beantwoord

Sinds de invoering van 4G stoort mijn lumia 635

• 24 november 2015
  • 19 reacties
  • 461 x bekeken

Sinds de invoering van 4G stoort mijn lumia 635 op de digitenne, mijn man die een Lumia 640 heeft, heeft hier geen last van. Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 7 januari 2016, 20:42

Hoi Jorine,

Als het goed is, heb je dinsdag met mijn collega gesproken. Hij heeft toen uitgelegd dat de verstoring niet door ons netwerk komt. Je hebt het toen getest zonder jouw simkaart in het toestel te plaatsen en toen ervoer je dezelfde problemen. Dit bevestigt dat het niet door ons netwerk komt. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groet, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Even voor de duidelijkheid, zijn jullie beiden overgezet naar 4G.
Is dat met de wifi of als je op het netwerk zit.
En wat is de postcode (zonder huisnummer).
Reputatie 7
Badge +4
Bedoel je dat als je met je Lumia 635 telefoon dicht bij de antenne van het Digitenne kastje komt gaat het beeld storen?
Als je dat zelfde doet met de Lumia 640 gebeurt er niets?

Gebeurt dat alleen als er GEEN gesprek is? (Dus dat je ook echt op 4G (800 mhz) verbonden bent?)
Bedoel je dat als je met je Lumia 635 telefoon dicht bij de antenne van het Digitenne kastje komt gaat het beeld storen?
Als je dat zelfde doet met de Lumia 640 gebeurt er niets?

Gebeurt dat alleen als er GEEN gesprek is? (Dus dat je ook echt op 4G (800 mhz) verbonden bent?)

Ja het gebeurt als er Geen gesprek is.
Even voor de duidelijkheid, zijn jullie beiden overgezet naar 4G.
Is dat met de wifi of als je op het netwerkt zit.
En wat is de postcode (zonder huisnummer).

Ja wij zijn beide overgezet en het gebeurt als ik op de wifi zit. postcode 2421BR
Staat NFC misschien aan? Dat veroorzaakt ook heel vaak storing .
Staat NFC misschien aan? Dat veroorzaakt ook heel vaak storing .

Waar vind ik dat ?
Bij de instellingen van je telefoon
Reputatie 7
Badge +5
De Lumia 635 heeft geen NFC ;)

Zover ik op KPN forum te weten kom, de Lumia 635 zou alleen minimaal storen op digitenne als het op het netwerk zit (800mhz)
Op de kanalen 13, 17, 19, 20, 21, 23, 24 en 25.
Jij hebt geen 4G dekking volgens de dekkingskaart zowel binnen als buiten niet. (is raar want vereiste om overgezet te zijn)

Is je wifi wel stabiel, dat je bereik niet wegvalt in de buurt van de Digitenne en gaat zoeken naar 4G ?

n.b.
Je Digitenne Opstelpunt is Alphen a/d Rijn.
Weet niet of iemand een link kan leggen met een Tele2 4G mast/kast ?
Reputatie 7
Badge +4
Zet het toestel dan eens onder instellingen/mobiele instellingen op WCDA/GSM only. Dan blijft het toestel weg van de 800 mhz band.

Er is op die postcode 2421BR trouwens wel dekking.

Reputatie 7
Badge +5
My bad, wel buiten.
Om jou een leuke dag te bezorgen, was info van de kpn kaart waar ik keek LOL.
Zet het toestel dan eens onder instellingen/mobiele instellingen op WCDA/GSM only. Dan blijft het toestel weg van de 800 mhz band.

Alles geopend en bekeken bij instellingen maar niets gevonden over WCDA/GSM, heb trouwens ook geen optie mobiele instellingen.
Reputatie 7
Badge +5
De Lumia laat alleen 2G , 3G en 4G zien,
Zet hem op 3G.

Belgische provider, 4G aanzetten, in jouw geval zet je het uit.
Graag een reactie van Tele 2 , probleem nog niet opgelost!!!!!!!!!!!
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Jorina!

Wat een apart verhaal, vooral omdat jouw man nergens last van heeft. :? Ik zal even kijken of ik jullie ergens bij kan helpen. Zou je jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum willen opsturen via een privébericht? Je stuurt een privéberichtje door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=89911

Groetjes, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hi Jorina,

Ik heb jouw case doorgezet! Mijn collega's zullen deze week telefonisch contact met jou opnemen om dit op te lossen. Wat is deze week jouw beschikbaarheid tussen kantoortijden?

Groetjes, Ciana
Hallo Ciana, ik ben bijna altijd te bereiken.
Groetjes Jorina Boeff
Reputatie 2
Badge +2
Hallo Ciana, ik ben bijna altijd te bereiken.
Groetjes Jorina Boeff

Toppie! Ik heb het doorgegeven. Fijne avond! 🙂 Groet, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Jorina,

Mijn collega heeft je geprobeerd te bereiken maar kreeg je telefonisch helaas niet te pakken. Als het goed is, heeft hij jouw voicemail ingesproken. We zullen het na de feestdagen opnieuw proberen. Happy holidays! 🙂 Groet, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Jorine,

Als het goed is, heb je dinsdag met mijn collega gesproken. Hij heeft toen uitgelegd dat de verstoring niet door ons netwerk komt. Je hebt het toen getest zonder jouw simkaart in het toestel te plaatsen en toen ervoer je dezelfde problemen. Dit bevestigt dat het niet door ons netwerk komt. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groet, Ciana