beantwoord

Roaming partners.

• 23 mei 2017
  • 28 reacties
  • 7824 x bekeken

Reputatie 5
Badge
Beste tele2,

Hebben jullie een overzicht van de roaming partners in de eu?

Zou dit namelijk best intressant vinden.
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 24 mei 2017, 08:27

Hi simnlru,

Begrijp ik goed dat je wilt weten bij welke provider (netwerk) je dan kan aanmelden in het buitenland?
Je kan altijd hier kijken voor meer informatie over het gebruik van je mobiel in het buitenland.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat zijn in principe alle providers in de EU. Maar providers zullen, zeker na 15 juni met Roam Like Home wel hun voorkeuren hebben of zelfs met sommige de samenwerking blokkeren. Dat is ook een dynamisch proces, als een buitenlands netwerk zijn wholesale prijzen verlaagd voor inkomende roamers, dan kan een provider met sturing mechanismes op simkaarten haar klanten naar een bepaald voorkeursnetwerk dirigeren.
Reputatie 5
Badge
Dat zijn in principe alle providers in de EU. Maar providers zullen, zeker na 15 juni met Roam Like Home wel hun voorkeuren hebben of zelfs met sommige de samenwerking blokkeren. Dat is ook een dynamisch proces, als een buitenlands netwerk zijn wholesale prijzen verlaagd voor inkomende roamers, dan kan een provider met sturing mechanismes op simkaarten haar klanten naar een bepaald voorkeursnetwerk dirigeren. dat is dus mij twijfel alle eu providers, ik denk dus van niet.

Kan bijvoorbeeld (effe voorbeeldje pakken) in duitsland niet op vodafone roamen en soms niet op telekom (tmobile) maar alleen op o2.
Reputatie 4
Badge
Hi simnlru,

Begrijp ik goed dat je wilt weten bij welke provider (netwerk) je dan kan aanmelden in het buitenland?
Je kan altijd hier kijken voor meer informatie over het gebruik van je mobiel in het buitenland.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi simnlru,

Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 5
Badge
Hi simnlru,

Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Hinke

excuses voor het late antwoord, nee helaas niet want op deze site staat niet op wie jullie roaming partners zijn (dus welk netwerk ik kan roamen), zie bijlage met wat ik bedoel.

groetjes,
Reputatie 6
Badge +1
Zulke lijsten verstrekt Tele2 niet. Je kan natuurlijk wel zelf ter plaatste in het buitenland alle netwerken scannen en kijken op welke er roaming mogelijk is. Normaliter verschijnt er een melding 'toegang geweigerd' als een Tele2 gebruiker niet op dat netwerk mag.
Reputatie 4
Badge
Hi simnlru,

Zoals Raaf12 aangeeft hebben wij inderdaad niet zo'n lijst waar jij naar op zoek bent. Je simkaart maakt automatisch verbinding met het netwerk die beschikbaar is.

Groetjes,

Hinke
Zijn er ūberhaupt roamingafspraken gemaakt met partners in buitenland?
In Griekenland kan je alleen kiezen voor WIND en heb je dus heeeeel slecht internet.... hele slechte service van Tele 2
Reputatie 2
In Griekenland kan je alleen kiezen voor WIND en heb je dus heeeeel slecht internet.... hele slechte service van Tele 2

Wat wil je dan voor 25 euro per maand?
Onbeperkt internet en bellen en geen roamingkosten meer in buitenland is een prima prijs.
Het 4G in Nederland is super. Dat in Griekenland slecht internet geleverd wordt ligt dan toch niet aan de service van Tele2?

Wat kost in Griekenland een lokaal simkaartje?
Reputatie 7
Badge +4
Of probeer handmatig een ander netwerk te selecteren.
Reputatie 6
Badge +1
Even lezen? Er staat duidelijk dat zij alleen kan kiezen voor WIND. Je schrijft dan wel veel maar ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. QED.
Reputatie 7
Badge +4
Zie geen andere netwerken als je handmatig netwerken zoekt, of heb je geen toegang?
Andere aanbieders kan je niet bij aanmelden. En deze leveren perfecf internet bijv cosmote staat bekent om zijn perfecte dekking.
Wind staat bekent om zijn slechte dekking. Maar daar zal tele 2 wel een goedkope deal mee hebben gesloten... en mag ik voor 25 euro geen kwaliteit verwachten of in mijn geval een simpele verbinding ???
Andere aanbieders kan je niet bij aanmelden. En deze leveren perfecf internet bijv cosmote staat bekent om zijn perfecte dekking.
Wind staat bekent om zijn slechte dekking. Maar daar zal tele 2 wel een goedkope deal mee hebben gesloten... en mag ik voor 25 euro geen kwaliteit verwachten of in mijn geval een simpele verbinding ???

Jawel dat mag je in Nederland verwachten. En je kunt protesteren als ze je roamingkosten berekenen.
Maar de verbinding is ander verhaal in buitenland.
Reputatie 6
Badge +1
Zo'n deal is ook op basis van wederkerigheid. Als de buitenlandse telco' s een 4G netwerk in opbouw met fall back op 3G via een andere telco zien gaan ze liever in zee met een betere partij. Geen 4G in de overige EU landen geeft inderdaad aan dat je achtergesteld netwerk zit. Andere kant is natuurlijk dat je wel goedkoper uit bent bij Tele2.
Badge
Hinke is lekker op vakantie en daarom reageer ik even.

Er is al antwoord gegeven door je medegebruikers zie ik, Top.

Wij hebben inderdaad niet mer elke provider een overeenkomst en daarom ben je soms gebonden aan bepaalde netwerken,
dit is iets dat wij niet voor je kunnen aanpassen.

Groetjes, Kim
Dat zijn in principe alle providers in de EU. Dat is ook een dynamisch proces, als een buitenlands netwerk zijn wholesale prijzen verlaagd voor inkomende roamers, dan kan een provider met sturing mechanismes op simkaarten haar klanten naar een bepaald voorkeursnetwerk dirigeren.

Iemand vraagt of er een lijst is van roamingpartners
Volgens mij zou je dan gewoon simpel
kunnen antwoorden met ja of nee toch?
Of zie ik dat verkeerd? Dynamische processen en sturing mechanismes zoekt Tele2 maar lekker zelf uit. Als klant wil je gewoon graag weten wat je tijdens verblijf in buitenland kan verwachten van je Tele2 abonnement zodat je keuze kan maken tussen goedkoop beperkt Tele2 of duurder abonnement met ook goede 4G verbinding in buitenland.
Reputatie 7
Badge +4
@Estherunlimited Die lijst is er niet, zie beantwoording door moderator:

Hi simnlru,
Zoals Raaf12 aangeeft hebben wij inderdaad niet zo'n lijst waar jij naar op zoek bent. Je simkaart maakt automatisch verbinding met het netwerk die beschikbaar is.
Groetjes,
Hinke
@Estherunlimited Die lijst is er niet, zie beantwoording door moderator:

Hi simnlru,
Groetjes,
Hinke

Ok dat is duidelijker Eric, Hinke's antwoord helpt me veel beter bij het maken van mijn keuze. Afwachten dan maar met welk netwerk mijn Tele2 simkaart automatisch verbinding maakt en of die verbinding goed is. Wel fijn dat abonnementen maandelijks opzegbaar zijn.
Jammer dat tele2 niet transparant is. Maar goed gelukkig zijn abonnementen maandelijks opzegbaar ! Dank u allen voor uwe reacties
Vreemd dat er weinig wordt verteld over de roamingpartners van Tele2 Nederland.

In het kort: Tele2 Nederland heeft zelf maar heel weinig overeenkomsten, een bijna recente (mijn persoonlijke ervaring is, dat het er ondertussen wel iets meer zijn..zo is in Duitsland nu alles mogelijk, behalve Vodafone) lijst is hier te vinden:

http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=1526&org_id=23354&cid=28#dvroaming
(onderaan deze pagina klik je op "see all roaming partners")

Deze lijst wordt (in de betreffende landen) gebruikt met de instellingen van de Simtoolkit op Automatisch, of de handmatige "in Nederland" modus.

In alle andere landen (waar Tele2 Nederland geen overeenkomst heeft) wordt de instelling van de Simtookit, op Automatisch, of de handmatige "in het buitenland" modus gebruikt, en krijg je toegang tot de Tele2 Zweden roaming partners, zie:

http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=37&org_id=44&cid=36#dvroaming

Deze lijst is dus veel groter.

De truc is nu dus, zodra je in het buitenland ben, Simtoolkit op handmatig, in het buitenland zetten.
Zodoende krijg je ook in de landen waar je eerst maar 1 (bv Griekenland) roaming partner beschikbaar had, toegang tot de overige netwerken.
Makkelijk uitproberen, even naar Duitsland, Simtoolkit op handmatig in het buitenland, en alle netwerken kunnen gekozen worden, dus ook Vodafone DE (Ben zelf regelmatig internationaal chauffeur, dus heb al flink kunnen testen, toegang tot 4G netwerken is me tot nu toe nog niet gelukt..)
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, maar vergeet niet als je Nederland weer inrijdt automatisch of binnenland te zetten, je kunt niet met een buitenland setting een verbinding maken in Nederland.

wss wordt het netwerk erg beinvloed door de wind 🙂

De truc is nu dus, zodra je in het buitenland ben, Simtoolkit op handmatig, in het buitenland zetten.
Zodoende krijg je ook in de landen waar je eerst maar 1 (bv Griekenland) roaming partner beschikbaar had, toegang tot de overige netwerken.
Makkelijk uitproberen, even naar Duitsland, Simtoolkit op handmatig in het buitenland, en alle netwerken kunnen gekozen worden, dus ook Vodafone DE (Ben zelf regelmatig internationaal chauffeur, dus heb al flink kunnen testen, toegang tot 4G netwerken is me tot nu toe nog niet gelukt..)

Geweldige tip helaas werkt internet bij mij dan niet. Ik heb sinds april/mei 2016 Tele2 Sim only en sinds een paar weken de LG Nexus 5X:
Met Simtoolkit op Automatisch krijg ik alleen verbinding met O2/Eplus. Dan heb je in Hamburg vrijwel geen bereik en heel soms H of 2G (vaak gewoon geen internet). Bellen gaat alleen op pleinen. Niet in een restaurant met grote ramen ofzo.

Maar met Sim toolkit op handmatig>buitenland in Duitsland (Hamburg) WEL (sterke) verbinding met Vodafone.de, GEEN verbindingmet Telekom.de en sowieso wel met E-Plus/O2.

Maar ik heb dan geen dataverbinding! Of ik nou Vodafone of E-plus/O2 kies. Wel bereik, geen internet. Ik heb roaming voor de grap een half uurtje uitgezet, ik dacht misschien werkt het omgekeerd, maar ook dat mocht niet baten. Roaming weer aan en met de 2 beschikbare internet APNs gespeeld: internet.tele2.se of 4g.tele2.se maakt geen verschil. Er is gewoon geen dataverbinding.

Conclusie: ik heb gewoon geen internet in Duitsland met Tele2. Ik kan kiezen uit of goede belverbinding en geen internet OF nauwelijks bereik, slecht bellen en zelden internet 😞 Treurig dit!