beantwoord

s8 verkeerde processor?

• 16 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 268 x bekeken

Beste mensen van Tele2,

ik heb gisteren een nieuw toestel ontvangen via GSMweb.nl. Dat is de Samsung Galaxy S8.
Na een bechmark-test gedaan te hebben, blijk mijn toestel een vreemde CPU-GPU combinatie te hebben.
Ik heb een Snapdragon 835 CPU in combinatie met een Mali-G71Mp20 GPU (zie bijlagen).
Volgens bron moet in Europa enkel het model met Exynos 8895 + Mali-G71MP20 te verkrijgen, terwijl dat in Noord-Amerika en China Snapdragon 835 + Adreno 540 moet zijn.

Hoe is dit mogelijk? Kan je überhaupt een Snapdragon 835 model verkrijgen in NL, of is dit een fout? En kan je überhaupt die gemixte combinatie hebben zoals bij mij het geval is? Heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt? Ik ben benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben.

bron: https://www.sammobile.com/2017/06/27/samsung-ui-fluidity-problem-needs-fixing
icon

Beste antwoord door Rena Chan 16 augustus 2017, 16:00

Dat is een fout van de programma die je gebruikt, je kunt geen Snapdragon icm een Mali GPU hebben, en ook kun je geen Amerikaanse S8 in Nederland via winkels kopen.

Welke model heb je? (Zie instellingen > over deze telefoon)

Je kunt ook aida64 downloaden om specs van je telefoon te lezen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je een abonnement met toestel bij gsmweb besteld, dan zijn zij de verkoper en leverancier van het toestel. Voor vragen over levering, garantie of dit soort zaken is de verkoper (gsmweb) jouw aanspreekpunt. Tele2 levert hier alleen het abonnement en zorgt voor een afbetaling van het door gsmweb geleverde toestel.

Het is wel bekend dat retailers soms, om een lagere prijs dan de providers zelf te kunnen bieden, grijze import toestellen levert. Of dat hier het geval is weet ik niet, maar stel de vraag dus aan gsmweb.
Of het een bruikbaar toestel is zou je kunnen afleiden aan het feit dat als je gaat bellen je telefoon NIET terugvalt naar 3G, maar dat 4G bellen wordt ondersteund. Het is bekend dat dit alleen op de Samsung EU modellen werkt.
Reputatie 7
Badge +2
Dat is een fout van de programma die je gebruikt, je kunt geen Snapdragon icm een Mali GPU hebben, en ook kun je geen Amerikaanse S8 in Nederland via winkels kopen.

Reputatie 6
Badge +1
Denk ook dat de herkenningssoftware niet up to date is. Meerdere technische apps downen en kijken of er wel een de juiste hardware weergeeft.

Heb net aida64 gecheckt, en het blijkt dus toch wel de Exynos te zijn. Raar dat Geekbench 4 hier wat anders over zegt. Bedankt voor het antwoord in ieder geval! Het rare was voornamelijk ook dat een vriend met een s8+ een hogere cpu benchscore had dan mijn s8, aangezien de processor hetzelfde zou moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +2

Heb net aida64 gecheckt, en het blijkt dus toch wel de Exynos te zijn. Raar dat Geekbench 4 hier wat anders over zegt. Bedankt voor het antwoord in ieder geval! Het rare was voornamelijk ook dat een vriend met een s8+ een hogere cpu benchscore had dan mijn s8, aangezien de processor hetzelfde zou moeten zijn.

Software glitch neem ik aan, misschien dat geekbench de info gewoon van een online database haalt, waar het verkeerd staat.

Over de scores, dat kan meerderde redenen hebben, temperatuur, hoe vol de accu is, wat voor apps aan het achtergrond nog open zijn, etc... software versie kan ook een verschil maken.

Daarnaast zegt die score ook niet erg veel over de dagelijks prestatie van je toestel.