Sim only databundel omlaag

  • 24 October 2022
  • 1 reactie
  • 43 x bekeken

Althans:

Kan weliswaar omlaag naar 20, 10, 5GB bundel enz, maar raak dan mijn 5G speed kwijt en gaat automatisch naar 4G. Had net een medewerkster aan de lijn die dat bevestigt. Haar verhaal:

“Bij de lage bundels, betaalt u 2 euro p/mnd extra voor 5G speed en kunt u de bundel ophogen en weer verlagen, waarbij u 5G als snelheid houdt. Bij unlimited bundel zit 5G speed inbegrepen en kunt u weliswaar omlaag in databundel, maar gaat u automatisch terug naar 4G speed.”

“Maar mevrouw, ik ben bereid die 2 euro p/mnd extra te betalen, want in de winter gebruik ik minder data, maar wil wel graag de 5G speed behouden". Dat scheen dus technisch niet te kunnen, aldus de mevrouw. Ze kon verder niets voor me doen.

Op 4 oktober, bij verlenging van mijn sim-only abonnement, had ik hier nog expliciet naar gevraagd. Met de uitleg dat ik bij mijn vorige Tele2 abo's altijd bewust de laagste data-bundel nam. Wat momenteel 1GB is. Zodat ik zelf via de app omhoog kan in databundel, maar ook weer omlaag. Want voorheen kon je bij Tele2 niet lager gaan in databundel, dan de databundel die je afgesloten had. Dus met een unlimited, zat je dan daaraan vast.

“Dat kan nu wel hoor, meneer. Dus u kunt net zo goed een unlimited afsluiten, u kunt dan gewoon omlaag. Tele2 heeft haar beleid aangepast.” Zo liet men mij weten.

Ik vind dit bijna misleidend. Heb het aan 3 verschillende medewerkers gevraagd. Ik wil omlaag kunnen met mijn databundel, maar 5G uiteraard behouden. 

Of ik wil een ander sim only abo aangaan, met databundel van bijv 1GB met 2 euro bijbetaling voor de 5G speed. Ik heb dan zelf in de hand, of ik de bundel verhoog of verlaag. 

Dame aan de telefoon kon helemaal niets doen. Op zich al frustrerend. Kon mij ook niet terug laten bellen door een leidinggevende, of een speciale afdeling. Kon ook geen klacht aannemen. Kon ook geen email adres geven waar ik mijn casus kon deponeren. Ze kon helemaal niets! Alleen mijn verhaal aanhoren en loggen in het systeem. 

Tele2, kom er eens in. Hoe nu verder. Ik heb niets aan een abonnement, waarbij 5G verandert naar 4G, zodra ik mijn bundel omlaag breng. Ik zit er nu tot 4 okt 2024 aan vast.

Marciano van Tele2 1 jaar geleden

Hey @Charliefox allereerst tof om te zien dat je al een lange tijd deel uitmaakt van onze Tele2-familie! Ik geef je graag meer duidelijkheid.

Je kunt inderdaad wel je bundels verlagen, zoals je wellicht ook wel in de Tele2-omgeving hebt gezien. Hier zie je ook direct de nieuwe prijs van je bundels. Het klopt dat 5G vervalt zodra je je abonnement omlaag haalt, omdat 5G bij je Unlimited bundels zit inbegrepen. Uiteraard vervalt deze op het moment dat je een lagere bundel kiest. Echter zou het wel zo moeten zijn dat je gewoon weer een 5G add on kunt selecteren op je lagere databundel. Hier betaal je dan inderdaad € 2 per maand voor. 

Volgende keer zou ik gewoon naar je gevoel luisteren en kiezen voor de bundels waar je je goed bij voelt. Dat gezegd hebbende; laten we het gewoon uitproberen. Kies een databundel die op dit moment het beste bij je past en kijk daarna via de Tele2-omgeving of je 5G kunt toevoegen (via Abonnement wijzigen > 5G Add on.

Laat je het me weten of het lukt? Anders duik ik uiteraard graag het systeem in voor je. 

Groetjes,

Marciano

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Charliefox allereerst tof om te zien dat je al een lange tijd deel uitmaakt van onze Tele2-familie! Ik geef je graag meer duidelijkheid.

Je kunt inderdaad wel je bundels verlagen, zoals je wellicht ook wel in de Tele2-omgeving hebt gezien. Hier zie je ook direct de nieuwe prijs van je bundels. Het klopt dat 5G vervalt zodra je je abonnement omlaag haalt, omdat 5G bij je Unlimited bundels zit inbegrepen. Uiteraard vervalt deze op het moment dat je een lagere bundel kiest. Echter zou het wel zo moeten zijn dat je gewoon weer een 5G add on kunt selecteren op je lagere databundel. Hier betaal je dan inderdaad € 2 per maand voor. 

Volgende keer zou ik gewoon naar je gevoel luisteren en kiezen voor de bundels waar je je goed bij voelt. Dat gezegd hebbende; laten we het gewoon uitproberen. Kies een databundel die op dit moment het beste bij je past en kijk daarna via de Tele2-omgeving of je 5G kunt toevoegen (via Abonnement wijzigen > 5G Add on.

Laat je het me weten of het lukt? Anders duik ik uiteraard graag het systeem in voor je. 

Groetjes,

Marciano

Reageer