beantwoord

SMS Informatie onverwachte kosten

Op mijn factuur staan ineens zonder dat ik mezelf hiervoor heb aangemeld of dat ik iets heb aangevraagd.
Het bedrag is bijna 2x zo hoog als mijn normale factuur, waarom niet even aan mij gemeld dat mijn maand bedrag onlogisch hoog is??

Wat kan ik hier nog aan doen??

icon Beste antwoord door eric 18 januari 2016, 22:23

Dit is wat de meeste "U HEEFT EEN PRIJS GEWONNEN" emails uiteindelijk opleveren. Een bon van Albert Heijn, dagkaarten van de NS, of iets van Praxis, ze komen bijna dagelijks voorbij. Om uw winkans te bevestigen gewoon even "hier"klikken in een app, of een sms sturen naar xxxx, en in de kleine letters staat dan dat u een content abonnement aangaat voor 12 euro per week.
Denk ook aan spelletjes apps met in APP aankopen, elke week extra goudstaven etc... Of op gamesites op uw PC. Even een sms sturen en u krijgt weer x bedrag aan speltegoed..

Helaas, allemaal verleidingen.. Blijf sterk en wees bewust van deze ongein. Als je jouw nummer blokkeerd op www.payinfo.nl dan blijf je ook gevrijwaard.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
In 4 seconde 12 euro dat is veel. Geen SMS dienst geactiveerd? Er zou ook een 4 cijferig SMS nummer moeten staan.
http://www.payinfo.nl/ is allerlei ongewenst SMS verkeer te blokkeren.
Helaas is dit achteraf regelen.. We kunnen nergens terugvinden dat we iets als een betaalbare sms service/dienst via sms geactiveerd hebben.. zou een mooie service zijn als de provider dan een berict stuurt dat het standaard bel gedrag ineens bijzonder afwijkt.. Abbonnement is van een ouder en niet van een kind oid... Vandaar de vraag om hulp aan Tele2 in deze...
Reputatie 6
Badge +1
Ja dat klopt. En op de afrekening staat nergens een echt SMS nummer vermeld? Alle SMS diensten hebben een uniek nummer. Aan de hand daarvan is te zien welke dienst dit is. Met die gegevens kan je weer verder.
nee geen sms nummer te zien in/op de factuur.. dan had ik nl zelf kunnen gaan zoeken op i-net waar dat nr bij zou horen.. vandaar de hulpvan Tele2..
Reputatie 7
Badge +4
Dit is wat de meeste "U HEEFT EEN PRIJS GEWONNEN" emails uiteindelijk opleveren. Een bon van Albert Heijn, dagkaarten van de NS, of iets van Praxis, ze komen bijna dagelijks voorbij. Om uw winkans te bevestigen gewoon even "hier"klikken in een app, of een sms sturen naar xxxx, en in de kleine letters staat dan dat u een content abonnement aangaat voor 12 euro per week.
Denk ook aan spelletjes apps met in APP aankopen, elke week extra goudstaven etc... Of op gamesites op uw PC. Even een sms sturen en u krijgt weer x bedrag aan speltegoed..

Helaas, allemaal verleidingen.. Blijf sterk en wees bewust van deze ongein. Als je jouw nummer blokkeerd op www.payinfo.nl dan blijf je ook gevrijwaard.