Slecht bereik Tele2 binnenshuis

• 30 januari 2017
  • 7 reacties
  • 3938 x bekeken

Ik heb een erg slecht bereik van Tele2 in mijn huis. Eigenlijk is het precies hetzelfde als wat Gert Bruinink al eerder op het forum schreef, zie https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/slecht-bereik-op-tele2-netwerk-51609

In huis valt het bereik vaak helemaal weg, en anders is het 1 of hooguit 2 streepjes. Volgens de dekkingskaart zou ik een goede dekking moeten hebben. Het tegendeel is waar. Het is bijna onmogelijk om normale telefoongesprekken te voeren op mijn mobiel. Degene met wie ik bel (verschillende mensen) klagen allemaal dat ik zo slecht te verstaan ben, dat ik wegval/ niet te horen ben. En dat klopt ook, ik merk zelf ook dat de verbinding slecht is of helemaal wegvalt, en ik kan het ook zien aan het wegvallen van de streepjes, die de verbinding aangeven. Bij heel goed bereik is dit hooguit 50%, en meestal veel slechter. Het ligt niet aan mijn toestel, het is echt een kwestie van erg slecht bereik hebben in huis.

De oplossingen die Tele2 aanreikt (https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/slecht-bereik/ ) zijn niet van toepassing of lossen niks op. Ik zit in het dekkingsgebied, ik heb altijd al mijn facturen betaald (volgens mij zou er dan ook een ander soort probleem zijn), er is geen algemene storing (bovendien heb ik al maanden last van dit probleem), mijn instellingen staan goed (en het gaat om de basisinstelling van mobiel bellen: gewoon een telefoongesprek kunnen voeren), en updaten gebeurt automatisch.

Ik heb veel last van dit slechte bereik. Zo wil ik bijvoorbeeld achter mijn computer kunnen zitten werken en dan tegelijkertijd een telefoongesprek kunnen voeren. Dit kan nu niet. Ik moet dan opstaan en naar buiten lopen.
Ook werk ik vaak vanuit huis. Ik wil dan gesprekken voor mijn werk kunnen voeren, gewoon thuis op de bank of vanachter mijn computer. Ook dit kan dus niet, vanwege te slecht bereik.

Erg frustrerend!

Oh ja, wat ik al geprobeerd heb en niet werkt:
bellen met een ander toestel/ SIM in een ander toestel stoppen --> maakt niet uit, want het blijft hetzelfde Tele2 netwerk, en dus hetzelfde slechte bereik.

Telefoon opnieuw opstarten. Heb dat al vele malen gedaan. Maakt geen verschil.

Mijn vraag: hoe kan ik weer normale telefoongesprekken voeren in mijn eigen huis? Hoe kan het bereik goed worden, gewoon zoals het hoort, met liefst 4 of 5 streepjes bereik?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Die streepjes zeggen niet alles en voor 3G signaleren heb je meer dekking nodig dan voor een 4G signaal.
Daarnaast heeft een high end toestel ook wat beter bereik, en zender (want je toestel moet ook terugzenden) dan een low end toestel.
Tele2 klanten met een VOLTE toestel kunnen voor data en spraak van 4G signaal gebruik maken,de eerste vraag is dus, wat voor toestel heb je? Klanten met een ander toestel zijn voor data en/of spraak afhankelijk van 3G van T-Mobile, hun backup netwerk. Als je een VOLTE toestel hebt kun je zowel van 4G Tele2 als 3G T-Mobile gebruik maken. Je zou dan bv onder mobiele netwerk instellingen eens kunnen selecteren GSM/WCDMA (2G/3G) only.
Hoi Eric,

Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini, daarmee kan ik 4G gebruiken. Overigens vraag ik me af of ik na 1 februari nog zelf kan bellen/sms-en op 3G, want Tele2 schaft dat toch af?

http://nos.nl/artikel/2152769-tele2-gaat-ondersteuning-telefoons-met-alleen-2g-of-3g-beperken.html
Reputatie 7
Badge +4
Nee hoor, het enigste dat wijzigd is dat je bij een nieuw abonnement een 4G compatible telefoon moet hebben. Dan blijf je gewoon 3G toegang hebben voor bellen/sms.
Jouw toestel is 4G, maar bellen gaat dus niet over 4G.. JE hebt dus geen T-Mobile dekking binnen. Als je wel 4G data kunt gebruiken nu, dan is de beste oplossing je abonnement met een recente telefoon verlengen. Dan kun je ook via 4G bellen en met de 800 Mhz frequenties die Tele2/KPN/Vodafone gebruiken is er daarmee ook betere indoor dekking te krijgen.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/?sqr=volte
Waarom gaat bij mij bellen nu niet over 4G dan?

En als ik nu blijkbaar over 3G bel, dan blijft de vraag staan: waarom heb ik geen 3G-dekking binnen? Als ik buiten wel dekking heb van 3G, moet ik dat toch binnen ook hebben?
Reputatie 7
Badge +4
De dekking binnen en buiten van mobiele netwerken verschillen altijd. Het heeft bv te maken met de isolatie van je huis en of het gewapend beton bevat. 4g werkt met 800 mhz signalen die beter gebouwen binnen dringt. Maar omdat jouw telefoon te oud is ondersteund deze geen bellen over 4G en schakelt het altijd terug naar 3G.
Als je jouw abonnement verlengt kun je voor een paar euro per maand er een galaxy j3 of j5 bijnemen. Deze toestellen ondersteunen direct VOLTE. Of terwijl bellen over 4G. Check www.tele2.nl/verlengen.
Wat is de invloed van de straling van de computer / dat de computer aanstaat op het (3G) bereik?
Reputatie 7
Badge +4
De computer zou afgeschermd moeten zijn en geen mobiele frequenties mogen verstoren. Maar als je naast de computer een slechter bereik hebt dan iets verder eraf is dat niet goed. Maar kijk eerst of je contact hebt met het 4g of 3g netwerk. En dan wat de invloed van die computer is. Dat kan ook nog schelen door de verschillende frequenties.