Slechte/geen dekking

• 26 juli 2016
  • 14 reacties
  • 424 x bekeken

Dag allen,
Ik ben een maand of 2 geleden verhuist naar een "buiten" gebied. Er moet hier nogal wat verbouwt en geregeld worden. Een telefoon is hierbij onmisbaar. Ik kan nog geen vaste telefonie abo afsluiten en ben dus aangewezen op mijn mobiel.
Ik zit net tussen een gebied waar 4g zeer goed is en een 3g gebied. Randgevalletje dus... Ik heb zowel 4g als 3g zeer slechte verbinding.
De data verbinding maakt me niet uit, maar ik word regelmatig gebeld en dan val ik weg, of ben niet verstaanbaar... Ik heb ook regelmatig zeer rustige telefoon periodes, dan heb ik gewoon 0 bereik 😞
Wat kan ik hieraan doen? Ik zit te kijken naar een gsm versterker, maar weet niet voor welke band ik dan een versterker moet hebben. Ze zijn nogal duur, en hoop ook een oplossing te kunnen vinden welke iets minder financiële gevolgen heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De oplossing is VOLTE. Bellen over 4G. Dan heb je geen 3G meer nodig voor je spraakverbinding.
Zorg dat je een Samsung S6 of S7 hebt en een 4G abonnement van Tele2 (afgesloten na 15 november 2015)
Ze zijn bezig met het activeren van alle klanten op deze nieuwe techniek, er is nog wel een afhankelijkheid van het toestel, maar een aantal forumleden hebben in Maart al met een S7 mogen testen en het werkt nu heel goed.
De oplossing is VOLTE. Bellen over 4G. Dan heb je geen 3G meer nodig voor je spraakverbinding.
Zorg dat je een Samsung S6 of S7 hebt en een 4G abonnement van Tele2 (afgesloten na 15 november 2015)
Ze zijn bezig met het activeren van alle klanten op deze nieuwe techniek, er is nog wel een afhankelijkheid van het toestel, maar een aantal forumleden hebben in Maart al met een S7 mogen testen en het werkt nu heel goed.

Dank voor het meedenken! Echter heb ik niet zoveel aan bellen over 4g, deze dekking is ook zeer slecht bij mij. 150 meter verder heb ik echter wel 3-4 streepjes 4g 😞
Ik heb ook al geprobeerd om mijn lumia 640 op alleen 3g te zetten. Dit scheelt soms iets, maar meestal is het net zo slecht als 4g.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Dennis1109,
Jammer om te horen dat je in een gebied zit waar de dekking niet best is.
We zijn bezig om met VoLTE de eerste en enige provider in de wereld te worden die 4G only is.
Maar we staan hier nog van aan het begin.
Tot die tijd kan je natuurlijk gewoon gebruik maken van 3G waar er geen 4G beschikbaar is.
Ik wil graag zien hoe het zit met de dekking.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres (het nieuwe adres waar je last hebt van slechte dekking)
- Postcode + Woonplaats (zelfde als hierboven)
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Hoi Dennis1109,
Jammer om te horen dat je in een gebied zit waar de dekking niet best is.
We zijn bezig om met VoLTE de eerste en enige provider in de wereld te worden die 4G only is.
Maar we staan hier nog van aan het begin.
Tot die tijd kan je natuurlijk gewoon gebruik maken van 3G waar er geen 4G beschikbaar is.
Ik wil graag zien hoe het zit met de dekking.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres (het nieuwe adres waar je last hebt van slechte dekking)
- Postcode + Woonplaats (zelfde als hierboven)
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben

Dag Ben!
Bedankt voor je reactie, ik heb je mijn gegevens gestuurd!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Dennis1109,
Bedankt voor het versturen van je gegevens.
Ik heb je nog een privébericht terug gestuurd, waarbij ik je nog om iets meer informatie vraag.
Als je nog vragen hebt, laat het me weten. Ik hoor het graag.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Dennis,
Bedankt voor het versturen van een privébericht met meer details!
Wij gaan nu aan de slag voor je om het te onderzoeken.
Uiteraard zullen we je op de hoogte houden van de voortgang c.q. uitslag.
Mocht je tussendoor nog iets willen weten, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Bedankt voor het opnemen van mijn probleem! Ik hoor graag de uitkomst van het onderzoek!

Gr. Dennis
Reputatie 6
Badge +5
Doen we Dennis.
We houden contact.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Dennis,

Aangezien Ben lekker met vakantie is neem ik jullie case over. Ik heb echter begrepen dat jij nu ook in het buitenland zit, waardoor het traject rond 23 augustus weer wordt opgepakt.
Mocht je in de tussentijd dus toch vragen hebben ben ik hier voor je!

Groetjes Maurice
Hoi Dennis,

Aangezien Ben lekker met vakantie is neem ik jullie case over. Ik heb echter begrepen dat jij nu ook in het buitenland zit, waardoor het traject rond 23 augustus weer wordt opgepakt.
Mocht je in de tussentijd dus toch vragen hebben ben ik hier voor je!

Groetjes Maurice

Dag Maurice! Ik ben inderdaad een paar dagen geleden al door ene collega van je gebeld. Aangezien ik nu nog volop aan de vakantie ben, heb ik geen last van een slechte verbinding... Sterker nog... Heerlijk snel internet hier, en goed bereik! Lang leve de 10 euro MB bundel 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Nice! Geniet ervan daar op je vakantie adres.
Mocht je hier weer in de problemen komen, laat het ons dan weten en we zullen je dan verder helpen.
Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en sta hier klaar voor je als er wat is.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hey Dennis1109,
Ik zie dat we je een paar keer aan de lijn hebben gehad om het de situatie te bespreken.
Mocht je nog vragen hebben voor me hoor ik het graag.
Anders sluit ik het topic volgende keer.
Vriendelijke groet, Ben
Dag Ben,

Sluit dit topic maar! Helaas niets te doen aan de dekking alhier, maar er is een alternatief geboden. Bedankt!

Gr. Dennis
Reputatie 6
Badge +5
Zal ik doen Dennis.
Het is jammer dat we je niet direct hebben kunnen helpen hierbij.
Ik hoop zeker dat het in de toekomst beter wordt!
Daar heb ik ook zeker vertrouwen in 🙂
Als er nog iets anders is, kan je altijd weer opnieuw een vraag stellen aan ons.
We helpen je dan weer zo snel mogelijk.

Heb je trouwens al eens rondgekeken in de "Omdat het Kan(tine)"?
Doe eens mee met een leuk spelletje of een discussie 🙂
We houden contact. Groet, Ben