beantwoord

Slecht bereik - ook in grote steden

• 24 juni 2019
  • 13 reacties
  • 577 x bekeken

De laatste maanden (3 - 4 oid, misschien het hele kalenderjaar al, weet het niet precies) heb ik enorm slecht bereik. Ook in grote steden als Groningen, Utrecht en Zwolle. (In eigen huis gelukkig wel bereik).

Eerder, vorig kalenderjaar bijvoorbeeld, had ik geen problemen en had ik goed bereik.

Toen had ik bijvoorbeeld ook tussen Groningen en Zwolle in de trein ook goed bereik (viel af en toe weg, maar grootste gedeelte deed hij het), en kon ik HD video's via Netflix/Youtube etc.. Nu heb ik 90% van de rit uberhaupt geen bereik.

Heb mijn simkaart ook even in een andere telefoon gestopt, had niet de indruk dat dit het verbeterde.

Gaat dus om zowel 4G als gewone verbinding voor bellen. Al is er soms ook enkel verbinding zonder 4G.

Waar kan het aan liggen? Is er iets veranderd in het netwerk van Tele2 dit jaar?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 1 juli 2019, 11:02

Factoren als drukte en gebouwen zijn sterk van invloed op je bereik. Voor de trein geldt dat om het goed geïsoleerd object gaat en omdat je reist je toestel dan van zendmast naar zendmast gaat en zodoende kan je verbinding wegvallen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je op zoveel plekken opeens een verandering ziet, dan is het logischer te denken dat jouw telefoon misschien een probleem heeft? Op één locatie zou er wel eens een mast kunnen uitvallen of op een andere plek worden gebouwd, maar niet in al die grote steden tegelijk.
Je kunt ook de simkaart van een concurrent in je Smartphone stoppen, op de manier kun je dan je Smartphone eventueel uitsluiten.
Reputatie 4
Badge
Is je toestel voorzien van de laatste updates en check eens je instellingen. Meer info vind je hier.
Ervaar je deze problemen ook op een specifieke locatie of voornamelijk op drukke plekken in de grote steden en in de trein?

Groet Petra
Is je toestel voorzien van de laatste updates en check eens je instellingen. Meer info vind je hier.
Ervaar je deze problemen ook op een specifieke locatie of voornamelijk op drukke plekken in de grote steden en in de trein?

Groet Petra

Zowel op drukke plekken en in de trein, als bijvoorbeeld in huizen in grote steden (bijvoorbeeld in Zwolle). De mensen om mij heen hebben dan wel bereik.

Mijn telefoon heeft de laatste iOS versie.

Settings kloppen ook zoals ze uitgelegd zijn op de Tele2 site.
Reputatie 7
Badge +4
Als die andere mensen ook een Tele2 abonnement hebben, dan is het enigste verschil jouw telefoon. Je zou hem dan eens ter reparatie kunnen aanbieden. Misschien is de interne antenne losgegaan.
Als die andere mensen ook een Tele2 abonnement hebben, dan is het enigste verschil jouw telefoon. Je zou hem dan eens ter reparatie kunnen aanbieden. Misschien is de interne antenne losgegaan.

Nee die hebben geen Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dan kun je dat moeilijk met elkaar vergelijken. Elke provider heeft zijn eigen dekkingskaarten en frequenties. Maar als je nergens goed bereik hebt, dan zul je toch echt eens een ander toestel moeten proberen.
Kan het aan de simkaart liggen?
Probeer het in een andere telefoon.
Ik zou de simkaart inderdaad eens testen in een andere telefoon en een simkaart van een andere provider in jouw telefoon.Dan weet je of het aan jouw telefoon ligt of aan je simkaart.
Reputatie 7
Badge +4
Kan het aan de simkaart liggen?

Nee, een simkaart heeft geen invloed op ontvangst sterkte van een mobiel signaal.
Reputatie 4
Badge
Factoren als drukte en gebouwen zijn sterk van invloed op je bereik. Voor de trein geldt dat om het goed geïsoleerd object gaat en omdat je reist je toestel dan van zendmast naar zendmast gaat en zodoende kan je verbinding wegvallen.
Reputatie 4
Badge
Aangezien er geen reacties meer zijn ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra