beantwoord

Samsung Galaxy S7 Serie oreo update Wifi bellen vanaf nu mogelijk.

• 12 juni 2018
  • 8 reacties
  • 1005 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Voor de mensen met een Samsung Galaxy S7 serie die vanaf nu de Android 8.0 (oreo) gebruiken, is de mogelijkheid om vanaf nu via Wifi te Bellen, dacht ik laat het even weten.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 12 juni 2018, 11:51

Nu nog bellen via Wifi in het buitenland....Dat zou voor heel veel klanten een uitkomst zijn !

Technisch gezien mogelijk, maar voor de providers zou dat een hoofdpijn zijn.

Ten eerste valt VoWiFi niet terug naar circuit switched, en er is geen VoLTE roaming, bij weg vallen van WiFi betekent dar je gesprek verbroken wordt.

Zodra VoLTE roaming wel mogelijk is, heb je te maken met roamingkosten die je kan maken als je telefoon denkt dat de wifi niet kwalitatief goed genoeg is voor de gesprek, daar worden gebruikers niet blij van.

Je kunt je telefoon laten denken dat je in NL bent door te verbinden met een wifi die naar een Nederlandse IP adres leidt, maar heb je de leuke paradoxen zoals de nieuwe roaming regels:

Bel je vanuit België naar een Spaanse nummer, gaat dat uit je bundel, maar als je telefoon via VoWiFi belt omdat je een Nederlandse IP gebruikt, kost dat ineens extra, want is geen Romaming meer maar gewoon internationaal bellen.

Er zijn ook landen / providers waar VoIP verboden zijn en VoWiFi is niks meer dan een VoIP stream.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ha, dat zullen best weer een hoop klanten zijn. Kan Tele2 ook hun info pagina weer aanpassen: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/#faq-samsung
Reputatie 7
Badge
Nu nog bellen via Wifi in het buitenland....Dat zou voor heel veel klanten een uitkomst zijn !
Reputatie 7
Badge +2

Technisch gezien mogelijk, maar voor de providers zou dat een hoofdpijn zijn.

Ten eerste valt VoWiFi niet terug naar circuit switched, en er is geen VoLTE roaming, bij weg vallen van WiFi betekent dar je gesprek verbroken wordt.

Zodra VoLTE roaming wel mogelijk is, heb je te maken met roamingkosten die je kan maken als je telefoon denkt dat de wifi niet kwalitatief goed genoeg is voor de gesprek, daar worden gebruikers niet blij van.

Je kunt je telefoon laten denken dat je in NL bent door te verbinden met een wifi die naar een Nederlandse IP adres leidt, maar heb je de leuke paradoxen zoals de nieuwe roaming regels:

Bel je vanuit België naar een Spaanse nummer, gaat dat uit je bundel, maar als je telefoon via VoWiFi belt omdat je een Nederlandse IP gebruikt, kost dat ineens extra, want is geen Romaming meer maar gewoon internationaal bellen.

Er zijn ook landen / providers waar VoIP verboden zijn en VoWiFi is niks meer dan een VoIP stream.
Reputatie 6
Badge
Hoi simnlru,

Thanx voor je vlotte info!

Groetjes Arjan
Reputatie 5
Badge
@Arjan van Tele2 Top, zie nu dat de S7 serie en de S9 serie is toegevoegd voor het bellen over Wifi.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb net gezien in de Changelog van de nieuwe update voor de Mate 10 pro dat Huawei heeft VoLTE en VoWiFi voor "selected providers" toegevoegd.

VoLTE deed ie al met Tele2, zou VoWiFi ook toegevoegd zijn? (VoWiFi werkte al met Vodafone).

Straks even een Tele2 simkaart in doen en kijken als het werkt.

Over die lijst trouwens, ik zie dat de Nokia lijst niet up to date is.

Ik mis alle nieuwe Nokia die wel verkocht worden door tele2.
Reputatie 7
Badge +5
(VoWiFi werkte al met Vodafone).

Moet je wel een daarvoor geschikte Smartphone hebben.
Reputatie 7
Badge +2
(VoWiFi werkte al met Vodafone).

Moet je wel een daarvoor geschikte Smartphone hebben.

Indeed, ik bedoelde dat op de Mate 10 pro werkte het al ?