beantwoord

Slecht internet in Zweden

  • 29 July 2019
  • 5 reacties
  • 1344 x bekeken

Ik ga regelmatig naar Zweden en elke keer als ik daar ben heb ik belabberd slecht internet en bereik. Ik heb dit met verschillende telefoons en ook in drukke steden waar voldoende bereik is. Mijn vriendin heeft wel altijd goed 4G bereik. Welliswaar bij een andere provider, maar het ligt in ieder geval niet aan het bereik met de zendmasten.

Ik heb meestal geen enkel bereik (ook niet om te bellen) en als ik wel bereik heb is het vaak maar een E in beeld en héél soms 3G.

Ik heb mijn telefoon al meerdere malen uit- en aan gezet, allerlei verschillende (combinaties van) instellingen geprobeerd en ook handmatig een provider geselecteerd, maar niets lijkt verschil te maken.

Ik maak gebruik van een iPhone 7 plus met iOS 12.3.1 en 184gb beschikbare ruimte
icon

Beste antwoord door eric 30 July 2019, 13:25

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Wanneer je in Zweden bent, maak je verbinding met Tele2 zelf? Met Tele2 zou je nog 4G moeten hebben. Met andere providers en in andere landen heb je max 3G.

Als je weer in Zweden bent probeer om verbinding met Tele2 te maken, mocht dat niet lukken kijk onder; Instelling > telefoon > sim apps > Tele2 2 sim applicaties > sim selectie > automatisch sim selectie te selecteren en start je telefoon opnieuw op.
Ik heb geprobeerd Tele2 te selecteren, maar dit maakt geen verschil. Het trucje met die automatische sim selectie heb ik ook geprobeerd. Dit stond overigens al goed ingesteld.

Soms werkt het internet wel een beetje. Meestal selecteert ie dan Telenor SE. Ook als ik handmatig Tele2 kies.
Reputatie 7
Badge +12
Je kunt in Zweden alleen Tele2 kiezen. Ze hebben geen roaming overeenkomsten binnen Zweden, alleen het eigen netwerk. Zit je niet op een grens met Noorwegen of zo?
Je kunt in Zweden alleen Tele2 kiezen. Ze hebben geen roaming overeenkomsten binnen Zweden, alleen het eigen netwerk. Zit je niet op een grens met Noorwegen of zo?

We zitten zo'n 4 uur rijden van de Noorse grens. Toen we daar eerder deze week wel in de buurt waren had ik dezelfde problemen.

Ik heb sinds gister Tele2 handmatig geselecteerd als netwerk, maar hij blijft toch op Telenor SE staan. Met vlagen heb ik 3G in ons huisje en dan werkt alles prima. Maar zodra dat niet is heb ik geen enkel bereik.

Eerst dacht ik nog dat het aan mijn telefoon lag (ook een iPhone), maar sinds dit jaar heb ik een andere telefoon en de problemen zijn precies hetzelfde. Voorheen, toen ik bij T-Mobile zat had ik nooit problemen.
Reputatie 7
Badge +12
Met T-mobile kun je alle netwerken kiezen in Zweden. Met Tele2 alleen hun eigen netwerk. Zeker in bebosd / afgelegen gebied is het inderdaad afwachten welke provider dekking biedt daar. In Nederland zijn we verwent met 4 zeer goede netwerken in 1 klein landje.