beantwoord

Slecht bereik op het Tele2 netwerk

Beste,
Op de dekkingskaart van Tele2 staat dat waar ik woon, een uitstekende dekking binnen zou moeten hebben. Echter, op alledrie de toestellen hebben echt een bagger bereik in de woning. We hebben het dan over geen of een streepje. Ik heb zakelijk KPN en daarmee is het bereik in de woning wel uitstekend. Aan de toestelsettings ligt het niet, SIM al meerdere malen opnieuw geplaatst, maar het wordt echt niet beter. Dit is uiteraard erg vervelend, want nu ben ik thuis nagenoeg niet bereikbaar.

WIe heeft hier een passende oplossing voor, of beter nog; TELE2: willen jullie reageren en mij aangeven wat jullie kunnen doen om het bereik te verbeteren?

icon Beste antwoord door Ben van Tele2 8 februari 2016, 15:27

Hoi gertbruinink,
Bedankt voor je berichten. We willen natuurlijk graag je helpen en checken wat er aan de hand is.
Je zegt dat je op de bovenstaande postcode slecht tot geen bereik hebt op spraak. Dat is erg vervelend, dat snap ik.

We hebben ook even snel gekeken en de dekking zou goed moeten zijn, ook binnenshuis.
Hier kan je de dekking checken: Dekkingskaart - Tele2
Ik vraag me dus af waar dit door komt.
Als ik even mag speculeren, kan het zo zijn dat er door een goede isolatie in de woning wellicht minder bereik mogelijk is.

Verder zeg je een telefoon via KPN wel goed werkt. Voor ons spraak (2G en 3G) gebruiken we het netwerk van T-Mobile.
Heeft iemand anders in je omgeving T-Mobile, en werkt het met diens toestel beter, hetzelfde, minder?
Merk je verder dat er weleens de verbinding wordt verbroken als je een telefoongesprek voert binnenshuis?
En buiten je woning? En op andere locaties?

We willen graag kijken hoe het zit en om hiermee te beginnen hebben we meer info van je nodig.
Met je antwoorden kan ik weer verder en ga ik kijken wat ik nog meer voor je kan doen.
Vriendelijke groet,
Ben

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge
Dit probleem hadden ik en mijn zusje ook. Heb hierover meerdere berichten op het forum geplaatst maar geen hulp gekregen.
Wat vervelend om te vernemen dat Tele2 hier kiest om niet op te reageren. Hebben jullie al contact gehad met de helpdesk? Konden zij jullie ook niet verder helpen?
Misschien een storing of onderhoud aan de antennemast?? Is het eerder beter geweest?
Reputatie 4
Badge
gertbruinink schreef:

Wat vervelend om te vernemen dat Tele2 hier kiest om niet op te reageren. Hebben jullie al contact gehad met de helpdesk? Konden zij jullie ook niet verder helpen?

Ook de helpdesk heb ik over dit probleem meerdere malen gecontacteerd. Echter, net als het forum, geen hulp ontvangen.

Ik hoop dat Tele2 voor jou wel zin heeft om iets te doen!
Reputatie 7
Badge +4
Welke dekking heb je gecheckt ? 2G/3G of 4G ? Wat is de postcode? Dan denken de forum leden even mee
2G, oftewel spraak. Ik gebruik binnen altijd Wifi, maar 4G werkt wel. Het is alleen bereikbaarheid binnen om opgebeld te kunnen worden of zelf te bellen. Postcode is 4132 WB
Reputatie 6
Badge +5
Hoi gertbruinink,
Bedankt voor je berichten. We willen natuurlijk graag je helpen en checken wat er aan de hand is.
Je zegt dat je op de bovenstaande postcode slecht tot geen bereik hebt op spraak. Dat is erg vervelend, dat snap ik.

We hebben ook even snel gekeken en de dekking zou goed moeten zijn, ook binnenshuis.
Hier kan je de dekking checken: Dekkingskaart - Tele2
Ik vraag me dus af waar dit door komt.
Als ik even mag speculeren, kan het zo zijn dat er door een goede isolatie in de woning wellicht minder bereik mogelijk is.

Verder zeg je een telefoon via KPN wel goed werkt. Voor ons spraak (2G en 3G) gebruiken we het netwerk van T-Mobile.
Heeft iemand anders in je omgeving T-Mobile, en werkt het met diens toestel beter, hetzelfde, minder?
Merk je verder dat er weleens de verbinding wordt verbroken als je een telefoongesprek voert binnenshuis?
En buiten je woning? En op andere locaties?

We willen graag kijken hoe het zit en om hiermee te beginnen hebben we meer info van je nodig.
Met je antwoorden kan ik weer verder en ga ik kijken wat ik nog meer voor je kan doen.
Vriendelijke groet,
Ben