vraag

slecht/geen internet in EU

• 18 juli 2020
  • 6 reacties
  • 213 x bekeken

Mijn vriendin en ik zijn deze week in Duitsland op vakantie. We zitten beide bij tele2 (maand geleden hetzelfde abonnement afgesloten) maar toch heeft mijn vriendin bijna nergens internet. Waar ik met mijn Galaxy S10 bijna overal 4G heb, heeft zij met haar Iphone X alleen maar E. Ik heb bij haar al geprobeerd haar Iphone geforceerd opnieuw op te starten, ook heb ik de netwerkinstellingen gereset, dataroaming staat aan en APN is internet.tele2.nl

Niks lijkt te helpen.. iemand enig idee wat het probleen kan zijn?

6 reacties

Stop haar Tele2 simkaart eens in jou toestel om te kijken of het probleem dan mee verhuisd, en jou sim in haar toestel.

Zo kun je dan eventueel haar toestel/instellingen uitsluiten. 

Ik denk dat ik het al opgelost heb, ik heb bij haar de netwerkselsctie ophandmatig gezet. Hij stond automatisch op o2.de geselecteerd en zag dat het bij mij telekom.de was. Nu heeft ze al wat beter bereik.

Reputatie 7
Badge +1

Hebben jullie beide ná 6 mei je bestelling gedaan als nieuwe klant? Dan hebben jullie beide exact dezelfde voorwaarden voor internet in het buitenland. Via Telefonica en Telekom heb je 4G, via Vodafone 3G in Duitsland. https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Reputatie 7
Badge +4

Als je de apn internet.tele2.nl hebt, dan is het nog een bestelling van voor 6 mei. Telekom.de is inderdaad een beter netwerk dan o2. Als je 4g in het buitenland hebt is dat een abonnement van na 6 mei en uiteindelijk gaan alle 'oude' abonnementen dit ook krijgen.

Reputatie 6
Badge +1

Ik word hier bij de Duitse providers geweigerd op Telekom.de. Alleen O2 is hier beschikbaar met Edge.

Dus afwachten. 

Vroeger moest je oppassen dat je niet per ongeluk op een Duits net ging roamen vanwege de kosten, nu is het vanwege slechte internet ontvangst. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik word hier bij de Duitse providers geweigerd op Telekom.de. Alleen O2 is hier beschikbaar met Edge.

Dus afwachten. 

Vroeger moest je oppassen dat je niet per ongeluk op een Duits net ging roamen vanwege de kosten, nu is het vanwege slechte internet ontvangst. 

Klopt dat je nu op O2 zit, na de migratie zal dat anders zijn.

Reageer