beantwoord

Simkaart niet 4G ready

• 31 juli 2015
  • 12 reacties
  • 273 x bekeken

Hallo,

Ik heb nog een oude simkaart die niet 4G ready is (wit)
Heb ook nog geen bericht gehad dat dit beschikbaar is voor mij

Mijn vrouw heeft wel een 4G ready simkaart
Ze is inmiddels ook al overgezet.

Krijg je automatisch een nieuwe simkaart als je aan de beurt bent?

Haar mijntele2 is ook veel uitgebreider dan de mijne.
icon

Beste antwoord door Siebel 31 juli 2015, 22:52

Momenteel krijg je niet automatisch een nieuwe SIMkaart als je bent overgezet, wel krijg je via de 4G ready check in je Mijntele2 te zien of je een nieuwe SIM kaart nodig hebt, nadat je bent overgezet.

Je SIM kaart vervangen is sowieso kosteloos.

Doordat je vrouw al wel is overgezet in de nieuwe systemen, heeft zij ook meer mogelijkheden in de MijnTele2 omgeving.

Om zelf het snelst overgezet te worden, helpt het als je een 4G telefoon gebruikt een een 'modern' abonnement (vanaf 2014).
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Momenteel krijg je niet automatisch een nieuwe SIMkaart als je bent overgezet, wel krijg je via de 4G ready check in je Mijntele2 te zien of je een nieuwe SIM kaart nodig hebt, nadat je bent overgezet.

Je SIM kaart vervangen is sowieso kosteloos.

Doordat je vrouw al wel is overgezet in de nieuwe systemen, heeft zij ook meer mogelijkheden in de MijnTele2 omgeving.

Om zelf het snelst overgezet te worden, helpt het als je een 4G telefoon gebruikt een een 'modern' abonnement (vanaf 2014).
Dank je voor je uitleg!

Ik heb een Iphone 6 plus en hetzelfde abbo als mijn vrouw,dus daar kan het niet aan liggen.
Alleen nog een oude simkaart,omdat ik bij de laatste verlenging vorig jaar geen geschikte gekregen heb.

Hoe kom ik aan een nieuwe ''gratis'' simkaart?
Zodra je bent overgezet kun je die zelf bestellen in MijnTele2. Wil je hem eerder, kun je dat vragen aan een moderator wanneer die langskomt in dit topic, maar mijn advies zou zijn te wachten tot je bent overgezet, omdat het activeren dan ook makkelijker via MijnTele2 gaat. (En sneller is)
Ik had al een pm gestuurd naar Maurice,maar die heeft nog niet gereageerd.

Bedankt voor de moeite!
Je kunt alleen een PM sturen aan de moderators, wanneer ze daar zelf om gevraagd hebben op het forum, dus daar zul je op moeten wachten... Succes!
Reputatie 7
Badge +5
Word de telefonische klantenservice opgeheven, of is dit voor hun te ingewikkeld ?
Wil je hem eerder, kun je dat vragen aan een moderator wanneer die langskomt in dit topic
Nee, maar het lijkt mij niet urgent, waarom zou je dan in de wacht gaan hangen? (Al zou het maar een paar minuten zijn)
Reputatie 6
Badge +5
Nou, de klantenservice is sinds gisteren nog steeds slecht te bereiken . En dat lijkt ook
nog niet opgelost te zijn. Misschien dat Siebel daarom dit maar voorstelt?
Maar misschien ook niet. 😃
Op dit moment kun je problemen ervaren met het bereiken van de klantenservice. Indien je een vraag hebt, kun je altijd even een kijkje nemen bij onze veelgestelde vragen voor Mobiel of Thuis. Mocht je er niet uit komen dan kun je ook je vraag online stellen via dit forum of Facebook en Twitter. We doen ons best dit spoedig te verhelpen, excuses voor het ongemak.Het forum zou op dit moment sneller kunnen zijn dan de klantenservice.
Of is het op het moment echt 'maar een paar minuten' aan de telefoon? :8
Reputatie 7
Badge +5
Gemiddelde tijd dat dit duurt met vragen om gegevens, erop terugkomen dat alle gegevens nog niet in bezit zijn, ooit een antwoord bij elkaar (laten) zoeken, deze dan weer vermelden aan de klant.......
Met een beetje geluk dat de moderator op dezelfde dagen werkt ben je 3 dagen verder.
Onnodige tijdsverspilling, tijd kan beter besteed worden aan waar je de met de klantenservice niet uitkomt.
Die topics blijven liggen met het excuus dat het "druk" is op het forum.
Waarom niet gewoon een tool op de website of je sim 4G ready is i.p.v. dat ingewikkelde gedoe, eerst overzetten dan krijg je die tool in je mijntele2 terwijl de aanbeveling is om wil je sneller omgezet worden kun je het beste al een 4G sim hebben :?
Gooi er dan een robot tegenaan die de niet 4G ready simklanten een @mail gaat sturen.
Het forum zou op dit moment sneller kunnen zijn dan de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +5
Owh wacht, informatie kan zo handig zijn.
Hulde aan Kiko als dit juist is: kort, krachtig, duidelijk.
Volgens mij kan deze info zo naar de FAQ op de 4G pagina:

Begint jouw simkaartnummer met 204027?
Als dat het geval is, is jouw simkaart 4G ready. Anders nog niet.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, dat zou wel een beter idee zijn.

In zeldzame gevallen word er meteen om NAW en klantnummer gevraagd.
Dan kan het wel sneller gaan. :)

Trouwens, ik vond Kiko hier op zich wel een goed antwoord geven. :D

Zou je eens naar je simkaartnummer willen kijken? Begint deze met 204027? Als dat zo is, is jouw simkaart 4G ready.
Als jij wordt overgezet en je simkaart is niet ready. Dan krijg je of een simkaart thuis gestuurd of je kunt er gratis een aanvragen. Stel je hebt nu nog niet het bericht gekregen dat je bent omgezet naar ons 4G netwerk en je gaat alvast een 4G ready simkaart bestellen, kost dit je 15 euro. Dus als je nog geen bericht hebt gehad, zal ik als ik jou was nog even wachten
Groetjes Kiko

LOL 😃 We vonden Kiko allebei wel een goed antwoord geven, zie ik nu. :D
Niet helemaal compleet, lees ik nu. Maar hierbij wel nog een tip om jezelf € 15,- uit te sparen. 😳
Hoi,

Het gaat om de IMSI. Je hebt een App nodig om je IMSI te vinden, b.v. SIM card manager op Android om je IMSI te vinden. Wanneer je een consumenten abonnement hebt, en deze begint met 204027 is deze inderdaad 4G geschikt.