservice heeft ook erkend dat ik deze documenten ten onrechte niet heb ontvangen. Dit zorgt ervoor dat ik niet zelf de Sonos One kan aanvragen.

Ik heb meerdere malen met de klantenservice gebeld zonder resultaat. Jullie weten niet wat het probleem is en of het uberhaupt nog opgelost kan worden. Mijn vraag is zogenaamd doorgestuurd naar een andere afdeling, maar de klantenservice weigert hier een bevestiging van te geven. Ook wordt geweigerd mij toe te zeggen dat ik de Sonos One ooit nog ga krijgen.

Er is geen twijfel over mogelijk: dit is contractbreuk. De gratis Sonos was een grote reden van mijn aankoop. Dat jullie de Sonos weigeren op te sturen maakt het aanbod een stuk minder aantrekkelijk. Ik voel me opgelicht. Elke keer dat ik met de klantenservice bel wordt ik afgewimpeld met de opmerking "we weten niet wat het probleem is, het enige wat je kan doen is het even aankijken". Belachelijk natuurlijk. Een overeenkomst moet worden nagekomen. Ik wil mijn Sonos one, of anders een geldbedrag. Anders had ik de Huawei P30 ook nooit gekocht.

Al deze telefoontjes met de klantenservice kosten me ook geld, omdat mijn nieuwe abonnement pas 1 juli ingaat. Nog een slimme manier van Tele2 om nog meer geld uit de zak te kloppen
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 12 juni 2019, 11:39

Hallo,

De Sonos One Speaker is een actie van Huawei. Ga hiervoor naar Huawei Promotions en volg de instructies.
Een orderbevestiging heb je via e-mail ontvangen nadat je je order hebt geplaatst en bij levering van het toestel zat ook een pakbon toegevoegd wat tevens je garantiebewijs is.

Heb je beide documenten niet ontvangen? Klopt je e-mail adres dan wel, je kunt dit checken in je MijnTele2 account.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo,

De Sonos One Speaker is een actie van Huawei. Ga hiervoor naar Huawei Promotions en volg de instructies.
Een orderbevestiging heb je via e-mail ontvangen nadat je je order hebt geplaatst en bij levering van het toestel zat ook een pakbon toegevoegd wat tevens je garantiebewijs is.

Heb je beide documenten niet ontvangen? Klopt je e-mail adres dan wel, je kunt dit checken in je MijnTele2 account.

Groet Petra
Hoi Petra,

Wat je beschrijft is inderdaad hoe het had moeten gaan. Maar zoals ik aangaf heb ik dus niet de benodigde documenten van jullie gekregen. Dat heeft de klantenservice ook erkend.

Ja, mijn email adres klopt wel. Ik heb namelijk wel andere (verkeerde) documenten ontvangen, die door Huawei niet worden geaccepteerd.

Dus nogmaals, dezelfde vraag.
Reputatie 3
Badge
Stuur me even een privébericht dan zorg ik ervoor dat je alsnog de juiste documenten ontvangt.

Ik ontvang graag de volgende gegevens van je: Volledige naam, adres, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en je e-mail adres.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Petra .

Groet Petra
Hoi @Petra van Tele2

We hebben even prive contact gehad. Je stuurde me via de email exact dezelfde verkeerde documenten op. Nogmaals(!): deze documenten worden niet goedgekeurd door Huawei.
Ik voel al aankomen dat ik weer afgescheept ga worden met een smoesje (net als alle keren dat ik jullie telefonisch sprak) dus zet de discussie graag hier voort.

De klantenservice heeft me toegezegd dat jullie het probleem voor me gingen oplossen. Logisch ook, want jullie hebben fouten gemaakt in de afhandeling (niet ik). Het opnieuw sturen van dezelfde documenten is uiteraard geen oplossing. Sterker nog, het zadelt mij onterecht op met meer werk.

En even voor de duidelijkheid: het interesseert mij niet hoe jullie deze actie hebben georganiseerd. Feit is dat jullie mij op de website een aanbod hebben gedaan. Dit aanbod heb ik aanvaard en zodoende is onze overeenkomst tot stand gekomen. Tele2 heeft dus de plicht tot levering van een Sonos One. De manier waarop jullie dat regelen is aan jullie. Dus los van het feit dat dit vreselijke service is, hebben jullie ook juridisch gezien geen poot om op te staan. Als jullie er nu achter komen dat jullie organisatie fouten heeft gemaakt dan ben ik niet degene die daarvoor gaat opdraaien.
Reputatie 3
Badge
Het betreft een actie van Huawei en niet van ons, Huawei is ook de partij waar je dit dient aan te vragen en daarbij vragen zijn om een aankoopbewijs en die hebben we je verzonden. De standaard documenten die je ontvangt bij het aangaan van een contract is een bevestiging van je order en bij levering van het toestel ontvang je een pakbon wat tevens je garantiebewijs is. Er zijn geen andere documenten beschikbaar, ook hebben we nog geen eerdere meldingen ontvangen dat dit niet door Huawei geaccepteerd wordt. Graag hoor ik dan ook welke documenten je dan nodig hebt, waar heeft Huawei om gevraagd?
Reputatie 7
Badge +4
Zoiets als dit?

https://consumer.huawei.com/nl/campagnes/promoties/
In een overeenkomstig topic:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/p30-sonos-actie-76437
werd de IMEI niet door Huawei herkend door een fout bij Huawei en is toen opgelost.
\
@Petra van Tele2 Ik heb uiteraard contact met Huawei gehad. Mijn eerste reactie was ook dat het probleem bij hen lag. Maar zoals ook in de voorwaarden van de actie staan heb ik een aankoopbewijs met datum nodig (om te bewijzen dat ik het in de actieperiode heb gekocht).

Ik zal daarom nog maar een keer herhalen wat ik ook in mijn eerste bericht schreef: ik heb de benodigde documenten niet gekregen.

Van jullie heb ik namelijk ontvangen:
- retourbewijs: dit is geen aankoopbewijs
- mobiel contract: hierop staat geen datum
- leveringsbewijs: dit is dus geen aankoopbewijs

Desondanks heb ik de registratie geprobeerd te voltooien met alledrie de documenten. Let op: dit was in overleg met Huawei.

Nadat zij de documenten weigerden, verwees Huawei me terug naar jullie (logisch, want met de documenten van jullie kan ik niet aan hun voorwaarden voldoen). En voor de derde keer: jullie klantenservice zei ook dat de juiste documenten niet zijn opgestuurd.

Dat was 3 juli (en dat was al ruim een maand na het eerste contact met de klantenservice). Er werd me toen gezegd dat mijn "case" was doorgestuurd naar het hoofdkantoor en dat zij alles voor me zouden regelen. Nu is het weer twee weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord.

Kennelijk is het te moeilijk om die documenten te produceren. Dat maakt mij verder niet uit, maar ik hoor daar niet de dupe van te worden. Ik heb namelijk gewoon betaald en redelijkerwijs genoeg moeite gedaan de registratie te doen.

Ik snap dat jij er persoonlijk niks aan kan doen, maar na zes weken van het kastje naar de muur gestuurd te worden is mijn geduld op Petra.
In een overeenkomstig topic:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/p30-sonos-actie-76437
werd de IMEI niet door Huawei herkend door een fout bij Huawei en is toen opgelost.
\

Hoi WhTurner,
Bedankt voor je suggestie. Ik heb die (en anderen) ook gelezen voordat ik dit bericht postte. Maar helaas gaat het daarbij om een ander probleem, want mijn IMEI nummer wordt wel goedgekeurd.
Het feit dat er in beide gevallen documenten niet worden goedgekeurd zorgt er inderdaad voor dat deze gevallen op het eerste gezicht op elkaar lijken.

Maar het verschil is dat het probleem in mijn geval niet bij Huawei ligt, zoals Tele2 zelf ook al heeft aangegeven. Elke keer dat ik contact met Tele2 opneem moet ik door deze hele rompslomp heen, uitleggen wat het probleem is. Als het dan eindelijk duidelijk is erkennen ze hun fout maar hoor ik nooit meer wat van ze.
@Petra van Tele2 Ik heb nog de bovengenoemde documenten of de Sonos One tegoed.

Of is dit (zoals ik voorspelde) het moment waarop er niet meer gereageerd gaat worden?
Reputatie 3
Badge
Nee ik ben je zeker niet vergeten en het wordt op dit moment uitgezocht maar heb helaas nog geen update. Nog even geduld graag, ik hou je op de hoogte.
Reputatie 3
Badge
We zijn nog voor je bezig hoor, inmiddels we er wel achter gekomen dat er 2 verschillende akties zijn voor de Sonos Speaker.
De eerste actie betreft een preorder en de 2de actie is de huidige actie en het probleem kan mogelijk veroorzaakt zijn door het gebruik van de verkeerde link.

Dit is de juiste link voor de registratie. Scroll dan even naar onderen en dan vind je in het midden het juiste registratieformulier voor de Sonos Speaker, wil je dit eens proberen?

We houden contact, fijne avond!
Petra
Bizar om dit zo te lezen. Ik zit in precies dezelfde situatie. Met de documenten die ik vanuit Tele2 krijg is Huawei niet tevreden. Als klant zit ik hier nu tussen. Twee grote bedrijven die elk flink reclame maken over deze geweldige actie. Nu zit ik tussen twee bedrijven in die duidelijk de actie niet goed overeengestemd hebben. Tele2 zegt dat de documentatie voldoende is, Huawei zegt van niet.

Nu zit ik als klant ruzie te maken met Tele2 en Huawei, terwijl ik gewoon wil krijgen waar ik recht voor heb. De deadline nadert ondertussen, het is al bijna de 31ste en ik ben bang dat ik helemaal niks ga krijgen. Echt absurd dit, heel veel spijt dat ik naar Tele2 ben gegaan. Zelfs in de winkel kunnen medewerkers mij niet helpen, "die zijn alleen voor de verkoop"

Petra, ik wil met plezier naar jou de documenten doorsturen die ik naar Huawei heb geleverd. (dit heb ik nu niet gedaan gezien de vele persoonlijke gegevens die erin staan)

https://photos.app.goo.gl/1uaJWBRVX5UYMyLL7

Hopelijk kan dit alsnog opgelost worden.

Mvg,

Django Peerkhan
Reputatie 3
Badge
@django peerkhan
Natuurlijk helpen we iedereen waar mogelijk! Je kunt hiervoor eenvoudig zelf een topic openen via onderstaande link!
https://forum.tele2.nl/topic/new

We zien je graag terug in je eigen topic!

p.s. heb je de juiste link gebruikt?

Met vriendelijke groet,
Petra
@Petra van Tele2

Bedankt voor je snelle reactie. Ik maar wel een eigen topic aan, al snap ik de meerwaarde hiervan niet echt. Is het forum juist niet om mensen met soortgelijke problemen te vinden. Hopelijk vind je dan ook een oplossing van het probleem.

Het lijkt alsof iedereen langs elkaar praat, en de klant blijft met zijn probleem zitten...

@Petra van Tele2
Ik heb dezelfde probleem.
Gisteren heb ik een email van Huawei gekregen.

Voor te bellen op Tele2 kom ik eerst hier kijken. Helemaal
dezelfde verhaal.

IMEI en koopdatum op de aankoopbewijs!

Waneer kunnen wij een juist aankoopbewijs hebben?

Gr. Bin
@Petra van Tele2

Hoi Petra,

Het is niet zo moelijke.

Wij kunnen ons Contract+ IMEI+koopdatum naar jou sturen. Je voeg de informatie toe en terug sturen.

Klaar.
toch?
Reputatie 3
Badge
@Bin
Natuurlijk helpen we iedereen waar mogelijk! Je kunt hiervoor eenvoudig zelf een topic openen via onderstaande link!
https://forum.tele2.nl/topic/new

We zien je graag terug in je eigen topic!

Met vriendelijke groet,
Petra
Reputatie 3
Badge
@HHovinga Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen op mijn bericht met de vraag of je het ook via de link die ik je doorgegeven heb, hebt geprobeerd. Ik hoor graag van je.

Groet Petra
Reputatie 3
Badge
Aangezien ik geen antwoord meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra