vraag

Snelheid mobiel internet 4G Unlimited

Mijn snelheid van mobiel internet (unlimited 4G) is veel langzamer dan het zou moeten zijn. Ik haal gemiddeld download snelheden van 5-10 Mbps (zie testresultaat). 4G internet hoort sneller te zijn dan welke modemverbinding dan ook, aldus tele2. Dat is hier beslist niet het geval. Waar zou het knelpunt kunnen liggen? Ik gebruik een iphone 7 en heb getest op verschillende locaties.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik ben ook benieuwd als dat een storing is of komt door te veel gebruikers na de unlimited promo.

Sinds de unlimited merk ik vooral dat de 2,6Ghz netwerk niet zo goed meer presteert, vooral voor uploads.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat als je in populated areas woont en je buren gebruiken allemaal hun telefoon als 4G hotspot i.p.v. adsl dat je het wel gaat merken. Aan de andere kant, 2600 mhz band alleen al heeft 150 mbit capaciteit, dus dan moet iedereen flink bezig zijn om dat continu vol te blazen. Ze hebben inmiddels ruim 3000 sites en elke site heeft 3 x 800 en 3 x 2600 , dus zeg maar 3000 x 3 x 225 mbit capaciteit...
Reputatie 2
Badge
Hallo keeslikgraag en welkom op ons Forum!

De metingen die je stuurt zien er inderdaad niet zo flitsend uit... Heb je de instellingen in de iPhone goed staan, zie ook Toestelhulp - Tele2. Zou je de locaties waar je getest hebt ook willen bekijken op onze Dekkingskaart - Tele2 Mobiel?
Factoren zoals elektriciteitskabels, elektrische apparatuur en isolatiemateriaal kunnen de indoor verbinding beïnvloeden.

Ik ben benieuwd!

Groetjes Jurrien
keeslikgraag schreef:

Mijn snelheid van mobiel internet (unlimited 4G) is veel langzamer dan het zou moeten zijn. Ik haal gemiddeld download snelheden van 5-10 Mbps (zie testresultaat). 4G internet hoort sneller te zijn dan welke modemverbinding dan ook, aldus tele2. Dat is hier beslist niet het geval. Waar zou het knelpunt kunnen liggen? Ik gebruik een iphone 7 en heb getest op verschillende locaties.

Hier precies hetzelfde. Net overgestapt van Youfone en nu toch al wel een beetje teleurgesteld door de lage 4G snelheid. Ik haal inderdaad dezelfde snelheden. Ook hele fluctuerende resultaten die sowieso niet hoger komen dan 20Mbit/s. Heeft ook maar weinig nut om hier mee te streamen helaas. Ik gebruik een Huawei Mate 8 met maandelijks opzegbaar abonnement gelukkig dus ga misschien maar eens verder kijken, want dit heeft geen nut zo.
Chihed schreef:

keeslikgraag schreef:

Hier precies hetzelfde. Net overgestapt van Youfone en nu toch al wel een beetje teleurgesteld door de lage 4G snelheid. Ik haal inderdaad dezelfde snelheden. Ook hele fluctuerende resultaten die sowieso niet hoger komen dan 20Mbit/s. Heeft ook maar weinig nut om hier mee te streamen helaas. Ik gebruik een Huawei Mate 8 met maandelijks opzegbaar abonnement gelukkig dus ga misschien maar eens verder kijken, want dit heeft geen nut zo.

Ik heb sowieso eerst mijn instellingen en de dekkingskaart gecheckt en m'n toestel geverifieerd en het zou allemaal moeten werken.
Reputatie 7
Badge +4
Bij twee bolletjes bereik is dit een prima snelheid. Je zult namelijk wat verder van de mast staan en daarmee alleen band 20 (800 Mhz) ontvangst hebben. Op 4gmasten.nl kun je terugvinden waar de Tele2 masten staan. Als je wat meer in de buurt bent zul je echt hogere snelheden halen. Maar er zijn ADSL lijnen die minder snelheid hebben. Wat is je toepassing dat je meer nodig hebt? (naast het feit dat hoge snelheid leuk staan in een speedtest)?
eric schreef:

Bij twee bolletjes bereik is dit een prima snelheid. Je zult namelijk wat verder van de mast staan en daarmee alleen band 20 (800 Mhz) ontvangst hebben. Op 4gmasten.nl kun je terugvinden waar de Tele2 masten staan. Als je wat meer in de buurt bent zul je echt hogere snelheden halen. Maar er zijn ADSL lijnen die minder snelheid hebben. Wat is je toepassing dat je meer nodig hebt? (naast het feit dat hoge snelheid leuk staan in een speedtest)?

Juist alles getest met vol bereik. In de stad, vol bereik maximale snelheid van ca. 20Mbit/s helaas. Screenshots zijn niet van mijn meting.
Reputatie 2
Badge
Hoi Chihed,

Zou je ondanks dat je hier al het een en ander geplaatst hebt toch zelf een topic willen starten? Er zal zich een moderator over je ontfermen zodat alles overzichtelijk blijft.

Groetjes Jurrien
Reputatie 2
Ik ervaar soms in Delft 100 mbps down en rond 6 mbps up,soms 20/2. Gemeten altijd via speedtest. Hetzelfde plek. Verschillende tijdstippen. Dit is geen klacht, btw 😉
Trouwens, het lukt mijn niet uploaden Screenshots hier, is dat een storing of er is iets verkeerd bij instellingen?
Reputatie 6
Badge +1
Het werkt wel via de button linksonder:

Overigens ook wel eens 170 Mbps download

De snelheid zwabbert wat en is zelden constant.
Ik haal de laatste 2 maande in leiden en omgeving ook bijna de 100 Mbps niet meer dat was echt 160 Mbps http://www.speedtest.net/my-result/i/1839536581 Ik heb ook 2de abonoment op Tmobile daar haal ik deze snelheden mee
http://www.speedtest.net/my-result/i/2191478809 205
Ik denk dat Tele2 veel klanten heeft met onbeperkt die veel vragen van netwerk
Reputatie 7
Badge +4
100 mb op een 4G netwerk is absoluut een nette score. Glasvezel thuis is al niet sneller.
Gemiddeld kun je als 4G klant rond de 20 Mbs krijgen. Dat heedt vooral te maken met de locatie waar je bent (binnenstad of platteland). Maar het is al veel meer dan het maximum op een 3G netwerk...