beantwoord

Samsung S8 defect geleverd !!

• 2 mei 2017
  • 9 reacties
  • 580 x bekeken

Op zaterdag 22 april mijn samsung S8 ontvangen bij een verlenging van mijn abonnement.
Zelf was ik niet thuis dus mijn vrouw heeft het pakket aangenomen. Ik ben op dinsdag thuis gekomen inmiddels 25 april 2017. Maak de post open met daarin de doos van de Samsung S8 en zie dat deze een barst heeft rechtsonder in de hoek. Dus mijn nieuwe S8 is beschadigd geleverd.
Enorme teleurstelling want je verheugd je om het toestel te gebruiken. Maar goed bij de post kun je soms beschadigingen hebben.

Eerste contact met tele 2 is op woensdag 26 april 2017. Ik krijg een vriendelijke man aan de telefoon die mij goed helpt. Ik heb hem mijn problemen uitgelegd en de beschadiging aan de telefoon. Deze wist mij te vertellen dat mijn telefoon onder de categorie D.O.A. (death on arrival) valt. Mijn telefoon wordt aangemeld by Dynafyx en ik moet online de gegevens invullen zodat mijn telefoon opgehaald kan worden ter reparatie. Zo gezegd zo gedaan. Alles gaat nog erg vloeiend.. binnen 20 min krijg ik een mail van info@samsung.drmobile.nl met een RMA nummer.
Ik bel nog even voor de zekerheid met DYNAFIX of alle gegevens wel juist zijn overgekomen. Want op de mail info@samsung.drmobile.nl zie ik namelijk geen DOA bij de gegevens staan.
Krijg vervolgens een vriendelijke man die verteld dat het allemaal goed is doorgekomen ook het woord DOA.

Omstreeks 11:52 op 26 april 2014 krijg ik een volgende mail van afspraak@dynalogic.eu
Mijn toestel zal op vrijdag 28 april 2017 opgehaald worden tussen 8 en 13 uur.
Uiteindelijk is mijn telefoon om 14.15 uur opgehaald door de koerier.

Op maandag 1 mei 2017 krijg ik weer een mail van info@samsung.drmobile.nl dat mijn toestel bij hun is gearriveerd en dat ze met het toestel aan de slag gaan.
Nog dezelfde dag om 16.47 uur krijg ik een betaal verzoek van info@samsung.drmobile.nl
Om het toestel te repareren moet ik € 331,32 inclusief BTW. U begrijpt dat ik hier behoorlijk van gesprokken ben en dat is nog netjes gezegd. Een toestel waarvan ik nog niet heb kunnen genieten die defect wordt afgeleverd daar moet ik nu € 331,32 voor betalen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar. Mocht ik het toestel ongerepareerd terug willen dan zou ik alsnog € 59,29 moet betalen. Dit noemen ze onderzoekskosten. Elke leek die de doos openmaakt ziet een barst recht onder van het toestel. Daar hoef je geeen onderzoek voor te doen.

Nu begint de poppenkast. Thuis aangekomen op dezelfde dag 1 mei bel ik verontwaardigd Tele2 op met het hele verhaal. DOA, toestel opgestuurd, nu een rekening ontvangen terwijl tele2 ingebreke is door een kapot goed naar mij te sturen. Het is eigenlijk mijn probleem niet waar het is mis gegaan tussen tele2 en DPD (koerier die de telefoon heeft afgeleverd) Zij moeten dit maar uitvechten ik moet een werkend en nieuw artikel hebben. Mijn gesprek begint om 17.17 uur met tele2 en eindigd om 18.30 uur. De eerste persoon die ik spreek luistert naar het hele verhaal en hoort dat ik me begin te ergeren aan hoe alles gaat. Tegen deze man zeg ik dat als het zo moet ik mijn abonnement wellicht ga opzeggen. Deze man gaat mij doorzetten met een afdeling die mij beter kan helpen en ik wordt in de wacht gezet. Na 45 minuten gewacht te hebben kom ik erachter dat ik bij de afdeling opzegging ben beland. Daar wordt ik geholpen die mijn verhaal ook weer aanhoord en die wil mij proberen te helpen met deze situatie. Hij zet mij in de wacht en komt vervolgens terug en zegt dat hij mij weer moet doorzetten. Ik vraag hem je zou me toch helpen. Krijg een eerlijk antwoord: Mijn leidinggevende zegt what the fuck komt deze lijn bij ons terecht alsof we niks beter te doen hebben. Ze hebben het ontzettend druk bij de afdeling opzegging. Ik kan me dat heel goed voorstellen na mijn ervaring tot nog toe. conclusie van dit gesprek is dat Tele2 mij zegt dat ik bij DYNAFIX moet zijn omdat zei mij een factuur hebben gestuurd en zij kunnen de bedragen etc niet zien.

Omdat DYNAFIX al gesloten was heb ik ze vanochtend 2 mei 2017 gebeld. Wederom het verhaal uitgelegd. Antwoord van DYNAFIX: als het om een DOA betreft dan moet TELE2 deze zelf aan ons doorgeven. Dus ik moet TELE2 weer bellen. Zo gezegd zo gedaan want het lijkt me een duidelijke zaak. Geef de opdracht rechtstreeks dat het hier een DOA artikel betreft en mijn probleem is opgelost. Vervolgens TELE2 weer opgebeld. Ik kreeg een vrouw aan de telefoon tot mijn verbazing was zij mijn verhaal aan het intikken op de achtergrond (bij mezelf dacht ik hoe vaak heb ik al gebeld hebben ze dan niks genoteerd) Aan het begin was ze aardig en ze begreep mij helemaal totdat ze de zaak moest bespreken met wat ik denk haar leiding gevende. Eenmaal terug aan de telefoon sprak ze met een hele andere toon en dat ze niks voor me kon betekenen omdat ik het met DYNAFIX moet oplossen. Ik vraag haar of ik met een leidinggevende persoon kan praten. NEE dat kan niet. Ik vraag haar of ik ergens op een kantoor face to face met accountmanager kan praten. NEE dat kan niet.

TELE2 waar zijn jullie mee bezig. Jullie konden mij heel goed vinden voor de verlenging van mijn contract. Nu ik een defect toestel heb ontvangen geven jullie niet thuis. Draag je verantwoordelijkheid en geef me dat waar ik recht op heb. EEN TOESTEL IN PERFECTE STAAT !!

Gelukkig kreeg ik al onderbuik gevoelens bij dit hele gebeuren en heb ik de gesprekken netjes opgenomen. Als ik niet als een normaal mens geholpen wordt maak ik hier een zaak van en gaan de gesprekken naar de consumentenbond waar ik lid van ben. Zo ga je niet met elkaar om !!
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 1 juni 2017, 13:49

Dag ajayrt,

We hebben je per email geïnformeerd over de uitkomst van de klacht.

Je hebt aangegeven pas op 25 april je pakketje geopend te hebben. Jouw simkaart is echter 23 april al aangemeld in de nieuwe Samsung Galaxy S8, in de email kan je dit terug zien in de bestanden.
Op deze afbeelding is te zien dat uw simkaart, gekoppeld aan je telefoonnummer, op 23 april 2017 om 20:36 uur is aangemeld in het toestel Samsung SM-G950F, zijnde een Samsung Galaxy S8. Het IMEI-nummer komt overeen met het toestel dat is gekoppeld aan je nieuwe abonnement.
Om deze reden kunnen wij je geen nieuw toestel toesturen en verwijzen we je door naar Dynafix.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi ajayrt,

Jeetje wat een verhaal zeg! Ik heb begrepen dat mijn collega de zaak al in behandeling heeft en is hard voor je aan het werk om een oplossing te vinden. We hopen zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven.

Excuus voor het ongemak, maar moet je vragen om geduld hierin. Zodra mijn collega meer weet, hoor je dit gelijk.

Groetjes,

Hinke
Beste Hinke,

Bedankt voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat de zaak in behandeling is bij een collega het zou fijner zijn als ik op de hoogte zou worden gehouden hierover. Nu moet ik in dit forum lezen dat er wat aan gedaan wordt.
Terwijl ik mij dagen lang loopt te irriteren dat er geen reactie is binnengekomen.

Het zou voor mijn gemoedstoestand beter zijn als er ook rechtstreeks met mij wordt gesproken over een oplossing en niet om mij heen. Het gaat hier hier immers om mij.

Ajay
Badge
Dag Ajayrt,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je klantnummer, volledige adres en geboortedatum?
Je kan een privébericht sturen door naar mijn profiel te gaan en te kiezen voor 'bericht'

Graag hoor ik ook of het toestel op dit moment nog bij de Dynafix ligt..

Groet, Mars
Badge
We hebben je klacht in behandeling genomen en zullen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen!

Groet, Maris
Mijn Klacht is in behandeling genomen wordt er gezegd. Bij deze wil ik aan iedereen laten lezen wat Tele2 bedoeld met in behandeling nemen. IK krijg een antwoord waar de schuld weer bij mij wordt neergelegd ongeacht ik het hele verhaal hierboven en meerdere malen aan de telefoon heb uitgelegd. Hiervoor moest ik een privebericht sturen !!!

Kom op Tele2 om mijn abbonement te laten verlengen stonden jullie bijna dagelijks aan mijn telefoon. Laat nu zien wat jullie waard zijn. Er zijn al heel wat klachten over Tele2 laat nu zien dat het wel goed kan.

Mijn prive conversatie met Tele2

Badge
Ik heb je eerder al aangegeven dat ik je klacht niet direct kon oplossen.
Wij hebben je klacht intern doorgezet en inhoudelijk heb je nog geen reactie ontvangen, dit klopt.

Ik raad je aan om niet direct negatief te zijn en eerst gewoon ons telefoontje af te wachten!

Groet, Maris
Badge
Dag ajayrt,

We hebben je per email geïnformeerd over de uitkomst van de klacht.

Je hebt aangegeven pas op 25 april je pakketje geopend te hebben. Jouw simkaart is echter 23 april al aangemeld in de nieuwe Samsung Galaxy S8, in de email kan je dit terug zien in de bestanden.
Op deze afbeelding is te zien dat uw simkaart, gekoppeld aan je telefoonnummer, op 23 april 2017 om 20:36 uur is aangemeld in het toestel Samsung SM-G950F, zijnde een Samsung Galaxy S8. Het IMEI-nummer komt overeen met het toestel dat is gekoppeld aan je nieuwe abonnement.
Om deze reden kunnen wij je geen nieuw toestel toesturen en verwijzen we je door naar Dynafix.

Groetjes, Maris
Bedankt voor het vermelden van dit bericht ik heb deze al per email gehad en ben hier verder over in conclaaf.
Je kunt deze topic sluiten want ik ben al over gegaan op mailen met jullie partijen.
Reputatie 7
Badge +4
Ah.. je vrouw heeft op 23 april het pakje aangenomen, de simkaart erin gedaan en daarna per ongeluk laten vallen... vervolgens snel alles weer ingepakt en jouw op 25 april laten constateren dat het toestel defect is. Vreselijke ervaring moet dat zijn.