beantwoord

Sim only, maandelijks opzegbaar , 3 maanden wachttijd om te kunnen verlengen met toestel?

• 7 juni 2018
  • 5 reacties
  • 489 x bekeken

Per 1 juni ben ik klant geworden bij Tele 2 en is mijn Sim only-abonnement ingegaan dat maandelijks opzegbaar is.
Ik zat voorheen bij T-Mobile die echter geen maandelijks opzegbaar Sim only-abonnement kennen. Ik wilde me rustig kennen oriënteren op de aanschaf van een nieuw toestel, en schatte in dat de kans groot was dat ik uiteindelijk hiervoor bij Tele 2 zou kunnen slagen.

Gisteren zag ik een mooie aanbieding om via Belsimpel een nieuw 2 jarig- abonnement met toestel af te sluiten bij Tele 2.
Ik ging ervan uit dat ik hiervoor in aanmerking zou komen nu mijn huidige abonnement maandelijks opzegbaar is.
De aanvraag voor het nieuwe abonnement (de verlenging) werd echter door Tele 2 geweigerd.

Volgens de helpdesk van Tele 2 kunnen nieuwe klanten met een maandelijks opzegbaar Sim only-abonnement, pas na drie maanden verlengen naar een nieuw abonnement met toestel. Deze regeling zou vorig jaar november zijn ingevoerd om te voorkomen dat nieuwe klanten via een omweg lagere aansluitkosten zouden betalen. Dit door eerst voor een korte periode een Sim-only te nemen en vervolgens snel daarop te verlengen naar abonnement met toestel. De aansluitkosten voor een Sim- only abonnement bedragen namelijk € 15, terwijl die voor een abonnement met toestel € 30 zijn, of te wel een voordeel van € 15.

Op mij vraag waar ik deze 3 maandsregeling kan terugvinden, kon men geen antwoord geven. In de Algemene voorwaarden kan ik er niets over teruglezen .

Mijn vraag is dan ook waar ik wat kan lezen over deze 3 maandsregeling en hoe ik als nieuwe klant daarvan kennis kon nemen bij het sluiten van mijn Sim-only abonnement ?

Mij gaat het niet erom een voordeeltje te halen bij de aansluitingskosten, ik ben dan ook bereid het verschil ad € 15 aanvullend te betalen om het nieuwe abonnement met toestel nu te kunnen afsluiten. De helpdesk geeft echter aan dat ik geen andere optie heb dan het uitzitten van de 3 maanden voordat ik een nieuw abonnement met toestel bij Tele 2 kan nemen. Als ik nu mijn Sim only-abonnement zou opzeggen , kan ik niet een nieuw abonnement sluiten bij Tele 2 met behoud van mijn huidige nummer, werd me verder verteld. Ik zou wel kunnen opzeggen en overstappen naar een andere provider met nummerbehoud.
Dit komt me allemaal wat star en klantonvriendelijk over, of te wel regeltjes die hun doel ver voorbij schieten.

Is hier echt geen oplossing voor te verzinnen?
icon

Beste antwoord door Frenk van Tele2 7 juni 2018, 20:21

Hi houwc01, welkom op ons forum en welkom bij Tele2!

Spijtig om te horen dat je nu al met een teleurstelling te maken hebt. Ons acceptatiebeleid staat volledig los van onze algemene voorwaarden dus daar hoef je niet te kijken. Het staat wel op de website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement-verlengen/.

Ter correctie op mijn collega die je telefonisch gesproken hebt: de regel is van toepassing bij een verlenging. Het Sim Only abonnement dat je hebt afgesloten nemen we niet mee als je een nieuw abonnement met toestel afsluit. Dit kan dus zonder problemen, of je je Sim Only nou opzegt of behoud.

Heb je meer vragen? Let me know!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Waarom het niet kan wat jij wilt zal wel door de procedures en de systemen komen die Tele2 gebruikt, die zullen het niet toelaten dat daar van afgeweken wordt.
Maar dat is een aanname van mijn kant.
Reputatie 7
Badge +4
Er is op dit klantenforum wel eens aangegeven dat de krediet check voor simonly lager ligt dan met een toestel. Na 2 facturen betaald te hebben is er een bepaald trust level ontstaan waardoor je ook een hoger krediet waardigheid hebt opgebouwd.

Even naar je vragen, je hebt een maandelijks opzegbaar abonnement, dat makeb ze waar, je kunt zo opzeggen. Het is niet genoemd een maandelijks verlengbaar abonnement. Dat dit na 2 betaalde facturen wel zo gelezen kan worden is meegenomen maar tot die tijd dus niet.
Hallo eric,

De mogelijkheid van verlenging van een abonnement is logischerwijze gekoppeld aan de mogelijkheid tot opzegging. Een provider wil immers normaal gesproken graag zijn klant behouden. Overigens was het kennelijk volgens Tele2 tot de wijziging van de voorwaarden in vorig jaar november zonder meer mogelijk om van Sim only zonder wachttijd over te stappen naar een abonnement met toestel.

Blijft mijn vraag, waar staat nu precies aangegeven , dat er een wachttijd bestaat van 3 maanden? Het komt mij voor dat je deze gewijzigde voorwaarde communiceert met nieuwe klanten zodat die dat weten als zij een nieuw Sim-only abonnement willen afsluiten.

Het abonnement kon ik ook niet afsluiten als ik het toestel in één keer zou betalen, dus zonder toestelbundel. Met een kredietcheck heeft het dus naar mijn mening niet zo veel van doen.

Overigens geven MijnTele2 en de Tele2-app mij wel de mogelijkheid nu al te verlengen met een nieuw toestel . De medewerker van de helpdesk gaf echter aan dat de 3 maandswachttijd (nog) niet was ingebouwd in MijnTele2 en de app, zodat daarin die verlengingsmogelijkheid ten onrechte werd aangegeven. Één en ander lijkt voor verbetering vatbaar, laat ik het positief formuleren.
Reputatie 7
Badge +4
De kredietwaardigheid en het acceptatie beleid staat niet in de algemene voorwaarden. We weten dat alle providers wel gebruik maken van Preventel. Dat is een keuze die providers maken voordat een overeenkomst tot stand komt. De lopende overeenkomst komt men na, jij wil een nieuwe overeenkomst en daar horen weer acceptatievoorwaarden bij incl. een mogelijke BKR check/ registratie of wachttijd totdat 2 facturen zijn betaald etc.
Reputatie 5
Badge
Hi houwc01, welkom op ons forum en welkom bij Tele2!

Spijtig om te horen dat je nu al met een teleurstelling te maken hebt. Ons acceptatiebeleid staat volledig los van onze algemene voorwaarden dus daar hoef je niet te kijken. Het staat wel op de website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement-verlengen/.

Ter correctie op mijn collega die je telefonisch gesproken hebt: de regel is van toepassing bij een verlenging. Het Sim Only abonnement dat je hebt afgesloten nemen we niet mee als je een nieuw abonnement met toestel afsluit. Dit kan dus zonder problemen, of je je Sim Only nou opzegt of behoud.

Heb je meer vragen? Let me know!