beantwoord

Sim only abonnement tussentijds opzeggen

• 19 juli 2019
  • 8 reacties
  • 260 x bekeken

Hoi,

Al bijna 3 jaar klant bij Tele2 mobiel. Eerst een 2 jarig abonnement met toestel. Sinds mei dit jaar verlengd met een SIM only abonnement. Helaas ben ik tegenwoordig steeds slechter bereikbaar. Waar vrienden op dezelfde plek gewoon bereikbaar zijn, ben ik dat helaas niet (en ja, zij hebben KPN of Vodafone). Vaak komen dan Whatsapp berichten niet aan (kan ik ze ook niet sturen)en kan ik niet gebeld worden/bellen. Best frustrerend. Daarom wil ik graag overstappen naar een andere provider.

Mijn vraag: Als ik nu mijn abonnement wil opzeggen, moet ik dan het resterende bedrag (22 maanden) van mijn SIM Only abonnement betalen + wat "administratieve kosten"?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 22 juli 2019, 13:42

@FredJoe Vervelend dat je slechte dekking ervaart. Is je toestel voorzien van de laatste updates en juiste instellingen?
Zijn er bepaalde locaties waar je dit ervaart? Dekking/snelheid is afhankelijk van diverse factoren, op een festival bijvoorbeeld is drukte een belangrijke factor die van invloed kan zijn.

Natuurlijk kunnen we verder naar je verbinding kijken, het snelst gaat dit wanneer je even belt met de klantenservice zodat zij je kunnen doorverbinden met de technische afdeling.
Bel onze klantenservice op 020 - 75 444 44 of op 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Fredjoe,

Als je steeds slechter bereikbaar bent op dezelfde plek lijkt mij dat eerder aan je toestel dan aan de mobiele verbinding te liggen.
Voor je behoorlijk wat geld onnodig uitgeeft aan de afkoop van je abo zou ik eerst eens testen of jouw simcard in een andere mobiele telefoon zoals vanouds werkt of hetzelfde resultaat geeft.
En werkt een simcard van een andere provider in jouw toestel wel goed?
Handigste is om je simcard even te ruilen met 1 van je vrienden die geen Tele2 heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Als je ze eens belt kun je misschien overstappen naar een T-mobile abonnement.
Simkaart wisselen heb ik geprobeerd. Zij had wel goed bereik met mijn telefoon. En andersom had ik op de andere telefoon amper/geen bereik.

Het is ook niet overal dat ik geen bereik heb. Alleen op plekken waar anderen met bijvoorbeeld KPN plekken wel 4G hebben, heb ik dat niet. Het viel me niet eerder op, maar sinds ik er op let wekt het frustraties op. Op festivals soms compleet onbereikbaar, terwijl mensen mij proberen te bellen en te appen.
Reputatie 7
Badge +5

Mijn vraag: Als ik nu mijn abonnement wil opzeggen, moet ik dan het resterende bedrag (22 maanden) van mijn SIM Only abonnement betalen + wat "administratieve kosten"?

Wat jij zegt.
Reputatie 7
Badge +4
Dat je op een festival geen bereik hebt is geen reden om je abonnement kosteloos op te zeggen. Als je opzegt worden alle komende maanden in 1 keer in rekening gebracht. Je zou een kpn prepaidje de volgende keer kunben meenemen, dat is een stuk goedkoper.
Reputatie 7
Badge
Je kunt ook een dekkingsonderzoek aanvragen. Mocht de dekking niet op te lossen zijn dan kan je kosteloos overstappen.
Reputatie 4
Badge
@FredJoe Vervelend dat je slechte dekking ervaart. Is je toestel voorzien van de laatste updates en juiste instellingen?
Zijn er bepaalde locaties waar je dit ervaart? Dekking/snelheid is afhankelijk van diverse factoren, op een festival bijvoorbeeld is drukte een belangrijke factor die van invloed kan zijn.

Natuurlijk kunnen we verder naar je verbinding kijken, het snelst gaat dit wanneer je even belt met de klantenservice zodat zij je kunnen doorverbinden met de technische afdeling.
Bel onze klantenservice op 020 - 75 444 44 of op 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge
Aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra