beantwoord

Roaming partners.

• 23 mei 2017
  • 28 reacties
  • 7509 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Roaming steering is heel gebruikelijk. Er zijn afspraken met buitenlandse netwerken en door dat te bypassen met de sim toolkit kun je dus ongewenste bijeffecten hebben. Dat is dus ook voor eigen keuze en risico. Men belooft ook geen roaming op alle te bedenken netwerken, maar heeft roaming in bepaalde landen. Hier zou je misschien ook soms als Tele2 geen bereik heeft ergens graag van het Vodafone NL netwerk gebruik maken, maar dat kan ook niet.
Dus de dekking in europa is helaas niet te vergelijken met de dekking in NL. Daarom hebben alle NL providers ook een rapport cijfer van minimaal 9.2 gekregen met de P3 tests. http://www.connexieb2b.nl/actueel/19575/resultaat-p3-benchmark-t-mobile-opnieuw-beste-netwerk-in-nederland.html
Indien je de buitenland instelling van de simtoolkit gebruikt moet je wel handmatig de apn aanpassen naar internet.tele2.nl ( .nl ...vreemd maar waar, de .se werkt niet)

In Duitsland kan je met alle netwerken verbinden ( zelf gebruik ik hoofdzakelijk Telecom.de en Vodafone.de, op beide is data prima te gebruiken)

Indien Telecom / Vodafone selecteren niet lukt, gewoon netwerk selecteren, aanmelden, en bij falen je telefoon even op vliegtuig modus, of even opnieuw opstarten, om opnieuw aan te melden, hierna krijg je wel verbinding.

De truc is nu dus, zodra je in het buitenland ben, Simtoolkit op handmatig, in het buitenland zetten.
Zodoende krijg je ook in de landen waar je eerst maar 1 (bv Griekenland) roaming partner beschikbaar had, toegang tot de overige netwerken.
Makkelijk uitproberen, even naar Duitsland, Simtoolkit op handmatig in het buitenland, en alle netwerken kunnen gekozen worden, dus ook Vodafone DE (Ben zelf regelmatig internationaal chauffeur, dus heb al flink kunnen testen, toegang tot 4G netwerken is me tot nu toe nog niet gelukt..)

Geweldige tip helaas werkt internet bij mij dan niet. Ik heb sinds april/mei 2016 Tele2 Sim only en sinds een paar weken de LG Nexus 5X:
Met Simtoolkit op Automatisch krijg ik alleen verbinding met O2/Eplus. Dan heb je in Hamburg vrijwel geen bereik en heel soms H of 2G (vaak gewoon geen internet). Bellen gaat alleen op pleinen. Niet in een restaurant met grote ramen ofzo.

Maar met Sim toolkit op handmatig>buitenland in Duitsland (Hamburg) WEL (sterke) verbinding met Vodafone.de, GEEN verbindingmet Telekom.de en sowieso wel met E-Plus/O2.

Maar ik heb dan geen dataverbinding! Of ik nou Vodafone of E-plus/O2 kies. Wel bereik, geen internet. Ik heb roaming voor de grap een half uurtje uitgezet, ik dacht misschien werkt het omgekeerd, maar ook dat mocht niet baten. Roaming weer aan en met de 2 beschikbare internet APNs gespeeld: internet.tele2.se of 4g.tele2.se maakt geen verschil. Er is gewoon geen dataverbinding.

Conclusie: ik heb gewoon geen internet in Duitsland met Tele2. Ik kan kiezen uit of goede belverbinding en geen internet OF nauwelijks bereik, slecht bellen en zelden internet 😞 Treurig dit!
Reputatie 4
Badge
Vanwege inactiviteit sluit ik deze topic.

Groetjes,

Hinke