beantwoord

Roaming San Marino

• 28 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 461 x bekeken

Reputatie 3
27 dagen geleden heb ik op dit forum een discussie gehad over de roaming kosten in San Marino.
Na veel over en weer geschrijf was de eind conclusie dat de nieuwe romaing regels in San Marino ook van toepassing waren. Dit is toen ook aangepast op de website.

Nu zie ik tot mijn verbazing de volgende regel op de website staan: De volgende landen vallen niet onder de regulering: Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.

Ook zou mij topic niet worden verwijderd. Deze is nu echter niet meer vindbaar voor iedereen incl. mijzelf, omdat deze in "de kelder staat"

Ik zou nu toch wel heel graag de reactie van Tele2 (Frenk) willen horen. Ik kan me zo voorstellen dat veel vakantiegangers nu wel voor torenhoge kosten komen te staan....
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 29 augustus 2017, 14:35

Hoi Adriaan Hopman,

Ik heb je zojuist gesproken en de situatie aan je uitgelegd. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 🙂.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 3
Zijn alle moderators op vakantie of heeft tele2 gewoon geen zin meer om te reageren?
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een forum door/voor klanten. Moderators reageren soms ook, maar dat kan even duren. Het is duidelijk dat de roaming regulering alleen voor EEA landen is. Monaco en san marino vallen daar niet onder. Je wordt ook geïnformeerd per sms als je een land binnenkomt. Ook als dat land onder de regulerinfg valt. Let daar dus op.
Reputatie 4
Badge
Hoi Adriaan Hopman,

Ik kan me voorstellen dat het onduidelijk overkomt. Graag bel ik je om je wat meer informatie te geven. Zou je mij door kunnen geven wanneer je bereikbaar bent?

Mark
Reputatie 3
Dit is een forum door/voor klanten. Moderators reageren soms ook, maar dat kan even duren. Het is duidelijk dat de roaming regulering alleen voor EEA landen is. Monaco en san marino vallen daar niet onder. Je wordt ook geïnformeerd per sms als je een land binnenkomt. Ook als dat land onder de regulerinfg valt. Let daar dus op.

Beste Eric,

Wellicht eerst mijn bericht lezen voordat je een reactie geeft.

Even voor jou een samenvatting:
4 weken geleden zat San Marino volgens de Moderator Frenk en de website wel binnen de nieuwe roaming regels. Ik krijg gedurende 17 dagen sms berichten dat ik Duitsland, Oostenrijk, italie en San Marino binnen kom, met daarin oude informatie. Nu staat er op de website dat San Marino niet binnen de roaming regels valt. Lekker duidelijk toch 😓 😭 😡

Zojuist contact gehad met Mark van Tele2, welke opheldering wilde geven. Dit is helaas niet gelukt !
Er wordt herhaaldelijk gezegd door Mark, Dat alles is uitgezocht, en volgens de regels van de ACM is (consuwijzer.nl) en dat het nu goed is. Dat was het echter 28 dagen geleden ook. Op de website van consuwijzer staat overigens nog steeds onderstaande informatie.

Overigens worden alle klanten die kosten hebben gemaakt in de landen die 28 dagen geleden wel binnen de regeling schadeloos gesteld, volgens Mark.

Het topic van 27 dagen geleden is overigens verwijderd naar de kelder omdat dit topic verwarring zou geven. In dit verwijderde topic staat dat dit absoluut niet verwijderd zou worden. Het tegendeel is dus waar, en hier kan helaas niet meer uit geciteerd worden.
Reputatie 4
Badge
Hoi Adriaan Hopman,

Ik heb je zojuist gesproken en de situatie aan je uitgelegd. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 🙂.

Mark
Reputatie 7
Badge +4
Nu inderdaad nog even consuwijzer de informatie op hun website laten aanpassen, dan is alle onduidelijkheid uit de lucht. Wel fijn dat de smsjes die je als klant nu in een land ontvangt kloppen met de website.
Reputatie 3
Nu inderdaad nog even consuwijzer de informatie op hun website laten aanpassen, dan is alle onduidelijkheid uit de lucht. Wel fijn dat de smsjes die je als klant nu in een land ontvangt kloppen met de website.

Volgens mij lees je over een paar dingen heen 😪
Reputatie 4
Badge
Hoi Adriaan Hopman,

Ik heb in ons gesprek niet aangegeven dat 'alle klanten schadeloos worden gesteld'. Ik heb aangegeven dat er klanten zijn die hier een vergoeding voor hebben ontvangen 🙂. Vervelend dat je aangeeft geen duidelijkheid te hebben, helaas kan ik je niet meer vertellen dan ik heb gedaan.

Mark
Reputatie 7
Badge +4
Niet alle klanten hebben de tariefs informatie smsjes genegeerd Adriaan.
Reputatie 3
Hoi Adriaan Hopman,

Ik heb in ons gesprek niet aangegeven dat 'alle klanten schadeloos worden gesteld'. Ik heb aangegeven dat er klanten zijn die hier een vergoeding voor hebben ontvangen 🙂. Vervelend dat je aangeeft geen duidelijkheid te hebben, helaas kan ik je niet meer vertellen dan ik heb gedaan.

Mark

Dat is waar, Je hebt gezegd dat alleen klanten die geklaagd hebben, gecompenseerd worden, en de rest betaald gewoon hetgeen jullie zeggen. Ik weet overigens niet wat erger is.

Wat me bij dit hele gedoe dwarszit, is dat jullie voorbijgaan aan het feit dat de volledige informatieverschaffing van de kant van Tele2 aan alle kanten rammelt, en dat jullie afspraken maken die niet worden nagekomen, en dat de klant daar de dupe van wordt

Ik ben in het verleden overgegaan van ZIGGO naar Tele2, omdat men vertelde dat Tele2 zo correct was, en naar de wensen van de klant luisterde. Inmiddels ben ik er ook bij Tele2 achter dat de klant niet altijd even serieus genomen wordt. Voor € 1608 per jaar, zou ik dat toch wel wenselijk vinden.

@ Eric
Lees het hele verhaal even, en plaats dan in die context een reactie !
Reputatie 3
Zwijgen is ook een wijze van communiceren zal ik dan maar zeggen
Reputatie 4
Badge
Hoi Adriaan Hopman,

Zoals ik eerder aangaf kan ik je niets meer vertellen dan ik al heb gedaan. Hierom sluit ik nu het topic, mocht je vragen hebben waar we je mee kunnen helpen dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark