beantwoord

Snelheid 4g inneens veel lager.

• 17 januari 2020
  • 15 reacties
  • 235 x bekeken

Beste Tele2, 

Ik merkte de laatste week dat ik filmpjes op 4g inneens elke keer moest laden. 

Eerst dacht ik dat het aan de apparatuur lag, maar vandaag heb ik eventjes op alle plekken gemeten. Het bereik lijkt ongeveer hetzelfde te zijn (aan de hand van streepjes die de telefoon aangeeft)

Alleen de snelheid is inneens minimaal gehalveerd. 

Ik woon ten zuiden van Haaksbergen in het buitengebied, hier haalde ik altijd 20 a 25 mbits met uitschieters tot 40 mbits op sommige plekken in huis. 

Nu maximaal 8 mbits. Sommige plekken helemaal geen snelheid meer. 

Kan iemand van Tele2 even kijken of er iets veranderd is in de infrastructuur/antennes in Haaksbergen?

Ik heb zelf 2 simkaarten van tele2 en ik heb meerdere 4g telefoons uitgeprobeerd. 8 mbits is echt maximaal wat ik nu uit testen krijg. 

icon

Beste antwoord door eric 17 januari 2020, 20:45

Als je in Utrecht komt haal je 12mb. Zojuist nog even getest.

Bekijk origineel bericht

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Mobiel blijft een gedeelde dienst. Als er een grootverbruiker in jouw cel bij komt ga je dus de capaciteit delen. Maar dat zou niet overal hetzelfde  moeten zijn.

Mobiel blijft een gedeelde dienst. Als er een grootverbruiker in jouw cel bij komt ga je dus de capaciteit delen. Maar dat zou niet overal hetzelfde  moeten zijn.

Dit lijk me heel sterk. Mijn snelheid is gemiddeld met tweederde gezakt. Dit betreft de hele klok rond(24u).

En omdat de snelheid zo constant is lijkt het mij niet te gaan om een andere "grootgebruiker" . Deze grootgebruiker zou dan de 24u per dag constant hoge data innemen. 

Het lijkt me eerder een verandering in antenne of infrastructuur. 

Reputatie 7
Badge +4

ik vindt dat nog best wel erg laag.

hier in het buitengebied scoorde ik altijd al meer. ik ben nu al 2 jaar lid en inneens het zakt die snelheid die altijd  constant is geweest

edit: ik heb per ongeluk op beantwoord geklikt, weet je toevallig hoe ik dat weg krijgt? :)

Reputatie 7
Badge +4

Geen idee hoe je dat veranderd, maar er is geen lagere snelheid dit per sim wordt afgedwongen als je een bepaalde hoeveelheid data hebt verbruikt. Alleen UIT als je data op is. Snelheid garanties zijn er ook niet, maar op verschillende plekken krijg je inderdaad verschillende snelheden.

Reputatie 6
Badge +1

https://www.speedtest.net/my-result/a/5666201899

Landgraaf 

https://www.speedtest.net/my-result/a/5666201899

Landgraaf 

Www.speedtest.net/result/8955991949

Dit is mijn resultaat nu. 

Dit was mijn resultaat

Dit is een screenshot van wat ik ongeveer voor snelheid had(dit was al aan de lage kant)

Ik heb zo even geen recentere screenshot als dit maar zeer recentelijk scoorde ik tussen de 20 en 25

Reputatie 7
Badge +5

Volgens mij is dit de speedtest van je Wifi verbinding aan de icoontjes te zien.

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij is dit de speedtest van je Wifi verbinding aan de icoontjes te zien.

Goed gezien! bij die 20Mbps staat “meerdere verbindingen” . Als je een test over 4G doet staat daar LTE.

Reputatie 7
Badge +5

Of 4G/4G+ maar iig geen Wifi icoontje zoals op mijn screenshot, hier zat ik trouwens beneden op de bank 😎

Reputatie 7
Badge +2

Meerdere verbindingen = hoeveel verbindingen naar de server wordt geopend, maar loopt nog steeds of via Mobile netwerk of via wifi. Je kunt kiezen single of multi voor dat de test begint. Is bedoeld om lading van de verbinding naar de server toe te verdelen. Zou voor een 4G test op relatieve lage snelheid niet zo veel uitmaken. 

Of 4G/4G+ maar iig geen Wifi icoontje zoals op mijn screenshot, hier zat ik trouwens beneden op de bank 😎

Het betreft een hotspot  van m'n andere telefoon voor dit testje (beste locatie in huis) :)

Zie dat kleine tekentje naast het Wifi icoon. Daaraan kun je zien dat het een hotspot verbinding was

Goed gezien! bij die 20Mbps staat “meerdere verbindingen” . Als je een test over 4G doet staat daar LTE.

Het was een hotspot (telefoon) van een 4g verbinding.

Zie dat kleine tekentje naast het Wifi icoon. Daaraan kun je zien dat het een hotspot verbinding was

Naast het Wifi icoontje (links) het logo van hotspot. (rechts) het icoontje van dataverbinding

Een telefoon weet dus als er een hotspot verbinding gemaakt wordt met een telefoon met 4g verbinding

Reputatie 7
Badge +5

Ik zie het nu ja, nog nooit een Hotspot hoeven gebruiken dus dat icoontje was onbekend voor mij.

Reageer