beantwoord

slecht bereik

3 maanden geleden ben ik verhuisd. Mijn nieuwe huis staat in een gebied met 4-G dekking. Binnenshuis heb ik 1 streepje bereik, soms 2 als ik bij de tuindeuren sta. Om een telefoongesprek te kunnen voeren moet ik naar buiten lopen. Dit is natuurlijk geen oplossing, zeker nu het weer slechter wordt. Ik wil netjes, binnenshuis, goed bereik hebben. Ik heb een Iphone 7 dus ook geen oud-toestel. Ik kan op deze manier ook niet meer thuis werken wat echt te vervelend voor woorden is! Mijn abonnement loopt nog 12 maanden.....

icon Beste antwoord door simnlru 26 oktober 2018, 14:46

Hoi @Monique4812,

Wat vervelend dat bellen binnenshuis niet lukt, heb je toevallig 4G bellen aan staan? zo niet kan het zijn dat je in jou omgeving terug gezet wordt naar 3 of 2G en dat je binnen helemaal geen bereik hebt om te bellen bijvoorbeeld.

Hier staat een instructie om 4G bellen aan te zetten voor jouw toestel: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/apple/iphone-7-ios-12/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

Staat deze wel aan kun je jou Iphone 7 instellen om via Wifi te bellen, dit betekend dus als jij mindere dekking ervaart dat je jou gesprek via jou Wifi (jou router) kunt laten omleiden zodat je gewoon optimaal kunt bellen.

Als naar deze link gaat: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/ is er een exacte instructie hoe je dit kan instellen voor jou Iphone, ook is er een filmpje die precies uitlegt wat Wifi bellen doet.

Hopelijk heb ik je op weg kunnen helpen, ik hoor graag of het is gelukt!

Bekijk origineel bericht

11 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi @Monique4812,

Wat vervelend dat bellen binnenshuis niet lukt, heb je toevallig 4G bellen aan staan? zo niet kan het zijn dat je in jou omgeving terug gezet wordt naar 3 of 2G en dat je binnen helemaal geen bereik hebt om te bellen bijvoorbeeld.

Hier staat een instructie om 4G bellen aan te zetten voor jouw toestel: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/apple/iphone-7-ios-12/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

Staat deze wel aan kun je jou Iphone 7 instellen om via Wifi te bellen, dit betekend dus als jij mindere dekking ervaart dat je jou gesprek via jou Wifi (jou router) kunt laten omleiden zodat je gewoon optimaal kunt bellen.

Als naar deze link gaat: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/ is er een exacte instructie hoe je dit kan instellen voor jou Iphone, ook is er een filmpje die precies uitlegt wat Wifi bellen doet.

Hopelijk heb ik je op weg kunnen helpen, ik hoor graag of het is gelukt!
Reputatie 5
Badge
Bellen over 4G, of VoWIFI, lijkt inderdaad de perfecte oplossing voor je. Heb je het al geprobeerd en merk je voldoende verbetering?
Ik heb altijd 4G aanstaan. WIFI bellen ook geprobeerd maar dan kan ik niet eens mijn voicemail afluisteren. Raar dat andere telefoon met KPN abonnement geen problemen geeft behalve mijn Tele2. Enige wat werkt is WIFI uit en buiten bellen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is wel raar, wifi bellen is juist bedacht als er binnen geen mobiele dekking is. Is dan je wifi zo slecht? Je moet dat wel aanzetten in je toestel. Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT203032
Reputatie 5
Badge
Monique4812 schreef:

Ik heb altijd 4G aanstaan. WIFI bellen ook geprobeerd maar dan kan ik niet eens mijn voicemail afluisteren. Raar dat andere telefoon met KPN abonnement geen problemen geeft behalve mijn Tele2. Enige wat werkt is WIFI uit en buiten bellen.

Als je het goed vind neem ik eens een kijkje onder de motorkap. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Je adres inclusief postcode en woonplaats
- Klantnummer of Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Frenk.

Ik zie je gegevens tegemoet!
Reputatie 5
Badge
Monique4812 schreef:

vreemd, dit zou moeten werken, misschien dat er vanuit Tele2 iets niet goed staat. Gaat de telefoon helemaal niet over of?

Ik zie dat @Frenk van Tele2 gevraagd om mee te kijken, ik ben benieuwd wat het probleem is.
Reputatie 5
Badge
Ik heb inmiddels poolshoogte kunnen nemen. Er zijn inderdaad sterke aanwijzingen dat de dekking binnenshuis onvoldoende is en dat dit de problemen veroorzaakt met het bellen over 4G.

Ook het bellen over WiFi lijkt om dezelfde reden mislukt te zijn - de verbinding viel weg tijdens het gesprek.

Misschien hebben we alsnog een oplossing voor je. Er is een kleine aanpassing geweest waardoor het bellen nu misschien beter gaat. Zou je dit de komende dagen eens willen testen?
Ik ga het deze week testen Freek. Wordt vervolgd!
Reputatie 5
Badge
@Monique4812 en is het gelukt?
simnlru schreef:

@Monique4812 en is het gelukt?

het is al beter maar ik moet wel steeds kijken waar ik sta in huis. Bij voorkeur bij de tuindeuren en niet in de keuken bijvoorbeeld.
Reputatie 5
Badge
Ik log net in om te vragen hoe het ervoor stond, thanks @simnlru 🙂

@Monique4812 Het is dus nog niet helemaal in orde, dat is jammer om te horen. Ik ga heel eerlijk zijn: hoewel ik zeker verwacht dat de situatie zal verbeteren weet ik niet hoe lang je daar op zal moeten wachten. Op de korte termijn kunnen we je geen verbetering beloven. Met dat in gedachten: ben je met de huidige situatie voldoende tevreden?

Reageer