beantwoord

Simkaart activeren lukt niet vanwege buitenlandse sim

  • 20 August 2021
  • 4 reacties
  • 640 x bekeken

Helaas is mijn telefoon twee weken geleden gestolen op vakantie. Ik heb nu in het buitenland een nieuwe telefoon gekocht, met een tijdelijke prepaid simkaart en een Spaans nummer. Vervolgens heb ik Tele2 gebeld om een nieuwe simkaart aan te vragen, zodat ik in Nederland weer gewoon mijn oude nummer kan gebruiken. Nu ben ik weer in Nederland, en wil ik zojuist mijn nieuwe simkaart activeren. Echter lukt dit niet. Als ik mijn simkaartnummer invoer, ontvang ik de benodigde sms niet. Als tweede optie dien ik contact op te nemen met de klantenservice. Dit is echter niet mogelijk omdat ik met mijn Spaanse simkaart niet in Nederland kan bellen.

Oftewel: ik kan mijn simkaart niet activeren tenzij ik in contact kan komen met iemand (dus geen chatbot) van Tele2 die mij verder kan helpen. Ik zit op dit moment in quarantaine dus kan ook geen telefoon van iemand lenen om mee te bellen. 

icon

Beste antwoord door eric 20 August 2021, 21:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet niet of het lukt, maar probeer met de chatbox te vragen.om een medewerker te spreken.

Zorg dat je de sim nummer, 19 cijfers geloof ik, bij de hand hebt.

Vul je profiel hier in.

Anders misschien een moderator hier, maar die is er niet in het weekend.. 

Succes. 

Ik weet niet of het lukt, maar probeer met de chatbox te vragen.om een medewerker te spreken.

Zorg dat je de sim nummer, 19 cijfers geloof ik, bij de hand hebt.

Vul je profiel hier in.

Anders misschien een moderator hier, maar die is er niet in het weekend.. 

Succes. 

Hallo Theo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd een medewerker te spreken via de chatbox, maar ook dan krijg ik alleen de optie om een medewerker te bellen, wat dus helaas niet mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +8

Dan ben ik bang dat je tot maandag moet wachten.

Mijn ervaring is dat er hier geen moderator is in het weekend.

Goh wat jammer.

Kun je misschien toch van familie, buren of vrienden morgen een handy of een simkaart lenen voor hopelijk hoogstens een half uurtje?

Morgen is de helpdesk wel bemand.

020-7544444

Was ik maar jouw buurman! 

Dan had je een handy in de brievenbus! 😚

 

Reputatie 7
Badge +12

Inderdaad een lastige situatie, maar de activatie van een simkaart moet met heel veel veiligheid beschermd zijn. Als je de klantenservice belt zal die een uitgebreide id check doen en dan de kaart activeren. Even dus bellen maandag.