beantwoord

Sim werkt niet in bijgeleverde iphone6 plus.

Hallo.

Ik has al een eerder topic hierover maar deze is op slot gezet: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/mobiel-netwerk-nagenoeg-onbruikbaar-59403

Na wat maanden uit de running te zijn vanwege ziekte toch nog een poging.

Ik heb de laatste maanden noodgedwongen een Vodafone prepaid in mijn toestel gehad en deze werkte gewoon wel. De Tele2 sim werkt gewoonweg niet met mijn iphone 6 plus. Het ligt echter niet zozeer aan de sim, want hij werkt wel naar behoren in een iphone 4s.

Ik snap niet dat er door de technici niks te ontdekken zou zijn in logs op het netwerk. Ik krijg alleen slechte dekking te horen wat niet het probleem is. Je zou per sim en abonnee moeten kunnen zien wat er daadwerkelijk aan de hand is op het netwerk?
Mijn contract is bijna voorbij, kan ik nog rekenen op iets van een oplossing?

icon Beste antwoord door SiR-ROUND 30 mei 2017, 16:27

T mobile gaf zelfde vage problemen in combinatie met de iPhone 6 plus. Toch maar een nieuw toestel genomen en vooralsnog kan ik eindelijk normaal mijn telefoon gebruiken.

Dus al die tijd, en na meerdere reparaties, blijkt toch dat het toestel een vaag mankement had. Wat helaas niemand voor me op kon lossen. Mede daardoor en de onvolledige afhandeling/betrokkenheid Tele2 gedag gezegd. 2 jaar abo geld weggegooid.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je aan een nieuw abonnement toe bent zou je gelijk een nieuw toestel kunnen nemen. Blijkbaar is de Iphone 6 plus van jou niet helemaal in orde. De sim doet het prima in een Iphone4, dus aan de sim zal het niet liggen.
Nee, want een Vodafone prepaid werkt WEL in de iphone 6 plus!!!
Reputatie 7
Badge +4
En de Tele2 sim werkt in de Iphone 4.. Dus het is een raar verhaal... Er zijn echt geen technische met netwerk logs bezig om dit probleem te tracken tracen denk ik. Dat zouden ze alleen doen als er meer Iphone6 Plus devices niet werken. Er daar hebben we nog geen meldingen van gezien.
Ik heb enkele draadjes met "geen service" gevonden hier, echter is daar nooit meer op gereageerd. Het komt vaker voor (google)maar niet perse met tele2. Sommige toestel/sim combinaties werken niet.
Ik zit echter al bijna twee jaar met een nutteloos abonnement bij mijn bijgeleverde telefoon.
Het is fijn dat je meedenkt Eric, bedankt, maar ik zou graag iets van Tele2 zelf horen.
Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad, maar ik kom niet verder. Over het algemeen lijken de mensen hier behulpzamer.
Reputatie 2
Badge
Hoi SiR-ROUND,

welkom terug! Balen dat de reden van afwezigheid niet zo positief was. Ik hoop dat het inmiddels een stuk beter gaat.

Wat betreft de problemen met de iPhone 6Plus en de simkaart. Heb je de simkaart intussen al kunnen testen in een andere, door Tele2 uitgegeven, iPhone? In bijvoorbeeld de Tele2 winkel in Groningen 😉 En heb je ook nog ocntact gehad met GSMWijzer / Dynafix over het onderdeel dat vervangen is maar niet de oplossing was?

Groetjes Jurrien
Hoi Jurrien,

De laatste keer dat ik naar een fysieke shop heb gezocht was er nog geen in Groningen dacht ik. 😉
Ja, ik heb met de andere partijen ook contact gehad. Er was kennelijk een onderdeel niet goed, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Wellicht iets betere en stabielere wifi connecties nu, het maakt echter geen verschil qua mobiel netwerk.

Dat ik nu terecht kan bij een winkel lijkt me super handig, ik ben echter momenteel nog niet goed "mobiel" maar ik probeer zo snel mogelijk met mijn verhaal daar aan te kloppen. Met een definitieve test/swap moet er ongetwijfeld iets uitkomen. Ik kom er op terug!

Bedankt voor het inlezen in mijn lange verhaal en je antwoord!

Groeten,

Manfred
Reputatie 2
Badge
Hoi Manfred,

daar zijn we voor 🙂 de winkel zit in de Herestraat. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is.

- Jurrien
Reputatie 2
Badge
Hallo Manfred,

hoe gaat het? Ben je inmiddels in de gelegenheid geweest om onze prachtige winkel te bezoeken?

Groetjes Jurrien
Hoi Jurrien,

Nee. Het is er niet van gekomen. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere provider qua abonnement, maar ik heb nog steeds zo m'n twijfels qua toestel/sim. Komende maand gaat m'n nummer over naar de nieuwe sim. Dan test ik weer verder.

Bedankt!
Reputatie 2
Badge
Hoi Manfred.

Ik ben heel benieuwd wat de telefoon doet met de simkaart van je nieuwe provider. Laat je het me weten?

Groetjes Jurrien
Ik hou je op de hoogte. Abonnement gaat de 15de pas in.
T mobile gaf zelfde vage problemen in combinatie met de iPhone 6 plus. Toch maar een nieuw toestel genomen en vooralsnog kan ik eindelijk normaal mijn telefoon gebruiken.

Dus al die tijd, en na meerdere reparaties, blijkt toch dat het toestel een vaag mankement had. Wat helaas niemand voor me op kon lossen. Mede daardoor en de onvolledige afhandeling/betrokkenheid Tele2 gedag gezegd. 2 jaar abo geld weggegooid.
Ik zie het probleem, de iPhone 4 gebruikt een micro sim, de 5 en hoger een nanosim. Vraag die dus aan! Dan zou je moeten kunnen bellen.
Reputatie 3
Badge +1
Sjon123 schreef:

Ik zie het probleem, de iPhone 4 gebruikt een micro sim, de 5 en hoger een nanosim. Vraag die dus aan! Dan zou je moeten kunnen bellen.

Was het maar zo simpel 😉
Ha! Grappig... 😂
Reputatie 2
Badge
Dit topic is gesloten i.v.m. inactiviteit.

- Jurrien