vraag

Simkaart permanent geblokkeerd

• 17 januari 2020
  • 3 reacties
  • 151 x bekeken

Dag mensen!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik verzorg/bezoek een demente vrouw uit mijn buurt, een paar keer per week. Ze heeft een smartphone en een simkaart van tele2. 

Sinds een aantal dagen kan ze niet meer appen/bellen. Haar telefoon geeft aan dat de simkaart permanent geblokkeerd is. Ik weet niet waarom. Ik heb een paar keer de simkaart eruit gehaald en de telefoon opnieuw opgestart. Het werkt allemaal niet.

Het zou kunnen dat ze een rekening niet betaald heeft, ik heb echt geen idee. Zelf geeft ze aan dat alle betalingen automatisch gaan. Nu wil ze dus een nieuwe telefoon kopen. Maar dat lijkt me niet nodig (en handig)

Helaas heeft ze geen papieren of informatie over haar abbo, tenminste, niet dat ze weet. (Dementie)
Er is niet echt iemand in haar omgeving die haar hiermee kan helpen, maar ik vind het dus wel heel onprettig dat ze mij nu niet kan bereiken als ze me nodig heeft. 

Hoe is dit het beste op te lossen? Want ik heb dus geen idee wat haar klant nummer is. Is er een manier waarbij de klantenservice kan helpen? Haar gegevens opsturen naar haar, misschien?  Ik wil het probleem graag opgelost hebben voor mevrouw.

Dank voor het lezen!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Kan ze in de historie van de telefoon zien of er berichten van Tele2 zijn ontvangen? Daaruit zou kunnen blijken of het een prepaid nummer of abonnement is (sms bevestiging saldo aanvullen of sms betalingsherinnering). Dat lijkt me de eerste stap.

Geen berichten van Tele2.. wat zou ik nu kunnen doen? 

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt dan het beste even de klantenservice bellen. 020-754 4444. Ze kunnen je misschien helpen, maar eigenlijk moet de gevolmachtigde dit doen als mevrouw het zelf niet meer kan. 

Reageer