beantwoord

SMS'en in het buitenland

• 22 maart 2015
  • 19 reacties
  • 457 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 14 reacties
Beste,

Ik studeer in Engeland en ik heb geregeld problemen met sms-en. En sinds een week kan ik helemaal geen sms-jes meer versturen naar zowel Nederlandse als Engelse nummers.

Ik op de tele2 website gekeken voor oplossingen, maar geen enkele werkt helaas.

Het zou erg fijn zijn als iemand dit voor mij kan oplossen.

Mvg
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 14 april 2015, 16:00

Beste JesseH,
Bedankt voor je reactie. Allereerst natuurlijk fijn om te horen dat het allemaal lukt met sms'en! Dat is natuurlijk het belangrijkste :)
Het klopt dat een collega van me belt met een afgeschermd nummer. Als je deze niet wenst op te nemen is dat natuurlijk jouw recht. En dat respecteren wij.
Gelukkig is het voor nu opgelost! Daarom zullen we je dan ook niet meer bellen.
Mocht je zelf nog problemen ervaren in de toekomst, kan je het me altijd hier laten weten, en dan kijk ik er weer naar met je.
Vriendelijke groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste JesseH,
Bedankt voor het aanmaken van een topic op het Tele2 Forum.
Het is apart dat je niet kan sms'en in het buitenland. Kan je wel bellen/gebeld worden? En heb je wel netwerk?
En heb je roaming aanstaan op je telefoon?
En heb je alle instellingen goed staan zoals je ze hier kan vinden:
Toestelhulp - Tele2
Het zijn een hoop vragen, maar met meer informatie hoop ik je beter te kunnen helpen.
Vriendelijke groet,
Ben
Hallo Ben,

Bedankt voor je snelle bericht!

- Ik kan wel bellen en ook gebeld worden, en ik heb inderdaad netwerk op het moment dat ik een sms wil verzenden.
- Instellingen mobiel netwerk-> Dataroaming staat op "nationaal roamen"
- Ik heb nog even gekeken naar het linkje, en mijn instellingen klopt gewoon met wat het moet zijn.
- Ik heb trouwens een Sony Xperia Z1

Mvg
Reputatie 6
Badge +5
Hey JesseH,
Bedankt voor je antwoorden.
Het kan zijn dat de "Berichtencentrale" niet goed ingesteld staat.
Kan je de volgende stappen nemen voor mij alsjeblieft:
Voor Android
Ga naar je Berichten app;
Open het menu -> Configuratieberichten
Het nummer dat bij de SMS-centrale staat moet het volgende zijn: +46707990001

Zie je dat staan ook? Als er een ander nummer staat, noteer dit dan (straks heb je die weer nodig als je in Nederland bent).
En verander vervolgens het nummer naar het bovenstaande +46... nummer.

Krijg je het zo wel voor elkaar?
Laat het me weten.
Groeten,
Ben
Beste Ben,

Nummer SMS-centrale is bij mij +46707963150.
Ik kan alleen niet het nummer veranderen. Er gebeurt niks als ik er op klik (ook niet meerdere keren achter elkaar).

mvg
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Jesse, dat is heel apart.
Dat zou je moeten kunnen veranderen.
Kan je het nergens anders vinden in de instellingen van je telefoon dat het ergens staat vergrendeld?
Dit moet namelijk aan te passen zijn.
Laat het me weten.
Groeten,
Ben
Ik kan het nergens vinden. Ook niet online. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet veranderen.
Reputatie 6
Badge +5
Hmm.... jammer..
Okay, ik heb nog 1 optie. Probeer dit alsjeblieft:
Open de telefoon-app, en typ: *#*#4636#*#*. Je komt nu in het ‘testen’-menu. Open nu de ‘telefooninformatie’. Scroll een beetje naar beneden, waar je ‘SMSC’ ziet staan. Druk eerst eens op vernieuwen, en test of je nu berichten kan versturen. Mocht dat nog steeds niet lukken, ga dan terug naar dit menu en voer in het vak achter SMSC handmatig het nummer van de berichtencentrale en druk op ‘Bijwerken’. Hopelijk lukt het zo!
Laat het me weten. Dank je wel,
Ben
Poging 1: Vernieuwen. Ik klikte op vernieuwen en er kwam "+46707963150", 145 te staan. Dit nummer komt niet overeen met de eerder genoemde. En het lukte niet om een sms te versturen.

Poging 2: Handmatig invoeren.
Ik voerde het nummer handmatig in maar hij geeft "update error" aan.

Mvg
hallo
het heeft geen nut dit allemaal te doen
wij zijn al 3 weken bezig nu met tele2
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/geen-sms-ontvangen-buitenland-40618
Reputatie 6
Badge +5
Beste JesseH,
Ik zou graag willen controleren of alles goed staat ook aan onze kant, nu deze tips nog niet hebben geholpen.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.
Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer
Wij gaan er dan voor zorgen dat het onderzocht wordt en dan houden we contact.
Een prive-bericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

@onlinedealtjes: Bedankt voor het meedenken en het sturen van deze link.
Ik heb het met mijn collega Su Ling besproken en we willen graag checken hoe alles staat.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Hoi ben
het is onderhand duidelijk bij de techische dienst over dit probleem alleen laat behoorlijk lang op zich wachten hellaas

dit kun je terug zien in mijn case
Reputatie 6
Badge +5
Hoi jesseH,
Bedankt voor je gegevens. Helaas ontbrak er een stuk, dus heb ik je gevraagd om extra informatie in een prive-bericht.
Laat het me weten. Dank je.

@onlinedealtjes: Bedankt voor je reactie. Het kan zijn dat dit een ander probleem is, en daarom wil ik het graag uitzoeken voor de klant.

Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel voor je gegevens jesseH!
Ik ga het uitzoeken voor je en we houden je op de hoogte.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Beste jesseH,
Helaas hebben we je niet te pakken gekregen toen we je gister belde. We hebben wel je voicemail ingesproken.
Graag horen we van je wanneer je beschikbaar bent, dan proberen we daar zo goed mogelijk rekening mee te houden.
We kunnen je bellen tijdens kantooruren, dus graag hoor ik het van je, en dan ga ik het regelen voor je.
Dank je wel,
Ben
Beste jesseH,
Helaas hebben we je niet te pakken gekregen toen we je gister belde. We hebben wel je voicemail ingesproken.
Graag horen we van je wanneer je beschikbaar bent, dan proberen we daar zo goed mogelijk rekening mee te houden.
We kunnen je bellen tijdens kantooruren, dus graag hoor ik het van je, en dan ga ik het regelen voor je.
Dank je wel,
Ben

Ben aangezien jij hier zojuist bent geweest. Heb ik even een paar vragen, dat zal wellicht sneller gaan, hoop ik, dan op het forum te blijven hangen. Mijn pukcode heb ik vanmorgen toegestuurd gekregen via de mail. Ben allang klant bij jullie, maar die pukcode werkt niet, want hij blijft steeds hangen op die 10 pogingen, dus die simkaart zal geblokkeerd zijn. Als ik een nieuwe simkaart in een telefoonwinkel haal en ik activeer hem, wanneer heb ik dan weer telefoon? Heb hem namelijk heel dringend nodig. Bedankt. Adriana
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Adriana321,
Ik ben een paar dagen afwezig geweest, en ik zie dat je een nieuw topic hebt geopend. Ik zal daar verder op reageren.
@JesseH: Ik hoop nog wat van je te horen. Dank je wel.
Groet, Ben
Hallo Ben,

Ik ben meerdere malen gebeld door een privé nummer, maar ik neem geen privé nummers op. Principe kwestie. Ik had al wel een vermoeden dat het een collega van u had kunnen zijn.

Sinds kort heb ik helemaal geen problemen meer met het versturen van sms-jes.
Ik weet niet hoe dat kan, maar het is dus opgelost. (voorlopig :? )

Mvg
Reputatie 6
Badge +5
Beste JesseH,
Bedankt voor je reactie. Allereerst natuurlijk fijn om te horen dat het allemaal lukt met sms'en! Dat is natuurlijk het belangrijkste :)
Het klopt dat een collega van me belt met een afgeschermd nummer. Als je deze niet wenst op te nemen is dat natuurlijk jouw recht. En dat respecteren wij.
Gelukkig is het voor nu opgelost! Daarom zullen we je dan ook niet meer bellen.
Mocht je zelf nog problemen ervaren in de toekomst, kan je het me altijd hier laten weten, en dan kijk ik er weer naar met je.
Vriendelijke groet,
Ben
Bedankt voor uw hulp Ben.

Mvg