beantwoord

SIMLOCK vrij maken van mijn iPhone 6

• 9 februari 2016
  • 37 reacties
  • 3700 x bekeken

Het simlock vrij maken van mijn iPhone 6,
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 11 februari 2016, 20:44

Hee Daan,
Ik heb net ook gereageerd op een ander berichtje van je. Laat je even weten of je nieuwe simkaart het probleem oplost? Je moet hem dan nog wel eerst activeren via je MijnTele2 omgeving.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Badge +5
Dat is geen Prepaid toestel, maar een abonnementstoestel en die hebben geen simlock.
Oh dat is mijn fout, maar heeft u enig idee hoe ik dat voorelkaar krijg? als ik mijn simkaart erin doe staat er ''sim niet geldig'' na enkele prive berichten zonder antwoord, begin ik er nu wel een beetje klaar mee te zijn!Dat is geen Prepaid toestel, maar een abonnementstoestel en die hebben geen simlock.
Badge +5
Oh dat is mijn fout, maar heeft u enig idee hoe ik dat voorelkaar krijg? als ik mijn simkaart erin doe staat er ''sim niet geldig'' na enkele prive berichten zonder antwoord, begin ik er nu wel een beetje klaar mee te zijn!Dat is geen Prepaid toestel, maar een abonnementstoestel en die hebben geen simlock.

Privé berichten kunt u niet zomaar sturen naar een moderator, enkel als zij erom vragen. Daarom antwoorden ze niet.
Het beste kunt u dan hier wachten tot zij reageren en uw gegevens vragen die u dan wel via een privebericht aan hen die medewerker

Maar heeft u de telefoon wel bij Tele2 zelf gekocht of ergens in een winkel? Of is deze van uw vorige provider? Het is mogelijk dat er dan wel een simlock op aanwezig kan zijn en dan moet u bij die verkoper of provider zijn om de simlock te laten verwijderen.
Ik heb deze telefoon ontvangen via Belsimpel. maar ik krijg verder ook geen gehoor via Twitter e.d.Oh dat is mijn fout, maar heeft u enig idee hoe ik dat voorelkaar krijg? als ik mijn simkaart erin doe staat er ''sim niet geldig'' na enkele prive berichten zonder antwoord, begin ik er nu wel een beetje klaar mee te zijn!Dat is geen Prepaid toestel, maar een abonnementstoestel en die hebben geen simlock.

Privé berichten kunt u niet zomaar sturen naar een moderator, enkel als zij erom vragen. Daarom antwoorden ze niet.
Het beste kunt u dan hier wachten tot zij reageren en uw gegevens vragen die u dan wel via een privebericht aan hen die medewerker

Maar heeft u de telefoon wel bij Tele2 gekocht of ergens in een winkel? Of is deze van uw vorige provider? Het is mogelijk dat er dan wel een simlock op aanwezig kan zijn en dan moet u bij die verkoper zijn om de simlock te laten verwijderen.
Badge +5
Dan moet u toch bij Belsimpel zijn want zij hebben de telefoon aan u geleverd en als daar dan een simlock op blijkt te zitten of iets anders mee aan de hand is moeten zij dat met u oplossen.
Is het ook een mogelijkheid om mijn telefoon simlock vrij te kunnen laten maken door een iCentre?Dan moet u toch bij Belsimpel zijn want zij hebben de telefoon aan u geleverd en als daar dan een simlock op blijkt te zitten of iets anders mee aan de hand is moeten zij dat met u oplossen.
Badge +5
Is het ook een mogelijkheid om mijn telefoon simlock vrij te kunnen laten maken door een iCentre?Dan moet u toch bij Belsimpel zijn want zij hebben de telefoon aan u geleverd en als daar dan een simlock op blijkt te zitten of iets anders mee aan de hand is moeten zij dat met u oplossen.

Voor zever ik weet zal een iCentre dat nooit doen, maar zij kunnen wel uw telefoon nakijken, of het daadwerkelijk aan een simlock ligt of iets anders.

Als u toevallig nog een simkaart van een andere aanbieder (KPN bijvoorbeeld) heeft met het juiste formaat, kunt u ook proberen of die wel werkt.
Ik vind dit echt lachwekend, ik krijg meer hulp van iemand die niet betaald wordt voor dit werk, dan iemand die dat wel krijgt. haha! Ik zal morgen even langs gaan bij een iCentre, Dankjewel voor de hulp!Is het ook een mogelijkheid om mijn telefoon simlock vrij te kunnen laten maken door een iCentre?Dan moet u toch bij Belsimpel zijn want zij hebben de telefoon aan u geleverd en als daar dan een simlock op blijkt te zitten of iets anders mee aan de hand is moeten zij dat met u oplossen.

Voor zever ik weet zal een iCentre dat nooit doen, maar zijn kunnen wel uw telefoon nakijken, of het daadwerkelijk aan een simlock ligt of iets anders.
Ik zie ook nergens terug hoe je een telefoon van Belsimpel simlockvrij kan krijgen?
Badge +5
Ik vind dit echt lachwekend, ik krijg meer hulp van iemand die niet betaald wordt voor dit werk, dan iemand die dat wel krijgt. haha! Ik zal morgen even langs gaan bij een iCentre, Dankjewel voor de hulp!Is het ook een mogelijkheid om mijn telefoon simlock vrij te kunnen laten maken door een iCentre?Dan moet u toch bij Belsimpel zijn want zij hebben de telefoon aan u geleverd en als daar dan een simlock op blijkt te zitten of iets anders mee aan de hand is moeten zij dat met u oplossen.

Voor zever ik weet zal een iCentre dat nooit doen, maar zijn kunnen wel uw telefoon nakijken, of het daadwerkelijk aan een simlock ligt of iets anders.

Daar zijn klantenforums voor, elkaar helpen waar kan 🙂 Succes bij het iCentre en graag gedaan 🙂
Badge +5
Ik zie ook nergens terug hoe je een telefoon van Belsimpel simlockvrij kan krijgen?

Omdat de verreweg de meeste abonnementstelefoons van alle providers geen simlocks meer hebben, alleen bij prepaid. En in dat geval kan bij de provider gratis de unlock code worden opgevraagd na 1 jaar.
Maar ik heb deze telefoon in combinatie gekocht met het abbonement? Zou dit moeten zijn dat ik mijn telefoon na 1 jaar pas kan gebruiken!?Ik zie ook nergens terug hoe je een telefoon van Belsimpel simlockvrij kan krijgen?

Omdat de verreweg de meeste abonnementstelefoons van alle providers geen simlocks meer hebben, alleen bij prepaid. En in dat geval kan bij de provider gratis de unlock code worden opgevraagd na 1 jaar.
Badge +5
Maar ik heb deze telefoon in combinatie gekocht met het abbonement? Zou dit moeten zijn dat ik mijn telefoon na 1 jaar pas kan gebruiken!?Ik zie ook nergens terug hoe je een telefoon van Belsimpel simlockvrij kan krijgen?

Nee, dat geldt alleen voor prepaid die worden met simlock geleverd
Na 1 jaar gebruik kun je deze gratis unlockem met een code die de provider die bij dat toestel geleverd is moet geven zodat je een andere provider kunt gaan gebruiken.

Als je bij Belsimpel een abonnement afsluit leveren zij de telefoon, en in dit geval Tele2 de simkaart met abonnement.
De telefoon is gewoon simlockvrij, of althans dat zou hij moeten zijn. Als er dus iets met de telefoon is is Belsimpel diegene die dat op moet lossen. Is er iets met het abonnement dan moet u bij Tele2 aankloppen.
Ik ben nu al weer helemaal klaar met Tele2Maar ik heb deze telefoon in combinatie gekocht met het abbonement? Zou dit moeten zijn dat ik mijn telefoon na 1 jaar pas kan gebruiken!?Ik zie ook nergens terug hoe je een telefoon van Belsimpel simlockvrij kan krijgen?

Nee, dat geldt alleen voor prepaid die worden met simlock geleverd
Na 1 jaar gebruik kun je deze gratis unlockem met een code die de provider die bij dat toestel geleverd is moet geven zodat je een andere provider kunt gaan gebruiken.

Als je bij Belsimpel een abonnement afsluit leveren zij de telefoon, en in dit geval Tele2 de simkaart met abonnement.
De telefoon is gewoon simlockvrij, of althans dat zou hij moeten zijn. Als er dus iets met de telefoon is is Belsimpel diegene die dat op moet lossen. Is er iets met het abonnement dan moet u bij Tele2 aankloppen.
Zou het een optie zijn om mijn pincode 3 keer verkeerd in te voeren, en de PUK code in te voeren?
Badge +5
Nee, dat heeft geen nut.

Wat nog een mogelijkheid is, is dat de iPhone de Tele2 sim niet herkend omdat er een software update nodig is.

Tele2 is een nieuwe provider op 4G en het kan zijn dat uw telefoon nog niet de laatste software heeft van Apple nieuw uit de doos.
En daarom Tele2 niet herkend als gecertificeerde provider.
Dit zou het iCentre kunnen doen en een kansje dat dan wel de sim werkt.

Maar als de telefoon zonder sim opgestart kan worden en alleen via WIFI verbonden wordt kunt u zelf de update(s) laten installeren.
Als ik mijn telefoon aandoe, en de code invoer dan staat er ''activering vereist''Wat nog een mogelijkheid is, is dat de iPhone de Tele2 sim niet herkend omdat er een software update nodig is.

Tele2 is een nieuwe provider op 4G en het kan zijn dat uw telefoon nog niet de laatste software heeft van Apple nieuw uit de doos.
Hij is momenteel ook up-to-dateNee, dat heeft geen nut.

Wat nog een mogelijkheid is, is dat de iPhone de Tele2 sim niet herkend omdat er een software update nodig is.

Maar als de telefoon zonder sim opgestart kan worden en alleen via WIFI verbonden wordt kunt u zelf de update(s) laten installeren.
Badge +5
Activering vereist is activatie bij Apple om je telefoon te kunnen gebruiken , maar dat kan voor zover ik weet alleen
met een werkende simkaart omdat er eenmalig sms wordt gestuurd naar Engeland.

Heb zelf een iPhone 5C maar dan met KPN.

Is de simkaart wel geactiveerd bij Tele2?
Mijn Simkaart is via de Tele2 site geactiveerd staat er?Activering vereist is activatie bij Apple om je telefoon te kunnen gebruiken , maar dat kan voor zover ik weet alleen
met een werkende simkaart omdat er eenmalig sms wordt gestuurd naar Engeland.

Heb zelf ook een iPhone 5C maar dan met KPN.
Badge +5
Ja, maar de IPhone zelf moet ook geactiveerd worden bij Apple om de telefoon met software te mogen gebruiken (licenties).
Dit activeren gaat via sms, maar dan moet wel eerste de simkaart werken.

Het enige wat ik me dan nog kan bedenken is Tele2 bellen of ze dit probleem kennen met hun simkaarten en de iPhone 6, en dan het iCentre dat mogelijk kan helpen.
wat gek, hoe zou ik dit kunnen oplossen?Ja, maar de IPhone zelf moet ook geactiveerd worden bij Apple om de telefoon met software te mogen gebruiken (licenties).
Badge +5
wat gek, hoe zou ik dit kunnen oplossen?Ja, maar de IPhone zelf moet ook geactiveerd worden bij Apple om de telefoon met software te mogen gebruiken (licenties).

Een simkaart van een andere provider even gebruiken, van familie of kennis die ook een IPhone 6 of 5S/5C hebben met nano simkaart, anders past het niet.
Werkt de telefoon dan wel meteen, dan is het duidelijk dat het probleem met Tele2 en hun simkaart te maken heeft en er geen simlock op zit.
Zojuist geprobeerd , en mijn moeders Simkaart werkt wel op mijn telefoon! Geen simlock gelukkig.wat gek, hoe zou ik dit kunnen oplossen?Ja, maar de IPhone zelf moet ook geactiveerd worden bij Apple om de telefoon met software te mogen gebruiken (licenties).

Een simkaart van een andere provider even gebruiken, van familie of kennis die ook een IPhone 6 of 5S/5C hebben met nano simkaart, anders past het niet.
Werkt de telefoon dan wel meteen, dan is het duidelijk dat het probleem met Tele2 en hun simkaart te maken heeft en er geen simlock op zit.
Badge +5
Dat is mooi 🙂 Maar dan wordt het helaas toch met Tele2 uitzoeken waarom hun simkaart niet werkt in de telefoon.
Dat de telefoon gewoon goed is, is wel duidelijk.

Het komt wel vaker voorbij Tele2 simkaarten en iPhones maar de oplossingen zijn meestal niet duidelijk.
Ook kan het natuurlijk dat de simkaart gewoon niet goed is om een of andere reden.
Tele2 bellen hiervoor is de enige oplossing denk ik. 020-7544444