beantwoord

sim only maandelijks opzeggen en/of later een ander toestel?

• 6 februari 2018
  • 11 reacties
  • 300 x bekeken

Hallo,
ik ga bijna overstappen op tele2, nu wil ik in eerste instantie een sim only doen maar stel dat ik in die termijn van 24 maanden toch een met telefoon abonnement wil, kan ik dit dan later nog regelen en blijft het maandbedrag excl telefoon dan wel hetzelfde?
Of is het dan handig om een sim only maandelijks opzegbaar te nemen? Als ik dit doe en ik blijf toch alleen sim only afnemen voor 24 maanden ben ik er dan van verzekerd dat mijn maandkosten gelijk blijven?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 6 februari 2018, 16:16

Op jou eerste vraag:

Je kan altijd een telefoon nemen bij een SIM-only abonnement, ook als je een 24 maanden simonly heb.

Over de bundel kosten, zodra je jou simonly upgrade naar een abonnement met toestel, begin je een nieuwe contact, dus er gelden dan mogelijk nieuwe prijzen en voorwaarden, en dan begint het tellen van 24 maanden weer.

Voor 1€ extra per maand, is het mogelijk om jou abonnement altijd te verlengen met nieuwe tarieven bijvoorbeeld, zoals het nu uitziet het trend is toch prijzen om laag.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op jou eerste vraag:

Je kan altijd een telefoon nemen bij een SIM-only abonnement, ook als je een 24 maanden simonly heb.

Over de bundel kosten, zodra je jou simonly upgrade naar een abonnement met toestel, begin je een nieuwe contact, dus er gelden dan mogelijk nieuwe prijzen en voorwaarden, en dan begint het tellen van 24 maanden weer.

Voor 1€ extra per maand, is het mogelijk om jou abonnement altijd te verlengen met nieuwe tarieven bijvoorbeeld, zoals het nu uitziet het trend is toch prijzen om laag.
Op jou eerste vraag:

Dank je wel voor je heldere uitleg!
Reputatie 5
Badge
Hi Mariel1972!

Ben je voldoende geholpen met de antwoorden van @Rena Chan? 🙂
Hoi Jeroen,
Het enig wat ik mij nog afvraag.... stel dat ik gewoon de 24 maanden sim only blijf gebruiken, blijft mijn maandbedrag dan 24 maanden gelijk bij een maandelijks opzegbaar of kunnen jullie dit bedrag tussentijds verhogen?
Reputatie 7
Badge
Hoi Jeroen,
Het enig wat ik mij nog afvraag.... stel dat ik gewoon de 24 maanden sim only blijf gebruiken, blijft mijn maandbedrag dan 24 maanden gelijk bij een maandelijks opzegbaar of kunnen jullie dit bedrag tussentijds verhogen?

Nee je blijft het maandbedrag betalen wat contractueel is overeengekomen. Maar de trend zoals Rena Chan ook al opmerkte en zoals je nu volop merkt, is juist dat de tarieven lager worden en de bundels groter.
Met een 24 maanden contract kun je daar dan niet van profiteren.
Dus goed afwegen wat je kiest!
Reputatie 7
Badge +4
Het kan ook de andere kant op. Als de fusie van Tele2 en T-Mobile doorgaat verdwijnt er een mobiele provider van de markt. Dan zijn we weer terug in 2012 met een oligopolie.
Reputatie 7
Badge
Het kan ook de andere kant op. Als de fusie van Tele2 en T-Mobile doorgaat verdwijnt er een mobiele provider van de markt. Dan zijn we weer terug in 2012 met een oligopolie.

Dat is voorlopig nog toekomstmuziek en koffiedik kijken. Kan nog wel even duren voor een eventuele fusie van kracht wordt. Ik hoorde iets over 2020.
Tegen die tijd kan allang weer opnieuw bekeken en vergeleken worden. Persoonlijk ben ik voor maandcontracten.
Al met al dus gewoon de voor en tegens wegstrepen en hopen dat de goede keuze is gemaakt op moment dat ze wel eerder gefuseerd zijn dan 2020, misschien kan iemand van Tele2 hier zelf al iets meer helderheid over geven?
Reputatie 5
Badge
De keuze voor een maandelijks opzegbaar contract geeft je veel vrijheden wat betreft aanpassingen in je contract. Wat betreft een eventuele fusie, hier is bij ons nog niks over bekend.
Reputatie 7
Badge
Al met al dus gewoon de voor en tegens wegstrepen en hopen dat de goede keuze is gemaakt op moment dat ze wel eerder gefuseerd zijn dan 2020, misschien kan iemand van Tele2 hier zelf al iets meer helderheid over geven?

Stel dat ze eerder fuseren dan lijkt het me nog onwaarschijnlijk dat je lopende abonnement meteen in prijs stijgt. Of dat een maand of 24 maand abo is zal weinig verschil maken.
Concurrentie in prijs is er nu ook en zal er altijd wel blijven. Mobiele providers komen en gaan met hun mooie aanbiedingen.
Met een maandelijks opzegbaar abo loop je gewoon het minste risico, omdat je dan geen 24 maanden vastzit aan een contract. Het verschil zit in de 1 Euro extra die je betaalt om zodra je prijsverlagingen , meer data, en betere voorwaarden ziet, of wanneer je een onoplosbaar conflict hebt met je provider , je meteen kan switchen naar nieuw abonnement of andere provider.
Ik vind dit echt uniek. Het wordt helaas nog niet veel of misschien wel helemaal nog niet bij andere providers aangeboden.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen