Slechte service Tele2 bij Reparatie

• 15 januari 2019
  • 12 reacties
  • 394 x bekeken

Beste Tele2 en andere forumleden die wellicht hetzelfde probleem ervaren als ik. Ik ben al een aantal jaren klant bij Tele2 met een mobiel abonnement, kies altijd voor het duurste en het nieuwste, mijn eigen keus. Betaal altijd netjes op tijd een maandbedrag van maar liefst €52 euro per maand en dit 2 jaar lang voor een Samsung Galaxy S9+ , deze heb ik bij een verlenging van mijn abonnement genomen op 30-04-2018. Tot op heden bent ik matig tevreden over het toestel wat ik nu langs me heb liggen. Aan de klachten die ik heb kan Tele2 natuurlijk niks aan doen, dat voorop! Elke telefoon, auto, of andere goederen kunnen niet allemaal 100% goed zijn en blijven. Maar de consument verwacht dit natuurlijk wel.

Tot op heden heb ik last van de volgende symptomen :

- Batterij snel warm bij weinig gebruik van telefoon.
- Speaker onder telefoon kraakt bij geluid aan, maar ook geluid uit.
- Headset input en afspelen muziek via Spotify werkt matig, muziek stottert de hele tijd.
- Lijkt of er iets los zit in telefoon als je er mee schudt.
- Vaak slecht bereik 4G+

Over de bovenstaande klachten heb ik al een aantal keer contact met Tele2 opgenomen, netjes uitgelegd dat ik het erg slecht vindt dat je dit soort dingen al binnen één jaar hebt, zonder in contact komen van water en dergelijke. Kun je dit verwachten van een toestel waar je voor 2 jaar lang, €1248 voor betaald? Nee! Natuurlijk verwacht een consument dit niet, de fabrikant Samsung en verkopende partij Tele2 natuurlijk ook niet. Moet er iets aan gebeuren? Ja! Zeker wel, vooral omdat het nog redelijk vroeg aan abonnementsperiode ligt.

De klachten wil Tele2 graag oplossen, door de telefoon ter reparatie op te sturen naar Dynafix... mmhh Dynafix, mijn lijf begint al kippenvel te krijgen als ik die naam hoor! Hebben jullie forum leden en Tele2 medewerkers al wel eens gekeken hoe slecht dat bedrijf wel niet is?? Overal staan ze bekend, social media, consumentenbond, kassa, radar, geschillen commissie, AFM etc... Daar wil je als consument zijnde je dure telefoon toch niet naar toe sturen? Dat je meer dan 10 dagen kunt wachten op je telefoon, dat er ' ineens ' waterschade is, dat je ineens €36,50 aan onderzoekskosten moet betalen en dat je vervolgens je peperdure telefoon Zelf moet opsturen via PostNL, en dat PostNL het pakketje weer is kwijtgeraakt of dat het beschadigd is. Medewerkers van Dynafix klagen zelf over het bedrijf, aangezien de werkdruk zo hoog ligt. De Call center studenten van Tele2 zeggen zelf, Ja het is bekend bij ons dat Dynafix slecht in beeld staat, maar helaas is dit de enige oplossing, oke? Zal ik dan een reparatie link toesturen? NEE! Dit wil ik niet, ik wil service, goede service voor mijn geld, waar ik hard voor werk en wat ik maandelijks netjes op tijd betaal! Dat wil ik. Geen gezeik, goede communicatie en service, geen gedoe en onzekerheid over je telefoon. Tele2 is de verkopende partij, de beslissende partij die Dynafix aanstuurt over reparaties, beslis zelf wat je met de klachten van een consument doet, niet Dynafix. Als het een bedrijf was met top beoordeling, snap ik het! Maar dit, dit slaat nergens op.. Los het gewoon goed op.

Helaas merk ik dat de klantenservice van Tele2 haar telefoontjes graag zo snel mogelijk wil afhandelen om een discussie, confrontatie met een klant zoals ik te voorkomen. Ik snap dat call center studenten hier natuurlijk niet op in mogen gaan en er eigenlijk geen meerdere is die het telefoon gesprek even over zal nemen. Want als je hiernaar vraagt dan wordt er gezegd, Jaa meneer sorry, maar ik ben nu de enige mogelijkheid die u heeft. Wat moet je nou met zo'n antwoord? Als je daarna als consument zegt, Nou ik begin toch wel mijn twijfels te krijgen aan de service van Tele2 en of ik mijn abonnement niet op zal zeggen, krijg je ook nog eens een antwoord terug van, " Jaa, dan stap je toch lekker over " .. Dat kan toch niet!! Ieder bedrijf heeft een Klantenservice afdeling, maar ook een afdeling die hier zicht en controle op heeft toch? Maar als je zulke studenten aan de telefoon zet bij Klachten, problemen etc.. dat snap ik niet! Zet er iemand aan die weet waar hij of zij over praat en waar je samen goed uitkomt. Een consument die meer dan €1200 euro betaald, altijd netjes op tijd verwacht gewoon Service, geen gedoe en waar je ná 4 telefoontjes nog steeds niks verder bent gekomen. Vandaar ook deze plaatsing hier op het forum, Je kunt Tele2 ook gewoon geen mail sturen, alleen bellen naar studenten, chatten met een goedkope robot die niet snapt wat een contactformulier is en social media, die je alsnog doorstuurt naar het klantennummer van Tele2.

Dus Tele2.... Kom met een oplossing, maak de consument eens een keer gelukkig, er zijn meerde wegen die naar Rome leiden, Niet 1, waar het bordje Welkom bij Dynafix op staat, want daar draai ik, en ik niet as enige gewoon bij om. Anders wordt dit verhaal, net als zo vele gewoon " online " gezet.

De groetjes...

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je mag altijd direct contact leggen met een Samsung service centrum in jouw omgeving. Ook daar voeren ze garantie reparaties uit als je de aankoopbon meeneemt.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/bezoek-servicelocatie/
Je mag altijd direct contact leggen met een Samsung service centrum in jouw omgeving. Ook daar voeren ze garantie reparaties uit als je de aankoopbon meeneemt.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/bezoek-servicelocatie/

Vergeten te melden in mijn bovenstaande bericht, Contact opgenomen met Samsung heb ik al gedaan. Als eerste zeiden ze dat de verkopende partij ( Tele2 ) hier meer in kan bieden als de fabrikant. Daarnaast is een servicelocatie in Amsterdam of Rotterdam, ze hebben er maar 2, voor mij qua locatie en afstand niet te doen. + hierbij komt kijken, wanneer je je problemen binnen of buiten garantietermijn laat repareren bij fabrikant Samsung zelf, zijn de kosten voor de consument zelf. En wat mag dat wel niet kosten...... regel recht bij de fabrikant.
Reputatie 7
Badge +4
Als reparaties niet onder garantie vallen zijn de kosten bij zowel Dynafix of Samsung hoger dan een gsm boer op de hoek. Voor reparaties die niet onder de garantie vallen krijg je eerst een kostenopgave. Samsung heeft meer reparatie plaatsen, en anders is het toch Dynafix. Ondanks alle berichtgeving zijn zij voor eigenlijk elke provider de reparatiepartij en doen heel veel reparaties per jaar, en dan kan er ook wel eens wat mis gaan in de communicatie.
Samsung heeft 2 reparatie punten voor de Samsung Galaxy S9+, dit kun je gewoon terugvinden bij de link die je zojuist zelf toegestuurd hebt. Maar, terugkomend op mijn bericht en jouw antwoord. Hiermee is het probleem niet mee opgelost en geef je als het ware dezelfde antwoorden als een call center student aan de telefoon.
Reputatie 7
Badge +4
Nou als je zo begint te praten tegen medeklanten dan zou ik zeggen, succes verder met je telefoon!
Beste Eric, je voelt je eigen aangevallen, waarom? Geef alleen aan dat je nu hetzelfde zegt als de klantenservice van Tele2 aan de telefoon. En ja ik dank je reactie's, maar daar heb ik toch niks aan verder?
Reputatie 7
Badge
Ik vraag me af wat je precies verwacht? Je hebt problemen met je toestel en wil je toestel niet inzenden voor reparatie. Verwacht je dan dat er iemand bij Tele2 zegt dat die wel even je telefoon gaat nakijken?
Als je bij Dynafix niet verder komt, dan snap ik je wel, maar dat is toch de eerste stap.
Daarnaast, jouw punt over service, kwaliteit van klantenservice en contact mogelijkheden...bij een prijsvechter als Tele2 komt het natuurlijk wel uit de lengte of de breedte. Bij EasyJet krijg je ook geen gratis maaltijden en moet je ook altijd naar de meest verre gate op Schiphol lopen waar je vervolgens lang moet staan.
Nou, ik verwacht ten eerste dat er wellicht via hier een Tele2 medewerker meekijkt en denkt van Hee, zal ik die consument eens een bericht of belletje doen. Wat persoonlijk contact. Nee klopt, In het verleden heb ik al eens met de Galaxy S5 een reparatie laten doen bij Dynafix, niet tevreden geweest, dus waarom zou ik het nu wel doen als ze in maand November en December nog 69 klachten binnen hebben gekregen. Echt niet.... Wat betreft je vergelijking, Tja, vindt eerlijk gezegd persoonlijk beetje te zwart op wit, kort door de bocht. Dan kunnen we net zo goed alles met elkaar vergelijken, Daarnaast als Tele2 plannen heeft om met Tmobile verder te gaan, is het opeens geen prijsvechter meer. En ook al ben je een prijsvechter, dan nog kun je klaarstaan voor je klanten, toch?
Reputatie 7
Badge
Dat persoonlijk contact met een medewerker ga je hier wel vinden. Vul wel je klantgegevens in op je forumprofiel, dan kan een medewerker je gegevens erbij zoeken zodra je topic wordt bekeken. Kan in de regel maximaal 1-2 dagen duren, het forum is geen chat.
En wat verwacht je dat het persoonlijk contact je gaat opleveren, zoals ik eerder vroeg? Als jij al besloten hebt je toestel niet op te sturen, dan vrees ik dat er weinig bereikt gaat worden. Ik ben zelf zeker geen fan van Dynafix, maar er zijn geen Tele2 medewerkers die toestellen onderzoeken of zomaar vervangen.
Wat betreft de vergelijking: ook prijsvechters staan klaar voor hun klanten, maar bijvoorbeeld niet via e-mail zoals je al opmerkte.
Overigens ben ik van mening dat het erg lastig is dat providers enerzijds gebaat zijn bij een goedkoop contract met een reparatiedienst en anderzijds die tarieven de kwaliteit van de dienstverlening en dus de klanttevredenheid onder druk zet. Providers zouden een reparatiedienst ook moeten beoordelen/afrekenen/sturen op kwaliteit van de dienst. Maar als die dienst is uitbesteed, lijkt het me verdraaid moeilijk om daar op te kunnen sturen.
Reputatie 7
Badge +2
Zowel Tele2 als Samsung werken met Dynafix.

Enige verschil is de tijd dat het in beslag neemt.

Samsung stuurt dynalogic om je toestel op te halen en wordt het binnen 3 dagen onderzocht en gemaakt, ik vind dus ook raar dat Samsung bij jou zegt dat ze niks kunnen, want je kunt z'n ophaal afspraak gewoon online regelen en komen de ze volgende dag ophalen.

Er zijn Samsung centers zoals je gezien hebt, ook sommige Tele2 winkels hebben een Samsung reparatie center, zoals in den haag, daar kunnen ze meestal simpele reparaties doen zoals scherm of accu vervangen, voor andere reparaties of onderzoek wordt je toestel alsnog naar Dynafix gestuurd.

Verder heeft Samsung nog contract met andere kleinere repair centers, maar daar is de capaciteit kleiner en de wachtijd langer, heb zelf mijn oude S7 naar een repair center gebracht in Amsterdam, had 2 weken wachtijd voor een afspraak.

Een verkoper moet je de garantie aanbieden, maar je hebt geen vrije keus van waar je toestel gerepareerd wordt, dit is geen recht.

Gelukkig biedt de fabrikant dan nog andere opties, (maar zoals ik al gezegd heb, Dynafix blijft de hoofd reparateur, ook van Samsung zelf), maar als je daar gebruik van wilt maken, moet je naar de repair centra gaan... Eisen dat Tele2 je toestel bij een partij repareert waar ze geen contract hebben kan niet.

Verder lijkt je accu en hitte probleem een softwarematig iets.

Speaker en niet goed werkende headphone aansluiting kan zijn door contact met andere vloeistoffen, water droog gewoon uit, andere kunnen zorgen dat de speaker en aansluitingen niet goed werken.

Maar goed dat zou een reparateur kunnen beoordelen.
Reputatie 6
Badge
Hoi ikwilservicevoormijngeld,

Bedankt voor het sturen van je verhaal,

Het feit is er dat wij onze reparaties laten uitvoeren door Dynafix, op dit moment is er geen andere reparatiepartner dan hen,
Wekelijks is er overleg tussen Dynafix en Tele2, om gevallen te bespreken waarvan wij de afhandeling niet goed vinden.
Als je het toestel dus wil laten onderzoeken, zal dat echt via hen of via Samsung direct moeten, ik heb geen keuzemenu hierin voor je,
Dus eigenlijk geef ik je hetzelfde antwoord als de "studenten" Je zal het hier echter wel mee moeten doen.

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +2
Nog een kleine punt.
+ hierbij komt kijken, wanneer je je problemen binnen of buiten garantietermijn laat repareren bij fabrikant Samsung zelf, zijn de kosten voor de consument zelf. En wat mag dat wel niet kosten...... regel recht bij de fabrikant.

In Nederland is het zo wettelijk gesteeld dat de verkoper degene is die je de wettelijke garantie moet geven.

Echter besluiten steeds meer fabrikanten om zelf ook service te geven, dit door verschillende reden, maar vooral door marketing / consumenten tevredenheid.

Bijvoorbeeld een telefoon of laptop die je bij een MediaMarkt gekocht had, was je die z'n 4 weken kwijt voor reparatie, nu kan Samsung, Microsoft of Apple je toestel veel sneller repareren door eigen service aan te bieden.

De voorwaarden verschilt dus per fabrikant, Microsoft en Apple geven 1 jaar beperkte fabrieksgarantie, maar Samsung geef je gewoon 2 jaar garantie die net zo goed is (als niet beter) dan de wettelijke verwachting, dus als je probleem onder garantie valt, betaal je niks.

Zij bieden zelfs een 24h service aan (kost je wel 25€) meld je je toestel voor 15 uur, komen ze vandaag nog ophalen en die is morgen terug, mocht de reparatie langer duren, krijg je de 25€ terug.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Ja, dat wordt nog steeds gedaan door Dynafix, ben ook geen fan van, maar 2 van de 3 keer die ik mijn telefoon opgestuurd heb ging het goed

1 Huawei onder de Huawei vip service was netjes binnen 3 dagen terug.

1 S8 zou binnen 24uur terug moeten zijn maar ben gebeld dat ze per ongeluk de scherm kapot hadden gemaakt, dus de levering is een dat uitgesteld, en kreeg de 25€ terug

Mijn S7 is naar Dynafix gegaan met aanvraag voor accu vervanging, is terug gestuurd met "voldoet aan specificaties"... Na lang met Samsung in discussie heb ik besloten om (via Samsung) mijn toestel naar Larsa Telecom in Amsterdam te brengen en daar was die wel gemaakt... Maar ja met een wacht tijd van ongeveer 2 weken voor een afspraak + 1 week reparatie. En dat is het punt van waarom iedereen Dynafix gebruikt, capaciteit...

Ik zou gewoon de ophaal service gebruiken (gratis of express, is afhankelijk van je wensen), maak duidelijke foto's van je toestel voor dat je die aan de chauffeur overdraagt, ongeacht welke bedrijf de reparatie gaat uitvoeren.