beantwoord

Schandalig langs aan mobiel internet in Frankrijk

• 21 augustus 2018
  • 22 reacties
  • 1223 x bekeken

Beste Tele2,
Ik heb een unlimited abbo, wat in werkelijkheid 9gb binnen de eu betekend. Niet unlimited dus.. wat veel vervelender is, is dat het internet tr ager is dN het internet op mijn nokia 10 jaar geleden. Ik zou hier graag een verklaring voor want dit k an toch niet anno 2018?
icon

Beste antwoord door eric 21 augustus 2018, 17:59

Je kunt gebruik maken van de 3G netwerken in Frankrijk. Je bent verwent geraakt met al dat unlimited 4G geweld in Nederland. In Frankrijk is het dus onthaasten. Tele2 heeft in dat land geen 4G roaming overeenkomsten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt gebruik maken van de 3G netwerken in Frankrijk. Je bent verwent geraakt met al dat unlimited 4G geweld in Nederland. In Frankrijk is het dus onthaasten. Tele2 heeft in dat land geen 4G roaming overeenkomsten.
Reputatie 5
Badge
Beste Tele2,
Ik heb een unlimited abbo, wat in werkelijkheid 9gb binnen de eu betekend. Niet unlimited dus.. wat veel vervelender is, is dat het internet tr ager is dN het internet op mijn nokia 10 jaar geleden. Ik zou hier graag een verklaring voor want dit k an toch niet anno 2018?

Snelheid heeft te maken met welke soort verbinding u heeft.
In Nederland en de landen waar Tele2 een eigen netwerk heeft, maakt u gebruik van 4G.
In alle andere landen maakt u gebruik van 2g of 3g wat aanzienlijk langzamer is.

Bij het afsluiten van uw abonnement word ook aangegeven dat u gebruik mag maken van uw internet bundel in heel Europa. Dit geeft alleen niet aan hoeveel dat is, en de kleine lettertjes geven dan aan dat 9GB het maximale is.

Fijne dag
Was het maar 3g. Het kost een aantal minuten om een nieuwsbwricht te openen... en betaal hier een hoop geld voor...
Reputatie 5
Badge
Was het maar 3g. Het kost een aantal minuten om een nieuwsbwricht te openen... en betaal hier een hoop geld voor...

Daar kan Tele2 helaas weinig aan doen op dit moment.
Er zijn afspraken nodig met de buitenlandse maatschappijen en die heeft tele2 (nog) niet.
Simpel weg omdat het financieel niet aantrekkelijk is voor de grote maatschappijen in het buitenland.
9gb is op deze manier het probleem niet. Krijg het nooit op met deze snelheid..

Ze kunnen er wel wt aan doen nl overeenkomst sluiten voor 4g
Reputatie 5
Badge
9gb is op deze manier het probleem niet. Krijg het nooit op met deze snelheid..

Ze kunnen er wel wt aan doen nl overeenkomst sluiten voor 4g

Tja, Tele2 kan zoveel willen, maar als de Buitenlandse maatschappij nee zegt, dan houd dat ook een beetje op, toch?
Als je genoeg betaald krijg je heus wel toegang tot 4g netwerk. Zou wel netjes zijn naar de tele2 klanten
Reputatie 5
Badge
Als je genoeg betaald krijg je heus wel toegang tot 4g netwerk. Zou wel netjes zijn naar de tele2 klanten

Goed we kunnen hier nog een uurtje of wat in discussie gaan. Maar zo simpel is het nou eenmaal niet.
Dat geld moet ergens vandaan komen, wat u dan als klant weer benadeeld.
Of Tele2 moet een dusdanig marktaandeel krijgen on dangs wat het bedrijf waard is. Zodat het wel weer interessant word.
Ik vind dat er al genoeg betaald moet worden voor een unlimited abbo. Op deze manier gaan ze hun marktaandeel iig niet vergroten. Ik verwacht eerder dat marktaandeel zal dalen.
Reputatie 5
Badge
Ik vind dat er al genoeg betaald moet worden voor een unlimited abbo. Op deze manier gaan ze hun marktaandeel iig niet vergroten. Ik verwacht eerder dat marktaandeel zal dalen.

Toch heeft u gekozen voor Tele2?
Gezien geld voor u een belangrijk punt is, Waarom dan voor "Zo'n duur abonnement" gaan

Tevens is Tele2 een van de weinige die een unlimited data plan aanbieden op dit moment.
20 23 euro is nou niet echt veel voor nagenoeg eindeloos internet. Stuk goedkoper zelfs dan sommige andere providers die een vast aantal GB's aanbied voor een hogere prijs.
Reputatie 7
Badge +2
Toch gaan de laatste kwartaal cijfers tegen je verwachting...

Anyways, ja je hebt alleen 3G in Frankrijk, en afhankelijk van waar je bent kan dat erg traag zijn, jij zegt dat je nooit die 9GB zou kunnen gebruiken met de verbinding van waar je was, gisteren had iemand erover dat die 9GB in twee dagen zijn verbruikt, persoon dacht dat Unlimited ook in de EU van toepassing was.

De beste volgende mogelijkheid komt wel met een prijskaartje van minstens 120€ p/j extra.
Toch heeft u gekozen voor Tele2?
Gezien geld voor u een belangrijk punt is, Waarom dan voor "Zo'n duur abonnement" gaan

Tevens is Tele2 een van de weinige die een unlimited data plan aanbieden op dit moment.
20 23 euro is nou niet echt veel voor nagenoeg eindeloos internet. Stuk goedkoper zelfs dan sommige andere providers die een vast aantal GB's aanbied voor een hogere prijs.[/quote]

Ondanks de prijs in vergelijking mwt concurrentie wellicht aan de lage kant in, zou ik niet automatisch vanuit moeten gaan dat de kwaliteit lager is. Dit is ook niet hoe tele2 zich profileert. Toch?
Toch gaan de laatste kwartaal cijfers tegen je verwachting...

Anyways, ja je hebt alleen 3G in Frankrijk, en afhankelijk van waar je bent kan dat erg traag zijn, jij zegt dat je nooit die 9GB zou kunnen gebruiken met de verbinding van waar je was, gisteren had iemand erover dat die 9GB in twee dagen zijn verbruikt, persoon dacht dat Unlimited ook in de EU van toepassing was.

De beste volgende mogelijkheid komt wel met een prijskaartje van minstens 120€ p/j extra.

Laat die kwartaalcijfers maar een zi3n dan?
Reputatie 7
Badge +4
Die zijn negatief door de investeringen in de opbouw van een eigen netwerk. Ze gaan niet voor niets fuseren met tmobile.
Hier de door jou gevraagde info. Q3 is nog ongoing... https://www.tele2.com/investors
Reputatie 5
Badge

Laat die kwartaalcijfers maar een zi3n dan?

https://www.tele2.com/globalassets/documents/reports/2018/tele2_q1-2018_eng_final.pdf

Alstublieft.
Q1 2018 ziwt er niet best uit als je focust op mobile service.
New customer intake is negatief in vergelijking met zelfde periode 2017
Reputatie 5
Badge
Q1 2018 ziwt er niet best uit als je focust op mobile service.
New customer intake is negatief in vergelijking met zelfde periode 2017

https://tweakers.net/nieuws/137703/aantal-mobiele-klanten-tele2-in-nederland-groeit-met-30000.html
Ja in nl. Maar zoals je waarschijnlijk weet zitten ze in bijna heel eu.
Maar check de q1 review. Die cijfers liegen niet..
Reputatie 7
Badge +2
Ja in nl. Maar zoals je waarschijnlijk weet zitten ze in bijna heel eu.
Maar check de q1 review. Die cijfers liegen niet..

Juist klanten van andere Tele2 landen hebben juist 4G roaming, dus je theorie klopt vooralsnog niet.

Anyways ik ga er vanuit dat de mensen achter dat soort beslissingen wel weten wat ze doen, Tele2 bestaat als relatief lang.

Ja sommige klanten die echt veel door Europa reizen stappen misschien over ook moeten ze extra betalen, tegenovergestelde zijn er mensen die een extra toestel korting en een lagere tarief wel belangrijker vinden.

In Frankrijk kun je voor 30€ een prepaid sim met 20GB of zo kopen, dat is goedkoper dan andere opties als je in Nederland je Unlimited bundel wilt behouden.
Reputatie 6
Badge +1

Goed we kunnen hier nog een uurtje of wat in discussie gaan. Maar zo simpel is het nou eenmaal niet.
Dat geld moet ergens vandaan komen, wat u dan als klant weer benadeeld.
Of Tele2 moet een dusdanig marktaandeel krijgen on dangs wat het bedrijf waard is. Zodat het wel weer interessant word.

Het is niet alleen een kwestie van voldoende betalen. Deals sluiten met telco's in de grote EU buitenlanden (met > 50 miljoen inwoners) betekent ook dat zij het voordeel moeten zien van die beperkt aantal buitenlanders als die willen roamen in Nederland op het Tele2 NL 4G only netwerk.
Die paar toeristen en zakenmensen worden al prima bediend door de KPN, Vodafone en T-Mobile.

NB.

Dit soort reactie's verschijnen vaak aan het einde van de grote Zomervakantie. De meeste Tele2 klanten kiezen alleen voor Tele2 omdat ze vaak het goedkoopst zijn met acties, een nieuwe smartfone mét tweejarig abonnement. Dat er weinig snelle data in de vakantie is is dan niet meer belangrijk. Enkel de maandelijkse kosten tellen.
Reputatie 5
Badge
Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan deze discussie.

Ja, het klopt dat wij als provider in veel landen (nog) geen 4G overeenkomst hebben. Helaas is het internet in veel landen een stuk trager dan in ons eigen landje.

Dit zal niet op korte termijn veranderen. Gelukkig kunnen we je in Nederland over het algemeen een snelle dataverbinding garanderen.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen