beantwoord

Samsung s20 ultra pre order galaxy buds probleem

  • 17 March 2020
  • 37 reacties
  • 3156 x bekeken

Hallo, 

 

Ik heb de s20 ultra ge-preorderd, en probeer nu de galaxy buds van de actie te verkrijgen via samsung omdat ze de factuur niet zien als pre order bewijs. Hoe kan ik een pre-order bewijs verkrijgen van Tele2?

 

Mvg,

 

Hessel

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 18 March 2020, 11:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

37 reacties

Dat zou ik ook graag willen weten. Mijn aanvraag voor de earbuds is ook afgewezen door Samsung.

Reden:

  • Er is geen aankoopdatum zichtbaar (of leesbaar) op het aankoopbewijs.
  • Er is geen pre-order bewijs aangeleverd.

Tele2: hoe kunnen we dit oplossen?

 

Mvg,
John

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @hesselhal en @John78 
Welkom op onze community en bedankt voor jullie vraag.

Allereerst wat tof dat jullie de Samsung S20 hebben besteld bij Tele2! :grin:

Goed om te horen dat jullie het toestel binnen hebben. Dat helpt jullie de komende dagen beter door denk ik zo!


Wat betreft de actie met Samsung, wij hebben hierover afspraken gemaakt.

Ik heb het direct voor jullie uitgezocht!

Om deel te nemen aan de actie ontvangt Samsung graag de volgende gegevens: 
1. Een kopie van de pakbon; en
2. Een kopie van de orderbevestiging; en
3. Een kopie van het contract; en
4. Een foto van de streepjescode van de verpakking met de EAN-code en het IMEI-nummer.

Het Pre-order bewijs is de bevestiging die wij per mail hebben gestuurd op het moment dat jij jouw toestel hebt besteld. 
Deze kan je in jouw mailbox terugvinden!
Ik hoor graag of dit lukt, want ik wil dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost voor jullie! 

 

Stay Safe! :innocent:

Hi Cas,

Dank voor het uitzoeken en voor de reactie. Wat een slechte actie van Samsung. Blijkbaar hebben zij nog niet van de GDPR regels gehoord. In principe gaat het contract ze helemaal niets aan, laat staan alle persoonlijke gegevens die erin vermeld staan.

Overigens was het ook niet verkeerd geweest als Tele2 vooraf uitlegt hoe een actie werkt en wat je ervoor moet doen.

Die pakbon heb ik niet meer. Is die eventueel nog als kopie te krijgen?

Alvast dank!

Mvg,

John

Promotie acties van Samsung zijn bijna altijd een drama als je er gebruik van wilt maken, die laten je van alles dubbel opsturen en zelfs dan is het nog niet goed en dat duurt en duurt maar.

De tip is dan om naar de Samsung website te gaan, en contact te zoeken met een Samsung moderator.

Die helpen je er dan doorheen.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @John78 
Ik ga er alles aan doen om dit voor jou op te lossen.
Daarvoor heb ik jouw gegevens nodig. 

Kan je mij een privébericht sturen met:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer

Als ik deze heb ontvangen ga ik direct voor je aan de slag. Dit geldt ook voor @hesselhal


Wat @Cypher aangeeft is zeker een optie! 
Samsung is uiteindelijk de verantwoordelijke voor deze actie. 




 

Ik ben er ook mee bezig. 

Mail contact met Samsung. 

Maar snap niet dat er op geen enkel formulier een pre order datum staat van Tele 2. 

Op contract niet, op bestelling niet. En bij bestelmail zit geen bijlage zodat je de bestelling niet kunt downloaden. En op website mijn tele staat wel een ordernr. Maar kunt nergens een bestand vinden van deze order. 

Maar ik ga er vanuit dat tele 2 en Samsung samen dit uitzoeken. 

Want denk dat velen deze telefoon hebben genomen voor de earbuds. Anders had ik de s10 gewoon besteld met losse earbuds kopen. 

Nou, ik ben ook al de hele week bezig. Ze vragen steeds voor een preorder bewijs. Ik heb al van alles opgestuurd maar blijkbaar geldt niks als preorder bewijs. Ik heb ook al contact gehad met Tele2 maar daar geven ze aan dat het ordernummer voldoende moet zijn voor Samsung om mijn gegevens in te zien. Toen maar weer Samsung gebeld. Zij geven aan dat ze niks met een ordernummer van Tele2 kunnen doen.

Gewoon slecht van Tele2 dat als je de telefoon preordered dat er dan geen mail komt waarin deze bestelling bevestigd wordt. Dat is toch normaal als je iets besteld? Ze sturen alleen een contractwijziging en daar staat niks over de Samsung S20 in. De factuur die je later krijgt heeft niet de besteldatum maar de leveringsdatum.

Mijn aanvraag is afgewezen en heb nu vanuit mijn account /orderstatus een print van mijn bestelling op 7 maart gemaild naar Samsung. Hopelijk is dit wel voldoende. Er staat in ieder geval de juiste datum, de samsung S20 plus en het ordernummer in. Ben benieuwd. Ik wordt hier zo moe van Tele2.

 

De info van Cas van Tele2 zoals in een eerder bericht is pure onzin. Dat werkt niet.

 

De groeten

Rob

Ik heb net een mail dat ze alles hebben goedgekeurd. En dat ze binnen 6 weken worden opgestuurd..

Ik heb de mail van de bestelling naar samsung doorgestuurd. Daarin mijn registratienr die bij de mail van samsung hoort. En daarbij mijn contract en de mail met aankoop. 

En dat is vandaag gedaan en goedgekeurd. 

Dus bellen met Samsung. 

Zeggen dat je geen pre order hebt. Maar alleen een mail van je bestelling en dan kunnen ze zien welke dag je die hebt gekregen. 

Maar was heel veel werk.

Maar ik krijg ze dus. 

Gr Martine

Wat een slechte actie weer van Samsung (en min of meer ook van Tele2)! Alles volledig buiten de privacy regels (samsung: het contract gaat jullie helemaal niets aan!) en alleen als je dus echt smeekt, krijg je waar je in feite voor betaald hebt. Lekker makkelijk als de bestelling al binnen is. En makkelijk van Tele2 om de verantwoordelijkheid snel bij Samsung terug te leggen.

Tele2 verkoopt een actie ‘gratis earbuds bij een pre-order’. In feite ligt de verantwoordelijkheid van levering dus bij Tele2 en niet alleen bij Samsung.

Tele2: wij zijn vast niet de enige klanten die dit probleem hebben.

Los het s.v.p. op!
NIET OMDAT HET MOET…. MAAR OMDAT HET KAN ;)

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Martine Nijboer en @Robbies 
Welkom op onze community.
Ik ga jullie ook helpen hiermee! 
Ook ontvang ik graag jullie gegevens zodat ik dit kan doorzetten binnen ons team.

Kan je mij een privébericht sturen met:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer

Als ik deze heb ontvangen ga ik direct voor je aan de slag. 

Het is belangrijk dat er een document aan Samsung wordt getoond met de orderdatum. Bijvoorbeeld de bevestigingse-mail.


@Robbies De informatie de ik gaf is niet up to date.
Als je al die gevraagde gegevens opstuurt heeft Samsung wel alle informatie die zij nodig hebben. 
Echter delen wij die niet volledig met onze klanten op die manier.
Wij zijn dit aan het uitzoeken en gaan dit zo snel mogelijk oplossen! 

Weet dat wij op de hoogte zijn hiervan en er alles aan doen om dit te fixen.

Stay safe & stay home. 

Hoi @Martine Nijboer en @Robbies 
Welkom op onze community.
Ik ga jullie ook helpen hiermee! 
Ook ontvang ik graag jullie gegevens zodat ik dit kan doorzetten binnen ons team.

Kan je mij een privébericht sturen met:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer

Als ik deze heb ontvangen ga ik direct voor je aan de slag. 

Het is belangrijk dat er een document aan Samsung wordt getoond met de orderdatum. Bijvoorbeeld de bevestigingse-mail.


@Robbies De informatie de ik gaf is niet up to date.
Als je al die gevraagde gegevens opstuurt heeft Samsung wel alle informatie die zij nodig hebben. 
Echter delen wij die niet volledig met onze klanten op die manier.
Wij zijn dit aan het uitzoeken en gaan dit zo snel mogelijk oplossen! 

Weet dat wij op de hoogte zijn hiervan en er alles aan doen om dit te fixen.

Stay safe & stay home. 

Ik heb alles al rond. Mijn aanvraag is goedgekeurd. Dus je hoef mij niet meer te helpen. 

Toch bedankt

Hallo Cas

Ik heb al 2 keer gebeld met Samsung, 5 mailtjes gestuurd met van alles wat ik over mijn preorders kan vinden (abo wijziging, factuur, streepjescode en imei van de verpakking, bestelgegevens uit MijnTele2). Tevens heb ik gebeld met een collega van jou die aangaf dat het ordernummer alleen al voldoende zou moeten zijn voor Samsung (hier zouden ze op kunnen zoeken) omdat hierover afspraken zijn gemaakt tussen Samsung en Tele2. Vandaag heb ik de afwijzing ontvangen en volgens mij ligt de schuld niet bij Samsung maar bij Tele2. Stuur bij de bestelling toch gewoon een mail met besteldatum, omschrijving van de telefoon en prijs. Dat is toch normaal als je iets koopt? Dan was al deze energie in deze toch al vervelende periode niet nodig geweest.

Ik zal je een privé bericht sturen en hoop dat je het voor mij oplost. 

 

groet, Rob

 

 

Hey @John78 
Ik ga er alles aan doen om dit voor jou op te lossen.
Daarvoor heb ik jouw gegevens nodig. 

Kan je mij een privébericht sturen met:

  • Naam
  • Adres
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende Ibannummer

Als ik deze heb ontvangen ga ik direct voor je aan de slag. Dit geldt ook voor @hesselhal


Wat @Cypher aangeeft is zeker een optie! 
Samsung is uiteindelijk de verantwoordelijke voor deze actie. 




 

Hallo Cas, 

 

Ik heb contact gehad met samsung en ze hebben één document nog met het volgende er in:

- Bij een deelnemende winkel is gekocht (logo/naam winkel)
- Binnen de actieperiode is gekocht (aan de aankoopdatum)
- Hetzelfde is als het toestel die je in het echt hebt gekregen (aan de hand van het IMEI nummer, deze staat op de factuur en op de foto van de sticker)
- Door jou is gekocht (naam)

 

Graag ontvang ik dit van jullie. Ik heb je ook al een prive berricht gestuurd.

Groeten,

Hessel

Reputatie 6
Badge +2

Update :
Bedankt voor jullie priveberichten.
Intern is dit onderzocht en wij gaan er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk te fixen. 
Wij hebben contact met Samsung en we zorgen ervoor dat iedereen die de Samsung S20 heeft besteld tijdens de pre-order periode zijn Galaxy Buds zo snel mogelijk toegezonden krijgt.

Hallo Cas, ik heb dezelfde problemen met de aanvraag.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd. Ik hoop dat het snel wordt opgelost. 

Hou je ons op de hoogte?

Groeten Jeroen

Hallo Cas,.

Ik Hmheb exact hetzelfde probleem pre order in verlenging met een samsung S20 plus. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen op de datum dat ik alles telefonisch op 25 februari heb geregeld. Nu heb ik de aanvraag voor de buds gedaan met een factuur die helaas op de bezorg datum van het toestel staat en die datum valt buiten de actieperiode. Samsung reeds gesproken en zij hebben aan dat ik van jullie een orderbevestiging moet ontvangen ( had moeten ontvangen op 25 feb.)

Graag ontvang ik een orderbevestiging van de datum waarop ik de verlenging heb geregeld met jullie, 

 

Kun je helpen cas??

Ik heb net een mail dat ze alles hebben goedgekeurd. En dat ze binnen 6 weken worden opgestuurd..

Ik heb de mail van de bestelling naar samsung doorgestuurd. Daarin mijn registratienr die bij de mail van samsung hoort. En daarbij mijn contract en de mail met aankoop. 

En dat is vandaag gedaan en goedgekeurd. 

Dus bellen met Samsung. 

Zeggen dat je geen pre order hebt. Maar alleen een mail van je bestelling en dan kunnen ze zien welke dag je die hebt gekregen. 

Maar was heel veel werk.

Maar ik krijg ze dus. 

Gr Martine

Hoi Martine

In mijn bevestigingsmail staat alleen een bedrag en niet een omschrijving dat het de Samsung s20 betreft. Was dat bij jou wel? Ik heb wel het abonnement verlengd en geen nieuw abonnement aangeschaft. Misschien is hierdoor de mail anders.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Cvdb, ik ga je helpen.
Welkom op onze community! 

Bedankt voor jouw  privébericht met gegevens.
Ik zet het direct door intern.

Stay safe! :sunflower:

Goeiemorgen,

Hier hetzelfde probleem, Ik heb mijn abonnement verlengd, maar geen pre-order bewijs van de telefoon.

Alleen een bevestiging van mijn verlenging.
en een toestel factuur met een andere datum, die buiten de actieperiode valt.
Hierdoor is mijn aanvraag bij samsung dus afgekeurd.

Ook kan ik maar 2 bestanden uploaden via de website van samsung promoties, en dus niet de 3 bestanden die hier boven worden aangegeven.

Hoe nu verder?

Groetjes Robin

Update :
Bedankt voor jullie priveberichten.
Intern is dit onderzocht en wij gaan er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk te fixen. 
Wij hebben contact met Samsung en we zorgen ervoor dat iedereen die de Samsung S20 heeft besteld tijdens de pre-order periode zijn Galaxy Buds zo snel mogelijk toegezonden krijgt.

Hey Cas, Moeten wij hier nog wat voor doen of geldt dit gewoon voor iedereen?

 

Gr Michael

Ik heb net een mail dat ze alles hebben goedgekeurd. En dat ze binnen 6 weken worden opgestuurd..

Ik heb de mail van de bestelling naar samsung doorgestuurd. Daarin mijn registratienr die bij de mail van samsung hoort. En daarbij mijn contract en de mail met aankoop. 

En dat is vandaag gedaan en goedgekeurd. 

Dus bellen met Samsung. 

Zeggen dat je geen pre order hebt. Maar alleen een mail van je bestelling en dan kunnen ze zien welke dag je die hebt gekregen. 

Maar was heel veel werk.

Maar ik krijg ze dus. 

Gr Martine

Hoi Martine

In mijn bevestigingsmail staat alleen een bedrag en niet een omschrijving dat het de Samsung s20 betreft. Was dat bij jou wel? Ik heb wel het abonnement verlengd en geen nieuw abonnement aangeschaft. Misschien is hierdoor de mail anders.

Hallo, 

 

Ik heb ook verlengd. 

En heb ze 3 dagen geleden binnengekregen. 

Ik heb de mail zelf doorgestuurd die ik op dag van bestelling heb gedaan. 

En daarna vroegen ze om winkel en nog wat. 

 

 

 

Hallo, ik heb ook hetzelfde probleem. @tele2 willen jullie mij hierbij helpen.

He Cas, ik heb je een PM gestuurd.

 

Ik heb van tele2 al een extra mail ontvangen waar eigenlijk alles instaat. Die moest ik vervolgens naar een speciaal e-mail adres van Samsung forwarden, op verzoek van een Samsung medewerker. Maar ook dan krijg ik weer dezelfde reactie dat ze een document willen zien waar alles instaat. 

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb alles al opgestuurd maar ze willen meer bewijs. Bevestigingsmail en factuur is niet voldoende.

Het is weer lekker geregeld. Ook het contract wat ik heb gekregen van tele2 klopt niet tot driemaal toe.

Kan tele2 niet gewoon een orderbevestiging sturen met daarin alle gegevens?

Mijn aanvraag is vandaag eindelijk goedgekeurd!

Ik heb via de mail contact gezocht met samsung en het probleem aangegeven, hier werd weer gevraagd om een pre-order bewijs. (Ja echt waar..)

Ik heb toen de bevestigings mail die je van tele2 krijgt als je je bestelling gedaan hebt (met je contract en retourformulier etc er bij) doorgemaild naar samsung waarna mijn aanvraag eindelijk werd goedgekeurd! :-)

 

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Mocht je dit ook willen proberen is hier het email adres: samsungmobile@consumercare.info

(onder vermelding van je registratienummer)

Fijne dag allemaal!