beantwoord

Slinkse werkwijze Tele2

  • 26 oktober 2017
  • 38 reacties
  • 2301 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
Wil je verlengen via belsimpel of gsmweb dan wordt je aanvraag zonder reden geweigerd. Tele2 biedt jou daarna wel de optie tot verlengen. Vaak duurder icm telefoon.
Zo verdienen ze meer aan je. Ze hoeven de andere partij namelijk niets te betalen. Heel fout!
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 28 december 2017, 13:46

Hoi SiMoGh,

Ik heb helaas niets meer van je gehoord, ik sluit daarom nu je topic. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

38 reacties

Als dat zo is dan is dat idd niet kosher, maar dat probleem is makkelijk te tackelen.
Gewoon overstappen naar een andere provider met bv nummerbehoud.
Reputatie 7
Badge +2
Het moet toch mogelijk zijn voor de klant om bij de provider informatie te vragen waarom de verlenging geweigerd is? En dat ze geen aanvraag hebben ontvangen, tja vind ik raar, Belsimpel zou toch niet zelf een aanvraag stoppen en claimen dat Tele2 het geweigerd heeft :/

Maar dat in Mijn Tele2 staat dat je verlengen betekent niet dat het geaccepteerd gaat worden hé, dat kan je pas zien als je direct met Tele2 de verlenging aanvraag.

Een klein ding die ik aan het denken ben, als je een keer voor de 24ste een verlenging hebt gevraagd, en deze is geweigerd omdat je nog niet kon verlengen en daarna direct op de 25ste een nieuwe poging heb gedaan (en andere pogingen in de dagen erna) dat kan toch een reden zijn om de aanvraag te weigeren? Volgens mij als je meerdere aanvragen doet in een korte tijd, kan dat problemen opleveren.
Misschien hadden ze wel geen zin in dat gedoe, bellen naar en uitzoeken van.
Geen moeite willen doen, maar dat gissen van mijn kant.
Kan ook goed zijn dat ze wat ''inside(r)'' info heeft/had, die ze niet me je deelt/gedeeld heeft
Ik hoop trouwens dat je snel wat duidelijkheid krijgt, en niet tussen de wal en het schip beland.
Als dat zo is dan zal denk ik een medewerker van Tele2 de laatste zijn om zoiets toe te geven, denk je zelf ook niet.
@SiMoGh geef 'm van jetje, we horen het wel.
2gb? Beetje zuinig hoor...

Wel slim om met 2GB te starten vind ik . Er is immers altijd de mogelijkheid om tussentijds aan te passen met verhoging van GB 's ? Omlaag kan niet .........
Maar we dwalen af Eric,
Topic gaat over slinkse wijze van abonnement weigering bij Belsimpel. Kwalijke zaak als dit klopt
Hoi Esther,

Het bericht van Eric waar je op reageert is al een aantal weken geleden geplaast, inmiddels waren we al weer ontopic ;)


Dank je voor deze moderatie opmerking Mark. Ik merk de laatste tijd dat Esther elke keer mij persoonlijk aanspreekt op mijn bijdragen. Daarom heb ik inmiddels besloten niet meer op haar aantijgingen naar mij te reageren. Dat jullie hier scherp op blijven is prima. Zo houden we het gezellig op het forum.


Beste Eric

Van persoonlijke aantijgingen naar jou is geen sprake . Volgens mij is het juist de bedoeling van een forum om met elkaar te discussieren en van gedachte te wisselen.
Dat het wanneer iemand een andere mening heeft dan jij , minder gezellig wordt op het forum voor jou is dan jammer.

De meeste klanten komen hier niet voor de gezelligheid maar verwachten eerlijke duidelijke antwoorden op hun vragen.
Waarschijnlijk heeft tele2 met zijn vreemde praktijken de zoveelste klant verloren en is ook deze klant naar een andere provider verhuisd.
Dat vermoeden heb ik ook. Verlengen bij Tele2 kon wel terwijl Belsimpel.nl steeds een weigering kreeg van Tele2. Waarom kon niemand mij vertellen. 😡
Reputatie 4
Badge
Hoi SiMoGh,

Het kan in sommige gevallen gebeuren dat een partner van Tele2 een abonnement niet kan verlengen. Zij hebben echter altijd de mogelijkheid om bij onduidelijkheden hiervoor rechtstreeks met ons contact op te nemen. Vaak kunnen we dan of aangeven wat de reden voor de afwijzing is , of het probleem verhelpen zodat je alsnog kunt verlengen via onze partner. Ik kan voor je kijken of ik kan zien waarom de verlenging niet is gelukt. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Mark.

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Mark
Reputatie 4
Badge
Hoi SiMoGh,

Bedankt voor je bericht. Ik kan zien dat je pas sinds enkele dagen de mogelijkheid hebt tot verlengen van je abonnement (vanaf 24-10-2017). Kan het zijn dat je voor deze datum contact hebt gehad met Belsimpel? Want dan is het zo dat er nog geen verlenging plaats kan vinden. Ik kan zien dat je na deze datum contact met ons hebt gehad, toen was er inderdaad wel een mogelijkheid tot verlengen van je abonnement.

Mark
Dat klopt niet, twee keer aangevraagd na 24 oktober. Diverse malen contact gehad met Belsimpel en Tele2.
Reputatie 4
Badge
Hoi SiMoGh,

Het lijkt er inderdaad op dat er iets anders aan de hand is. De moeilijkheid is dat ik vanuit deze kant niet kan zien waar het aan ligt. Er is ook geen order via ons rechtstreeks geplaatst, dus ik weet ook niet zeker of deze wel geaccepteerd zou worden. Ik adviseer je, als je de aanmelding toch graag via Belsimpel wil laten doen, contact met hen op te nemen en te vragen of zij rechtstreeks met ons contact opnemen hiervoor. Wij weten namelijk niet welke melding zij in hun systemen te zien krijgen bij de weigering.

Mark
Belsimpel per email en telefoon:

Hoe nu verder?
Wegens privacyredenen kunnen wij niet inzien waarom je geweigerd bent bij de provider. Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Tele2.

Klantenservice Tele2 telefonisch:

Wij hebben geen aanvraag ontvangen van Belsimpel. U kunt wel rechtstreeks bij ons verlengen.
Nog een poging wagen.
Reputatie 7
Badge +4
2gb? Beetje zuinig hoor...
2gb? Beetje zuinig hoor...

Upgraden is altijd mogelijk. Downgraden niet. Duurder abonnement maakt toestel ook niet goedkoper in dit geval.
Nog een poging wagen.

Wederom geweigerd. Klantenservice Tele2 beweert geen aanvraag te hebben ontvangen.

Ik kan in MijnTele2 wel verlengen uiteraard.
Waarom zou Belsimpel niet willen verlengen? Ik betaal toestel direct aan hen. Zij krijgen hun deel voor het afsluiten van de overeenkomst.

Bijna twee jaar lopend abonnement. Hetzelfde woonadres. Nooit mislukte incasso gehad. Partner idem. Geen reden tot weigering.
Reputatie 7
Badge +4
Kan zelfs de buurt zijn of het feit dat er "veel aanvragen" door je zijn gedaan. Maar goed, hopenlijk kan een moderator nog eens naar je zaak laten kijken.
Reputatie 4
Badge
Hoi SiMoGh,

Wanneer een aanvraag wordt gedaan en onze systemen 'twijfels' hebben of deze wel of niet doorgevoerd kan worden, dan wordt dit handmatig opgepakt door een van onze collega's. In dit geval komt de order niet in onze systemen te staan, Dat betekent dat er of iets verkeerd gaat in de aanvraag, of er is een andere reden waarom een order wordt afgewezen. In het laatste geval hebben alle partners van Tele2 (ook Belsimpel) een contactmogelijkheid met collega's die er speciaal voor de partners zitten ter ondersteuning. Voor mij is het lastig aan te geven wat de oorzaak is omdat ik niet weet of Belsimpel een melding krijgt of juist niet. Daarom wil ik je vragen contact op te nemen met Belsimpel en hen te vragen contact met ons te leggen, zodat we snel wat duidelijkheid kunnen creëren.

Mark
Belsimpel blijft zeggen dat ik voor de reden bij Tele2 moet zijn.
Ik heb meerdere malen Belsimpel verzocht contact op te nemen met jullie Dealerdesk. Lijken ze nu misschien wel te gaan doen na lang aandringen. Al heb ik weinig hoop over de uitkomst. Vooral nadat een medewerker Belsimpel adviseerde direct bij jullie te verlengen. Waarom zou je dat zeggen?
De soap duurt voort.

Tele2 heeft verlenging via MijnTele2 zoals verwacht direct geaccepteerd en verwerkt. De annulering later overigens ook.

Bij Belsimpel wachten ze nog op respons van de Dealerdesk.

Wie beweert er nu nog dat Tele2 eerlijk handelt?
Ik beweer helemaal niets, dat beweer jij 😉

Ik had niet zo moeilijk gedaan hoor, ik zocht dan wel een andere provider.
Mark van Tele2 wil volgens mij niet geloven dat deze werkwijze wordt toegepast.

Ik laat het er ook echt niet bij zitten. Zodra ik het standpunt van Belsimpel in deze kwestie heb, ga ik de volgende stap zetten.
Verwacht ik ook niet. Klantenservice wordt hier buitengehouden. Zien de aanvraag en afwijzing niet eens.

Jammer dat verder niemand anders je te woord wil staan bij Tele2.