Slechte verstaanbaarheid

  • 2 December 2020
  • 15 reacties
  • 783 x bekeken

Als ik bel, dan kan ik de persoon dermate slecht verstaan dat ik delen mis en het gesprek niet meer kan volgen. Er vallen milliseconden-stukjes weg van het gesprek en er treedt vervorming op. Heel soms valt het gesprek zelfs voor bijv. 3 of voor 6 seconden weg. Dat is helemaal absurd.
Ook ik ben voor de ander niet altijd goed verstaanbaar. Ik heb er echter meer last van dan mijn gesprekspartner. Dit komt voor bij goed bereik (4 streepjes), dus daar ligt het niet aan. Ik heb een IPhone XR. Ik heb hem al opgestuurd ter reparatie, maar dat heeft niet geholpen. Toen ik in de tussentijd mijn simkaart in mijn oude telefoon (IPhone 5S) heb gestopt, bleek dat het probleem er nog steeds was. Ook met mijn simkaart in een Samsung Galaxy S10 bleef ik dezelfde problemen houden. Het zit dus niet in het toestel.

Het komt voor als ik de telefoon op 4G zet, maar ook op 3G heb ik dezelfde problemen.

(Ik heb een unlimited belabonnement bij Tele2, maar heb ondertussen thuis vooral gebeld met mijn vaste telefoon, extra kosten € 45,00. Daar heb ik toch geen unlimited abonnement voor!)

Weet iemand wat ik eraan kan doen, want ik ben zo langzamerhand ten einde raad en heel erg verdrietig en teleurgesteld.

(Iemand vertelde mij dat wij in de Randstad ondertussen zoveel gebruikers hebben, dat de bandbreedte waarover al die gesprekken moeten plaats vinden te smal is, waardoor de kwaliteit slecht wordt, maar dat Tele2 dat nooit toe zou geven. Kan dit kloppen??)


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Te weinig bandbreedte? Onzin. 4g bellen (volte) is totaal wat anders dan 3g bellen. Enigste wat ik kan bedenken is dat de transmissie vanaf de zenders die jouw huis dekking bieden naar hun centrale systemen onstabiel is. Dat is het enigste gemeenschappelijke. Heb je deze ervaring inderdaad alleen als je op dezelfde plek belt?

Dank voor je antwoord! Ik heb het volgens mij ook op mijn werk, 8 km verderop. Ik zal dat morgen nogmaals uitproberen en er dan op terugkomen. Ik neem aan dat er op mijn werk van een andere zender gebruik wordt gemaakt dan hier thuis.
Ik ben wel 1x door de week midden in de nacht gebeld door iemand en achteraf bedacht ik me dat dat wel een heel helder gesprek was. Daar was ik dan weer verbaasd over.

Reputatie 7
Badge +12

De nieuwe Iphone ondersteund 4G bellen, de oude Iphone niet. Deze zal dus voor bellen terugvallen naar het 3G netwerk voor bellen. Dat is een hele andere techniek. 

Heb je niet “per ongeluk” Voice over Wifi op de nieuwe Iphone geactiveerd. Dat is bedoeld als je slechte mobiele dekking thusi hebt, maar als dat AAN staat gebruikt de Iphone dat altijd. Mocht je Wifi niet al te best zijn dan zal het gesprek ook slecht zijn.

De nieuwe Iphone ondersteund 4G bellen, de oude Iphone niet. Deze zal dus voor bellen terugvallen naar het 3G netwerk voor bellen. Dat is een hele andere techniek. 

Heb je niet “per ongeluk” Voice over Wifi op de nieuwe Iphone geactiveerd. Dat is bedoeld als je slechte mobiele dekking thusi hebt, maar als dat AAN staat gebruikt de Iphone dat altijd. Mocht je Wifi niet al te best zijn dan zal het gesprek ook slecht zijn.


Nee, ik heb 'bellen via WiFi’ standaard uit staan. Als ik hem op 4G zet, dan kan ik ook nog kiezen voor VolTE. Ook dat maakt geen verschil of dat nou aan staat of uit.

Te weinig bandbreedte? Onzin. 4g bellen (volte) is totaal wat anders dan 3g bellen. Enigste wat ik kan bedenken is dat de transmissie vanaf de zenders die jouw huis dekking bieden naar hun centrale systemen onstabiel is. Dat is het enigste gemeenschappelijke. Heb je deze ervaring inderdaad alleen als je op dezelfde plek belt?


Ik heb ondertussen ook gesprekken 8 km verderop (Hilversum) geprobeerd en die verliepen zonder storing, fantastisch te volgen! Het ziet er dus naar uit dat het inderdaad aan de plek ligt waar ik woon (Kortenhoef). Hoe is dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +12

Gewoon een "klacht” indienen bij de telefonische klantenservice. Zou helemaal mooi zijn als je de aangekozen mast kunt benoemen. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar een app als G-Nettrack light (gratis) geeft aan met welke mast ID je bent verbonden. Dan kun je dat meegeven bij je klacht en kan de technische dienst heel gericht zoeken :) 

Reputatie 7

Het aantal antennes in Kortenhoef is beperkt, maar het is natuurlijk een kleine plaats. Sinds wanneer ervaar de de mindere gesprekskwaliteit? En zou je eens kunnen proberen om Voice over WiFi aan te zetten (mits je thuis je telefoon op WiFi hebt staan)?

Het zou kunnen dat je telefoon een verder gelegen antenne pakt, als de antenne dichtbij problemen of onderhoud heeft.
 

 

Gewoon een "klacht” indienen bij de telefonische klantenservice. Zou helemaal mooi zijn als je de aangekozen mast kunt benoemen. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar een app als G-Nettrack light (gratis) geeft aan met welke mast ID je bent verbonden. Dan kun je dat meegeven bij je klacht en kan de technische dienst heel gericht zoeken :) 


Ik wilde een klacht indienen bij de telefonische klantenservice, maar die konden er niet zoveel mee. Men adviseerde mij om het via het contactformulier te doen. Daarop kreeg ik een mail dat het 10 tot 30 dagen kan duren alvorens ik een reactie krijg. Dat vind ik dan weer erg klantonvriendelijk. Als je klant wil worden kan dat binnen 1 seconde en als je onoplosbare problemen ondervindt doen ze er 10 tot 30 dagen over. Ben ik nou echt de enige met dit probleem???

Laten weten dat je een fantastisch product hebt vind ik mooi en kan ik waarderen, maar toegeven dat dat voor enkelen niet geldt zou ik ook mooi vinden en zeer waarderen!

Er zit voor mij niets anders op dan afwachten en tot die tijd dus niet optimaal gebruik kunnen maken van mijn abonnement (en extra kosten maken als ik echt serieus een officiële instantie moet bellen). Ik schrijf het hier maar even van me af, want ben ondertussen echt heel boos en gefrustreerd!

Reputatie 7

Een Tele2 moderator hier kan je helpen met een dekkingsonderzoek. Wacht totdat @Cas van Tele2 of @Rox van Tele2 hier reageert.

Een Tele2 moderator hier kan je helpen met een dekkingsonderzoek. Wacht totdat @Cas van Tele2 of @Rox van Tele2 hier reageert.


Dank je! Ik wacht af.

Sinds dinsdag 29 december lijkt het erop, dat gesprekken weer goed verstaanbaar zijn. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, bang dat het zo weer kan veranderen. Hoe het kan weet ik niet. Ik ben door niemand gebeld van Tele2. Natuurlijk wel superblij mee!!!! Hoop van harte dat het zo blijft.

(Het zou fijn zijn als ik weet waardoor het nu goed gekomen is, want ik kan me niet voorstellen dat het nu opeens zonder onderhoud gewijzigd is.)

Reputatie 7

Top! Met alle Tele2 klanten op het T-Mobile netwerk wordt er natuurlijk veel geoptimaliseerd en uitgebreid, dus hopelijk blijft het zo.

Top! Met alle Tele2 klanten op het T-Mobile netwerk wordt er natuurlijk veel geoptimaliseerd en uitgebreid, dus hopelijk blijft het zo.


Zeker top! Dank je voor de moeite en Eric ook!

 

Reputatie 7
Badge +12

Fijn @Kruimeltje63 . Alvast een gelukkig Nieuwjaar.

Fijn @Kruimeltje63 . Alvast een gelukkig Nieuwjaar.

Dank je! Voor jullie ook de beste wensen!