Sim Only

• 1 september 2016
  • 12 reacties
  • 260 x bekeken

Ik heb een Sim Only abonnement, is het daarmee mogelijk om via 4G te bellen/internetten?
Ik heb nu een Iphone4 en wil een nieuwe telefoon kopen die geschikt is voor 4G.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Voorlopig alleen Internetten op 4G. Bellen via 4G is wel in ontwikkeling en er worden proeven mee gedaan. Voice over LTE of kortweg VoLTE. Kijk hier voor de stand van zaken https://tweakers.net/nieuws/109749/tele2-begint-met-uitbrengen-optie-voor-bellen-via-4g.html
Reputatie 7
Badge +4
Iphone4 zal geen volte bellen over 4g ondersteunen. Iphone 6s,7 of Samsung s6,7 wel.
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag:
Ik heb een Sim Only abonnement, is het daarmee mogelijk om via 4G te internetten?

Ik had er ook ingezet om via 4G te bellen, dat was fout, sorry.

Ik wil dus alleen weten of mijn abonnement geschikt is voor 4G. Als ik een telefoon koop met 4G ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een abonnement NA 15 november 2015 hebt afgesloten dan is het geschikt. Als je het daarvoor hebt afgesloten niet. Dan is het advies een verlening te doen naar een nieuw 4G abonnement via www.tele2.nl/verlengen
Hoe kan ik zien wanneer ik mijn abonnement heb afgesloten? En als ik mijn abonnement wil verlengen, ben ik dan ook duurder uit?
(Als het goed is kunnen jullie zien wel abonnement ik heb)
Reputatie 6
Badge +1
'Wij' zijn net als jij klanten van Tele2, dit is een forum voor en door gebruikers. Vaak is er hier iemand aanwezig van het callcenter wat Tele 2 heeft ingehuurd en heél sporadisch een Tele2 employee, die hier op persoonlijke titel spreekt.
Om je vraag te beantwoorden: je hebt ooit een bericht gehad, of een bijlage per e-mail waarin bevestigd werd dat je abonnement ingaat op dag/maand/jaar. Dat kan je terugzoeken met een geschikte omschrijving in het email programma.
Bijv. zoekvenster > Tele2 abonnement bevestiging

Een andere manier is inloggen op mijntele2 en daar kijken hoe lang je abonnement doorloopt. Zowel de start als einddatum staat er.
Zonder verlenging loopt het oude abo gewoon door maar dan minus de toestelkosten want die zijn na 1 of 2 jaar afbetaald, naargelang de looptijd.
Verlengen naar een andere abovorm kan voordeliger zijn. Als je een A klant bent (klanten worden ingedeeld naar hun maandelijkse besteding) kan je wellicht een betere deal telefonisch krijgen.
Blijf je bij Tele2 hebben je geen nieuwe 'instap' kosten.
Reputatie 7
Badge +4
Of check www.tele2.nl/verlengen dan zie je de einddatum cq de datum dat je kan verlengen.
Ik kan dus geen antwoord verwachten of ik met mijn huidige abonnement via 4G kan internetten. Dan bel ik morgen wel naar Tele2 toe, voor meer informatie/het antwoord.

Maar bedankt voor de reacties.
Reputatie 6
Badge +1
Voor 15-11-2015 werd je door Tele2 overgezet naar 4G (als je geluk had dat de robot je koos). Maar alleen bij klanten die al een 4G ready toestel hadden, jij niet met een 3G iPhone 4.
Reputatie 7
Badge
Waarom laat je je abonnement niet overzetten naar het nieuwe abonnementenmodel? Dan kan je zeker gebruik maken van 4G. Dit kan zelfs met een maandelijks opzegbaar abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Pas na 15 november 2015 heb je wel die garantie en noemen ze de abonnementen ook 4g abonnementen. De laatste berichten van forumlid Siebel waren dat een half miljoen mensen was omgezet. De rest had of een oud /verkeerd abonnement of geen 4g telefoon zoals een iphone 4. Het lijkt erop dat de robot 'klaar' is en mensen niet meer zonder nieuw abonnement worden omgezet.
Als je nu verlengt naar zo'n 4g abonnement wordt je zo ie zo omgezet naar het 4g netwerk.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan dus geen antwoord verwachten of ik met mijn huidige abonnement via 4G kan internetten. Dan bel ik morgen wel naar Tele2 toe, voor meer informatie/het antwoord.
Maar bedankt voor de reacties.

Je zou zelf via de aangedragen tips kunnen nakijken tot welke datum het huidige abonnement loopt. En dan beslissen of je een nieuw 4G toestel koopt met de huidige 3G simcard erin. En na afloop van het abo overstappen cq. verlengen.