beantwoord

Servicenummers-berichten

• 16 juni 2017
  • 9 reacties
  • 573 x bekeken

Hallo iedereen,

Ik krijg nu te zien dat mijn laatste factuur is 56,- euro , terwijl het normaal gesproken 38,- is.
Dus 18 euro meer dan normaal.
Ik heb mijn verbruikdetails bekeken en het bleek dat het om servicenummers-berichten gaat.
Ik had me echter in ieder geval niet aangemeld voor een service of iets dergelijks, en ik had ook mijn telefoon gechecked en ik zag helemaal geen serviceberichten ofzo.
Ik had via payinfo website gecontroleerd en er staat dat ik geen service heb.
In mijn huidige gebruik heb ik tevens 10 euro buiten de bundel en blijkbaar voor dezelfde reden.
Hoe kan deze onzin stoppen? heeft iemand een idee om ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Groeten, Anas
icon

Beste antwoord door eric 16 juni 2017, 18:28

Je kan je bij payinfo.nl direct voor al dit soort diensten blokkeren.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kijk even goed. ook blokkade voor alle premium sms diensten in 1 keer is in te stellen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, je hebt je toch op de een of andere manier aangemeld voor deze dienst. Dit zit soms sneaky verpakt in emails van Ikea, NS, de gamma of AH waarin een prijs of gratis dagkaarten worden gegeven aan je als je even een sms stuurt met OK of iets dergelijks. Soms worden ook dit soort zaken in kinderspelletjes gestopt waarbij extra goodies voor het spel gekocht kunnen worden.

Je hebt in iedergeval nu voorkomen dat vanaf vandaag er meer kosten komen. Eventuele kosten tot vandaag kun je in de tele2 app zien.
Het probleem is dat bij verbruikdetalis en naast servicenummers/-berichten geen nummer staat en op deze manier kan ik niet weten bij welke afzender ik op payinfo.nl kan afmelden, echt irritant dit.
Graag hoor ik jullie adviezen.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan je bij payinfo.nl direct voor al dit soort diensten blokkeren.
Om een SMS-service te blokkeren moet ik het nummer of de naam van afzender invoeren.
Maar dat kan ik niet weten omdat ik op mijn telefoon geen sms's krijg.
Weet je misschien hoe ik aan de naam of het nummer van die service kan komen?
Hartelijk bedankt
Ik hoop dat het gaat lukken
laatste vraagje eric:
Krijg ik van Tele2 het geld terug of niet?
Badge
Hallo Anas,

Ik zie dat je al supergoed geholpen bent door onze Goldmember @eric. Is het blokkeren bij Payinfo gelukt? In sommige gevallen staat er op de factuur wel een shortcode van de dienst bij de verzonden SMS-berichten. Dit gebeurd wanneer de dienst door middel van een SMS is aangevraagd. De code staat in dat geval onder het kopje Bellen/Sms'en/Mms'en in Nederland.

Groeten Jurrien
Badge
Dit topic sinds vanaf nu gesloten.
- Jurrien