Slechte 4G dekking oosterhout zuid

• 25 juli 2018
  • 5 reacties
  • 251 x bekeken

Hallo Tele2,

Ik ben sinds kort verhuist naar de gemeente Oosterhout (NB). Helaas is de 4G dekking en snelheid hard omlaag gegaan.

Ik woon in Oosterhout zuid haal met een speedtest net de 3Mbit en heb vaak verbindingsproblemen bij een spraakoproep. Dan kunnen ze mij niet horen of ik hun en soms gaat hier helemaal niet over en verbreekt hij de verbinding.

Ik heb dit op andere toestellen ook!

Nu zie ik dat er 1 4G mast is in heel Oosterhout is. Ja oke er staat er ook een langs de N631 maar die is schijnbaar te ver weg?

Kennissen met T-mobile, vodafone of KPN hebben geen problemen op dezelfde locatie. Ook als ik een andere simkaart van vodafone in mijn telefoon doe dan heb ik ineens een top verbinding.

Zijn er plannen om de dekking in Oosterhout zuid te verbeteren of kan ik beter gaan overstappen?

Ik zit al jaren bij Tele2 en heb nooit problemen maar dit valt toch wel tegen...

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Er is wel een grote stoot tenzuiden van je stad waar dekking binnen niet mogelijk is, maar in de andere plaatsen zou wel goed moeten zijn..

Welke telefoon gebruik je?

Je kan misschien volte uitzetten (of juist vowifi aanzetten als mogelijk) voor betere gesprek kwaliteit.

Voor 4G internet, als de dekking niet voldoende is, kun je nog een dekkingsonderzoek aanvraagen en wordt daar gekeken wat de verwachte dekking is en als dat goed is of niet.

Helaas maakt Tele2 geen specifieke toekomstige uitbreidingen openbaar, zou wel leuk zijn, misschien met de dekkingsonderzoek krijg je wat te horen als ze in korte tijd daar gaan uitbreiden.
Er is wel een grote stoot tenzuiden van je stad waar dekking binnen niet mogelijk is, maar in de andere plaatsen zou wel goed moeten zijn..

Welke telefoon gebruik je?

Je kan misschien volte uitzetten (of juist vowifi aanzetten als mogelijk) voor betere gesprek kwaliteit.

Voor 4G internet, als de dekking niet voldoende is, kun je nog een dekkingsonderzoek aanvraagen en wordt daar gekeken wat de verwachte dekking is en als dat goed is of niet.

Ik zit net op het randje van wel/niet 4g dekking binnen. Ik heb binnen ook wel dekking (2/4 streepjes) maar het is belabberd. Ook als ik buiten ga staan word het ietje beter maar niet heel veel.

"Welke telefoon gebruik je?" iPhone X, voorzien van de laatste update

Vowifi heb ik geprobeerd. Dat gaat goed maar als je ergens bent met belabberde wi-fi dan zit je weer in de problemen...

Als ze willen dat ik klant blijf gaan ze me maar mooi vertellen of hier uitgebreid gaat worden anders heb zit ik over 3 maanden bij een ander....

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +2
Aha aan die raandje, aangezien dat die kaarten nogal een rozekleurige beeld geven, dan kan ik me voorstellen dat je problemen ervaart.

Misschien dan zowel wifi als 4g bellen uitzetten, tenminste tijdelijk tot dat je iets meer weer.

3G bellen gaat via de netwerk van T-Mobile, als ik het goed begrijp is het verbinding daar beter.
Reputatie 6
Badge
Hoi Jordyvisser,

Vervelend dat je geen goede diensten ervaart,
Ik wil een troubleshoot laten doen door een collega, dit betekent dat er naar de dekking op je locatie word gekeken,
Ook wordt je gebeld om het een en ander te bespreken.
Dit doen we met een onbekend nummer, ga er maar vanuit dat je vandaag wordt gebeld.

Groet,

Arjan
Reputatie 6
Badge
Hoi Jordy,

Ik had begrepen dat mijn collega Esther contact met je heeft gehad.
Laat je me weten of jullie tot een goede oplossing zijn gekomen?

Groet,

Arjan