beantwoord

Samsung Galaxy S5 Active (SM-G900F) niet geschikt voor 4G

• Is lekker bezig
  • 7 reacties
Ik ben net nieuw bij Tele2 met sim-only en eigen toestel (Samsung Galaxy S5). Ik krijg na 1 dag al melding dat ik na 6 werkdagen zal worden afgesloten omdat mijn toestel geen 4G aan zou kunnen. Toen ben ik eens gaan kijken, want ik wil niet afgesloten worden.
Mijn toestel is 4G-geschikt en de netwerkinstellingen staan goed. Maar inderdaad staat ontvangst steeds op H of H+. Als ik opnieuw opstart of van vliegtuigstand haal heb ik buiten de deur 10 tot 30 seconden 4G, daarna weer H of H+. Binnen heb ik op de bank voor de tv al helemaal geen ontvangst (alleen noodoproepen). Op mijn werk ook H of H+.
Maar die dreiging voor afsluiten houdt mij toch erg bezig. Ik zie niets in de mijn-omgeving of in de app. Dat zou ik wel verwachten. Met de klantenservice gebeld. Die zien ook niets.
Mijn vertrouwen in een goede afloop is nu wel flink gedaald. Welkom op ons supersnelle 4G netwerk. Nou zo voelt het niet. Ik ben nieuw bij tele2 en had dit niet verwacht.
Mijn toestel is een Samsung Galaxy S5 Active met android versie 5.0
Het is een SM-G900F dus internationaal.
4G Band 800 (20), 850 (5), 900 (8), 1800 (3), 1900 (2), 2100 (1), 2600 (7) MHz
LTE-A
Ik begrijp inmiddels dat de berichtjes over afsluiten na 6 dagen voortkomen uit het niet herkennen/accepteren van het IMEI-nummer. Dat klinkt plausibel. Is dit dan ook de reden dat ik geen toegang tot 4G krijg? En wat als mijn IMEI-nr wel wordt herkend. Heb ik dan wel 4G?
Ik ga straks even de sim-kaart in een Galaxy S4 proberen, maar blijf zoeken naar een oplossing voor mijn S5.

icon Beste antwoord door Mark van Tele2 18 januari 2018, 12:13

Hoi BerH,

Als ik je uitleg lees dan lijkt het er op dat je toestel niet geschikt is voor ons 4G netwerk. Waar heb je het toestel verkocht? Als dit toestel uit het buitenland komt dan kun je problemen ervaren met het 4G netwerk en dan krijg je inderdaad SMS berichten waarin wordt aangegeven dat het abonnement alleen geschikt is voor telefoons die gebruik kunnen maken van het Tele2 4G netwerk.

Mark

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het Tele2 netwerk een onbekende IMEI ziet (Een niet Benelux model van een Samsung Galaxy bijvoorbeeld) Dan zal dat afsluit mechanisme worden getriggerd. Daarnaast zal de 4G dienst ook niet goed kunnen werken.
De sim/toestel swap is een goed plan.
Op een Galaxy S4 heb ik wel 4G. Echter helaas, dat ding is brak. Start steeds vanzelf opnieuw op. En camera stelt niet goed scherp.
Dus dan toch zorgen dat het IMEI nr van mijn S5 wel wordt geaccepteerd en van de zwarte lijst wordt gehaald.
Ik heb mijn IMEI-nr hier bij de hand.
Begint met 3535
Reputatie 7
Badge +4
Zo makkelijk zal dat niet gaan. Je hebt eigenlijk vastgesteld dat jouw S5 niet geschikt is voor het 4G netwerk van Tele2. Je toestel connect teveel naar 3g, daar is hun abonnement niet voor bedoeld. Dus ondanks dat je waarschijnlijk niet teveel geld voor die S5 op marktplaats hebt betaald is het een miskoop. Wat je altijd tijdens de looptijd van een simonly bij Tele2 kunt doen is verlengen naar een abonnement met gecertificeerd toestel voor data en bellen over 4G. Die zijn er al voor 4 euro per maand. Check maar eens www.tele2.nl/verlengen.
Bijna geen telefoons met een ir-blaster. Ik kom toch denk ik dan op een S5 of een S6 uit.
Mijn oude S5 connect prima naar 4G, echter als Tele2 hem adhv een IMEI nr in de ban doet, dan connect hij alleen de eerste paar seconden naar 4G en daarna niet meer.
Reputatie 7
Badge
BerH schreef:

Bijna geen telefoons met een ir-blaster. Ik kom toch denk ik dan op een S5 of een S6 uit.
Mijn oude S5 connect prima naar 4G, echter als Tele2 hem adhv een IMEI nr in de ban doet, dan connect hij alleen de eerste paar seconden naar 4G en daarna niet meer.

Heb je al eens geprobeerd met een simkaart van een ander netwerk dus van een andere provider dan Tele2 ?
Ik heb het vermoeden dat je elders gewoon wel van het 4G netwerk met je toestel gebruik kunt maken. Probeer het eens!
Dat verwacht ik ook. Dat ga ik morgen even met een collega op mijn werk proberen.
Reputatie 7
Badge +4
BerH schreef:

Ik denk dat de problematiek in de ACTIVE versie zit. Daar zit geen support voor LTE band 20 in. Dan heb je enkel 2600 Mhz en die dekking is beperkt t.o.v. de 800 mhz waarmee voda/kpn/tele2 de landelijke dekking maken. De S5 active staat dus niet op de whitelist en daar komt ie ook niet op.
https://www.phonearena.com/phones/Samsung-Galaxy-S5-Active_id8665
Volgens de specs heeft hij dat wel.
LTE-A
Reputatie 7
Badge +2
BerH schreef:

Volgens de specs heeft hij dat wel.
LTE-A

Okay, moment, of heb je een S5, of heb je een S5 active.

Die model nummer die je noemt is een S5, S5 active heeft een andere model nummer.

Welke heb je? Plaats desnoods een print van je "over deze telefoon" scherm bij het Instellingen menu.
Reputatie 7
Badge +4
Rena Chan schreef:

Okay, moment, of heb je een S5, of heb je een S5 active.

Die model nummer die je noemt is een S5, S5 active heeft een andere model nummer.

Welke heb je? Plaats desnoods een print van je "over deze telefoon" scherm bij het Instellingen menu.

Kijk naar de naam van dit topic; S5 ACTIVE.
Dat is ook de reden waarom zijn Tele2 simkaart wel in een S4 werkt en ook dat hij een sms ter aankondiging van afsluiting heeft gekregen.
Reputatie 7
Badge +2
Jup, maar TS noemt het model nummer van de normale S5 😕

Anyways, als het een actieve is, daar bestaat geen "internationale" model van, die werden alleen door AT&T verkocht, en die heeft geen band 20.

Alleen pas met de S8 active heeft Samsung een Canadees variant uitgebracht.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 stuurt geen sms naar gebruikers van een normale s5. Die staat zelfs op hun Volte lijst. Dit model van marktplaats is helaas geen goede versie.
Reputatie 7
Badge
eric schreef:

Tele2 stuurt geen sms naar gebruikers van een normale s5. Die staat zelfs op hun Volte lijst. Dit model van marktplaats is helaas geen goede versie.

Heb jij ook al inzage in de SMS jes die Tele2 stuurt of niet stuurt?
Niet zo laatdunkend over dit model svp..
Het matcht misschien niet met het 4G netwerk van Tele2 en ondersteunt geen Volte maar krijgt prima reviews en is geschikt voor 4G. LTE
Om een toestel van een medeklant, alleen omdat Tele2 heel andere speciale eisen en voorwaarden heeft dan de meeste andere providers als miskoop te bestempelen is beetje vergezocht.
Weet je zeker dat je behalve medeklant geen medewerker bent van Tele2?
Reputatie 6
Badge +1
Het gaat fout bij de info die BerH verstrekt die is niet eenduidig, de ene keer is het een

SM-G900F dus internationaal.

of een

Galaxy S5 Active (SM-G870F)

Wellicht dat de topic starter nog terugkomt om e.e.a te verduidelijken.
eric schreef:

Hoe weet jij dat?
Reputatie 4
Badge
Hoi BerH,

Als ik je uitleg lees dan lijkt het er op dat je toestel niet geschikt is voor ons 4G netwerk. Waar heb je het toestel verkocht? Als dit toestel uit het buitenland komt dan kun je problemen ervaren met het 4G netwerk en dan krijg je inderdaad SMS berichten waarin wordt aangegeven dat het abonnement alleen geschikt is voor telefoons die gebruik kunnen maken van het Tele2 4G netwerk.

Mark
Hoi @Mark
Inderdaad heb ik dit toestel 2e hands. Ik gebruik het toestel al langer naar volle tevredenheid. Dat Tele2 het toestel niet geschikt vindt is een constatering die ik pas achteraf kon stellen. Dit had voorkomen kunnen worden door een IMEI-nummer check zoals Vodafone die heeft. Bij Tele2 moet ik afgaan op een pagina waar heel veel Samsung telefoons worden getoond waaronder ook de Galaxy S5. Bovendien heeft mijn zoon ook Tele2. Wel 4G en een telefoon die niet op de pagina staat.
En dan tot slot. Bij de IMEI-check van Vodafone wordt mijn toestel gewoon goedbevonden.

Ik ga nu naar Mexico. Heb geen tijd om met nummerbehoud nog over te stappen. Dat moet dus als ik terug ben. Maar als ik in Mexico geen sms kan ontvangen heb ik er nog een probleem bij. Kan ik die sim in mijn telefoon in Mexico wel gebruiken? Alleen voor sms ontvangen is de bedoeling.
En als ik nu gebruik wil maken van mijn recht op herroeping raak ik ook mijn telefoonnummer kwijt.
Reputatie 7
Badge +4
1) Voor het Vodafone netwerk kan het wel geschikt zijn , die gebruikt ook andere frequentie banden dan Tele2.
2) Als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt kun je na 30 dagen weer wegporteren.
3) Je kunt beter dat S4 (of een ander) toestel even blijven gebruiken totdat je dit voor elkaar hebt.
Reputatie 4
Badge
Hoi BerH,

Je kunt in het buitenland wel SMS berichten ontvangen. Als je met nummerbehoud een abonnement bij ons hebt afgesloten kun je ook in het buitenland van alle diensten gebruik maken. Als je een nieuw nummer hebt gekregen dan kan dit pas na 2 betaalde facturen.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.