S7 (EDGE) Levering Oplossing?

• 16 maart 2016
  • 22 reacties
  • 1311 x bekeken

Ik denk dat de meeste die de S7 hebben gepre-orderd erg ontevreden zijn. En in principe snap ik beide kanten. Ik snap Tele2 dat ze niet zoveel pre-orders hadden verwacht en Samsung kon ze niet op tijd leveren aangezien dit altijd met veel boekhoudkundige administratie gaat. Maar wat ik dus niet begrijp is dat ze gaan leveren op datum.. Ik bedoel, ik heb zelf op 7 maart gepre-orderd (origineel op 4 maart, maar dat was een verkeerde) en vind dus dat ik voordeel krijg op mensen die later een order plaatsen. Hetzelfde geld voor mensen die eind februari/begin maart dit hebben gedaan. Waarom levert Tele2 niet op datum en laten ze de normale orders wachten? Ik bedoel, zij wachten op dit moment minder dan ons en krijgen het direct.

Nogmaals, ik snap Tele2's haar kant dat dit extreem veel orders waren wat wel wat zegt over de telefoon zelf. Ik denk eerder dat dit de oplossing is aangezien ze dan voor mensen die nu orderen het binnen week kunnen leveren aan die mensen (als we de eind maart, begin april mogen geloven) en de mensen die al een week wachten het al vrijdag in huis hebben.. Geef aan OPD de ordernummers door en begin leveren jongens... Wat denken jullie ervan?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 1
Inderdaad nogal vreemd dat ze niet beginnen bij de oudste orders...
kassa.vara.nl misschien een oplossing? vind dit een beetje te gek voor woorden hoe er om wordt gegaan met (nieuwe)klanten voor de s7. een beetje duidelijkheid is na zo'n lange tijd wel op zijn plaats.
...en de abonnement is al begonnen op de dag van pre -order. Schandalig.
Ja vind t ook schandalig. Heb op 24 feb preorder gedaan...tot nu toe nix..maar contract gaat in op de dag van officiele verkoop, dus 11 maart. Maar toch diefstal, verwacht dan ook niet anders dat dat word aangepast naar dag van daadwerkelijke levering... en ik snap ook niet dat ze niet even een officieel bericht naar buiten gooien omtrent levering..beter dan mensen gefrustreerd in t ongewisse te laten..kleine moeite lijkt me...dit was voor mij een verlenging, maar rechtstreeks via tele2 verlengen doe ik dus echt nooit meer...
Reputatie 1
Badge
Je contract gaat pas in als je je toestel hebt, zie link consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand# . Wat Tele2 vaak doet is dat het contract ingaat zoals het is aangegeven maar de dagen dat je toestel niet hebt kan je laten vergoeden, zie link aanvraag: https://www.tele2.nl/vergoeding/ . Deze moet worden goedgekeurd en als het accoord is moet het ook nog op je rekening worden gestort en dit kan wkn in beslag nemen. Voor de mensen die verlengen, onder andere mij zelf gaat het pas in als je oude contract is beëindigd. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Het gaat er mij niet om dat ik geld kan terugkrijgen enzo want die extra 10 euro lig ik niet wakker van ofzo... Het gaat mij erom dat ze dit heel erg slecht oplossen en geen betere oplossing vinden... Verder qua abonnementen geen probleem met tele2, maar dit hadden ze beter kunnen en moeten oplossen...
Reputatie 4
Badge
kassa.vara.nl misschien een oplossing? vind dit een beetje te gek voor woorden hoe er om wordt gegaan met (nieuwe)klanten voor de s7. een beetje duidelijkheid is na zo'n lange tijd wel op zijn plaats.

" ... hoe er om wordt gegaan met (nieuwe)klanten ... "

Kijk eens een beetje rond op het internet en je zult vinden dat Tele2 slecht omgaat met alle klanten
Ik ga mee met wat hier gezegd wordt. Tele2 moet haar klanten op de hoogte stellen van het feit dat ze te weinig toestellen hadden besteld en nu dus niets meer op voorraad heeft. Tot nu toe worden we in het ongewisse gelaten.
Maar tijdens het verkooppraatje (heb telefonisch verlengd) weten ze je van alles te vertellen. "Ja als u bij ons blijft dan heeft u 11 maart al uw telefoon tegen een scherpe prijs" Maar als ik er niet op in gegaan was dan had ik de S7 edge op 11 maart gewoon bij T-Mobile kunnen halen tegen een scherpe prijs (alleen die dag geldig). Weliswaar 4 euro duurder per maand, maar goed je krijgt er meer service en extra's voor terug.

Dus TELE2 COMMUNICEER MET JE KLANTEN SVP!
Wanneer verwachten jullie een nieuwe ladingen? Wanneer verwachten jullie dat de betreffende klant de telefoon kan verwachten? Het hoeft niet op de minuut precies, maar je kan toch een inschatting maken?
Je hebt een X-aantal pre-orders.. er komt een lading van X-aantal telefoons aan... en een tweede lading van x-aantal telefoons. Optellen aftrekken en klaar.
En graag op volgorde van (pre)order, dat is wel zo eerlijk.

En anders de pre-order-klanten COMPENSEREN
Heb net ergens gelezen dat tele2 morgen en 1 april een levering binnen krijgt. Dit zullen ze dan op datum leveren.. Ik heb echter geen bewijs of dit echt of nep is maar het klinkt logisch..

De klantenservice heeft een poging gedaan om helderheid te scheppen maar het betreffende topic snel weer offline gehaald.

In het topic was terug te lezen dat de verwachting is dat de toestellen binnen nu en 2 weken uitgeleverd worden. Wellicht dat deze toezegging uiteindelijk toch niet gehaald kan worden, aangezien het weer offline is gehaald.
Mislukte poging dus. kom op tele2 doe nog een poging aub
ik heb samsung een vraag gesteld op facebook, hier de vraag en het antwoord.

mijn vraag: hallo samsung,
klopt het dat jullie leveringsproblemen hebben met de s7 zoals me provider zegt?
hoop op een spoedig antwoord.
grt

reactie samsung: er zijn geen probleem omtrent de levering. Het uitleveren van de S7's gebeurt wel gefaseerd. Wanneer krijg je hem? ^Dennis
Ergens op het forum was er ook een bericht geplaatst waarin Tele2 het verschoof naar Samsung. Maar dat bericht is inmiddels ook verwijderd. Ik had via Twitter Samsung bericht met daarin Tele2 ge-cc-t.. samsung zegt gewoon: vraag het aan tele2.
We worden van kastje naar het muurtje gestuurd.
Ik hoop maar voor Tele2 dat maart de maand is dat ze iedereen afleveren die hebben gepre-orderd... Ik wil best wachten, vooral als Tele2 niet als enige de schuldige is (Op een reactie van Samsung: Samsung levert aan Tele2 een bepaald aantal telefoons. Tele2 had dus niet zoveel pre-orders verwacht via hun service). Dit is natuurlijk erg rot voor hun, aangezien ze een fout hebben gemaakt, een verkeerde inschatting.

Maar daar komt simpelweg bij dat ze totaal geen communicatie hebben met de mensen met dit soort klachten zelfs al zijn het er zo veel... Ik ben blij als mijn telefoon deze maand aankomt en ben ook verder blij met Tele2 als ik terugkijk op eerdere klachten en abonnementen. Dit was gewoon een fout dat iedereen kan gebeuren, maar vind wel dat Tele2 dit moet toegeven en een oplossing geven. Het enige wat wij willen is duidelijkheid en dan vergeeft 80% jullie...

PS: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/levering-samsung-galaxy-s7-53081/index1.html#post320572
Inderdaad Damian. De communicatie is hier heikelpunt. Ik snap ook wel dat er grote vraag is en dat levering dan kan vertragen.
Maar tot nu was het: ja 11 maart krijg je het. Nee 11 maart niet. We weten niet. U krijgt het vanaf 11 maart. Het ligt aan samsung. Samsung zegt ga vragen bij tele2. Nee deze week krijgt u bericht etc etc. Ook al die medewerkers die geen eenduidig antwoord weten te geven.
Roep de PR afdeling op, zoek dingen uit en communiceer dit naar de klanten via email, brief en persbericht. Verschaf duidelijkheid.
Yes. Eindelijk duidelijke communicatie vanuit Tele2 middels een mailtje over de verlate levering. Bedankt!
Ook een mail ontvangen.. Beetje laat, maar beter laat dan nooit! Nu maar hopen op een snelle levering. Toch goed gedaan Tele2 🙂
Ook mail gehad..beter laat dan nooit.. 😉
Ook de mail ontvangen. Netjes en zoals het hoort. Had inderdaad wat eerder gemogen.
Reputatie 2
Haha ik lach me weer rot hoor om die mail.

Sturen ze een zoethoudertje met feiten die ze zelf nogal tegen spreken...

1. Samsung heeft leveringsprpblemen...

Volgens samsung wordt er gefaseerd uitgeleverd door heel Nederland... op aanvraag van behoefte. Dus besteld tele2 wel genoeg telefoons.

2. De toestellen gaan het eerst naar klanten die het eerst bestelde...

Knap dat ik mensen ken en ook mensen zie op forums die rechtstreeks na mijn besteld hebben dagen later al op 13 maart geleverd hebben gekregen...

3. De opd is alleen maar de planner...

Volgens Tele2 bepaalt OPD wie wanneer geleverd krijgt op basis van keuzes die ze zelf maken en niet op orderdatum.

Dus eerst zegt men wie het eerst besteld wie het eerst geleverd krijgt, maar de OPD dit afhandelt.

Een lachertje dus hahaha

Stuur een email kort maar krachtig wij hebben de toestellen door een inschattingsfout niet voorradig de verwachte levertijd is +/- ....

En ga niet als bedrijven naar elkaar wijzen, neem je verantwoordelijkheid
Ben het er mee eens dat het een beetje wijzen politiek is. Maar elke klant heeft nu tenminste informatie en klagen over de mail helpt niet om een eerder binnen te krijgen..
Reputatie 1
Badge
Ht mailtje van Tele2 is zo algemeen, der zijn wat leverings problemen, dat wisten we al. Kom mt iets wat niet bij voorhand ligt, zoals de leverdatum/week. Wat houdt in: we doen alles eraan om ht zo snel mogelijk bij jou te krijgen.... Dus als de Samsung vliegtuig landt wordt ht dan per direct met de taxi naar mijn huis gebracht ;-)))). Fff serieus, heeft Tele2 iets bedacht voor compensatie aan al de mensen die nog steeds geen S7 in handen hebben.... Hopelijk gaat de tweede helft wat beter