beantwoord

sms dat ik in het buitenland ben, maar ik ben in Nederland.

  • 31 October 2021
  • 7 reacties
  • 550 x bekeken

Hi,

Laatste tijd heeft mijn mobiel al enorme gebreken. Gelukkig krijg ik morgen een nieuwe binnen. Maar alsnog.. het volgende zou er niks mee te maken moeten hebben..

I

Ik kreeg vanochtend half 6 een sms met welkom in Slowakije. Ik zie ook dat ik 15mb heb verbruikt met internet..

Enkele uren later rond half 10 uur kreeg ik een sms met Suske en Wiske(België). Heel raar aangezien ik zelf in Nederland ben.. hoe kan dit? Is er iets waar ik zorgen om moet maken?

Jammer genoeg is de klantenservice op zondag gesloten. Vandaag dat ik het even via deze weg probeer.

icon

Beste antwoord door Johrick van Tele2 3 November 2021, 15:30

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @LouisBitton , Welkom bij de community .

Op het forum zijn geen moderators in het weekend. Het zijn inderdaad wel bijzondere smsjes als je in NL bent. Zolang je geen landmeldingen krijgt van landen buiten de EU zijn er geen kosten aan verbonden. Je kunt in je app inderdaad zien of er buiten de bundel kosten zijn geregistreerd. Maar ik vermoed dat er werkzaamheden zijn geweest aan een of ander systeem.

Kijk maandag nog even of je dataverkeer gewoon uit je NL bundel gaat.

 

Heb er vanochtend ook 7 ontvangen voor verschillende landen 

Ik heb ze ook ontvangen om 04:46 de eerste. 
Servie, daarna twee keer Griekenland, daarna Italie en nog nog een uit Spanje.. 

Ik ontving vanmiddag bericht van Tele2 dat ik in Spanje zou zijn. Ziet er wat mij betreft 100% geloofwaardig uit, want de voorgaande SMS berichten van deze afzender waren daadwerkelijk afkomstig van Tele2. Als dit spoofing is, schrikt ik wel dat dat kan uit naam van een provider.

 

Reputatie 7
Badge +12

Geen probleem! Is door werkzaamheden gekomen.

 

Ik heb er nu ook al een stuk of acht ontvangen en het blijft maar doorgaan! (Ben stewardess van beroep, dus als het oude berichten zijn zal ik er nog veel meer ontvangen...) Kan ik dit uitzetten?

Reputatie 5
Badge +6

Hi allen, ik hoop niet dat jullie hier allemaal heel veel last van hebben gehad! Wij hebben afgelopen weekend een stroring gehad, waardoor klanten vertraagde (soms flink) SMS’jes kregen. Dat is nu allemaal opgelost! Ik sluit dit topic daarom ook.