Simkaart ontgrendelen

  • 19 juni 2018
  • 11 reacties
  • 335 x bekeken

Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Hoi @Jasmijn.g,
Dit heb je dus al gedaan als ik vragen mag? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/
dit zijn namelijk de enigste stappen om jou simkaart te activeren zelf.
Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Hoi @Jasmijn.g,
Dit heb je dus al gedaan als ik vragen mag? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/
dit zijn namelijk de enigste stappen om jou simkaart te activeren zelf.

Ja, dit heb ik geprobeerd maar ik krijg die optie helemaal niet. Ik snap er niks van. 4G en belfunctie doen het niet op mijn nieuwe telefoon.

Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Hoi @Jasmijn.g,
Dit heb je dus al gedaan als ik vragen mag? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/
dit zijn namelijk de enigste stappen om jou simkaart te activeren zelf.

Ja, dit heb ik geprobeerd maar ik krijg die optie helemaal niet. Ik snap er niks van. 4G en belfunctie doen het niet op mijn nieuwe telefoon.

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Hoi @Jasmijn.g,
Dit heb je dus al gedaan als ik vragen mag? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/
dit zijn namelijk de enigste stappen om jou simkaart te activeren zelf.

Ja, dit heb ik geprobeerd maar ik krijg die optie helemaal niet. Ik snap er niks van. 4G en belfunctie doen het niet op mijn nieuwe telefoon.



Ah ik zie het al, heb je al onder belangrijke informatie (onderste tekst heb er even een rood cirkeltje omheen gezet) op bekijk laatste status geklikt toevallig?
Als het goed is krijg je dan de activatie scherm. Kan je dat bevestigen?

Hallo,

Ik heb bij Tele2 mijn mobiel abonnement verlengt met een nieuwe telefoon. Ik ben van samsung naar iPhone gegaan. Toen ik de telefoon binnen kreeg zou het abonnement gelijk ingaan. Maar ik kan mijn 4G en bel functie nog niet gebruiken. Op internet heb gevonden dat ik dit heel makkelijk via MijnTele2 zou kunnen activeren. Dit zou kunnen door in te loggen - Je producten - bestelling & levering te gaan. Hier zou dan een knop staan 'Activeer nu". Bij mij is die knop er helemaal niet en staat er dat de bestelling helemaal goed is afgerond. Het abonnement is 16 juni gewoon ingegaan staat erbij. Mijn vraag is dus, hoe zorg ik er nu voor dat mijn 4G en bel functie het gewoon gaan doen?

Hoi @Jasmijn.g,
Dit heb je dus al gedaan als ik vragen mag? https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/
dit zijn namelijk de enigste stappen om jou simkaart te activeren zelf.

Ja, dit heb ik geprobeerd maar ik krijg die optie helemaal niet. Ik snap er niks van. 4G en belfunctie doen het niet op mijn nieuwe telefoon.



Ah ik zie het al, heb je al onder belangrijke informatie (onderste tekst) op bekijk laatste status geklikt toevallig?
Als het goed is krijg je dan de activatie scherm. Kan je dat bevestigen?


Ook dan krijg ik helaas niks. Ik word dan naar het einde van de pagina gestuurd waar de chat staat en als ik het daarin vraag word ik doorgestuurd naar de link die jij ook net stuurde. Daar praat ik dan waarschijnlijk tegen een robot?
Reputatie 5
Badge
@Jasmijn.g Dat klopt je praat tegen een robot, Heb dit net gevonden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/simkaart-activeren/?_ga=2.153240376.1227143841.1529307861-298045560.1526674826&_gac=1.220473772.1529349520.EAIaIQobChMIwLaW9Pbd2wIVxYTVCh12bAyOEAAYASAAEgJni_D_BwE#faq-de-activeerknop-is-niet-aanwezig-in-mijntele2-hoe-kan-ik-dan-activeren

Dit is wat ik daar gevonden heb:
Als de activeerknop nog niet aanwezig is, of je krijgt de melding: ‘bestelling afronden’, dan kun je nog niet je simkaart activeren. De bestelling van je simkaart is dan nog niet verwerkt in ons systeem. Probeer het later nog een keer. Mocht het na een paar dagen nog steeds niet kunnen, dan is het raadzaam om contact op te nemen.

Btw je hebt een nieuw simkaart gekregen toch? werkt je oude nog?
@simnlru

Oke, bedankt! Dan probeer ik het over een aantal dagen nog een keer. Ja ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Ik weet niet of de oude nog werkt. Dat check ik vanavond wel even.
Reputatie 5
Badge
@simnlru

Oke, bedankt! Dan probeer ik het over een aantal dagen nog een keer. Ja ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Ik weet niet of de oude nog werkt. Dat check ik vanavond wel even.


Zou dat eerst even doen ja, of de oude nog werkt en dan die gewoon nog gebruiken 😉 .
Reputatie 7
Badge
Als de oude nog werkt is de nieuwe nog niet geactiveerd. Je kunt even de klantenservice bellen en navragen. Misschien zijn ze er nog mee bezig.
Je nieuwe abonnement gaat pas in op de dag dat je oude is afgelopen. Wat is de einddatum? Je kunt wel meteen de nieuwe telefoon gebruiken met je huidige simkaart.
Reputatie 5
Badge
Hi! Kleine aanvulling hier op: ik zie op je screenshot staan "reseller mobiel toestel". Klopt het dat je via een onafhankelijke (web)winkel besteld hebt? In dat geval zullen alleen zij de simkaart voor je kunnen activeren :)

Je kunt tot die tijd je oude simkaart blijven gebruiken (als deze past).
Reputatie 5
Badge
Hi! Kleine aanvulling hier op: ik zie op je screenshot staan "reseller mobiel toestel". Klopt het dat je via een onafhankelijke (web)winkel besteld hebt? In dat geval zullen alleen zij de simkaart voor je kunnen activeren :)

Je kunt tot die tijd je oude simkaart blijven gebruiken (als deze past).

Ahh dat verklaart heel wat, dat klopt destijds mijn telefoon via mobiel.nl met een tele2 abo gehaald en moest ook via de reseller.