beantwoord

Roaming in het buitenland blokkeren voor vader

Hallo,

Sinds gisteren heeft mijn vader een Tele 2 sim-only abbonement met internet.

Omdat roaming blijkbaar in nederland standaard aan moet staan, zal hij dus ook in Duitsland automatisch gaan roamen.

Is er een manier om dit te blokkeren? Mijn vader reist regelmatig naar Duitsland, en hij is redelijk beperkt in het omgaan met zijn telefoon. Om telkens het roamen uit en aan te zetten, is voor hem dus al een redelijk moeilijke opgave, en ik verwacht dat het regelmatig vergeten word.

Zelf zit ik bij Simyo, en die hebben de mogelijkheid om via de site, mobiel internet in het buitenland uit te zetten.

Is er ook zoiets bij Tele2? Ik moet gewoon iets hebben, zodat zijn telefoon in het buitenland geen verbinding maakt met het mobiel internet, zonder steeds roaming uit en aan te zetten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 10 mei 2015, 14:46

Hoi fordfocus,

Omdat wij gebruik aken van het T-mobile netwerk is het noodzakelijk dat roaming aanstaat wanneer je in Nederland bent. Dit is niet de data-roaming voor het interrnet. Wanneer je vader naar het buitenland gaat dan kan hij het beste mobiel internet op zijn toestel uitzetten, op die manier kunnen er geen internetkosten worden gemaakt. Helaas kunnen wij dit niet uitschakelen. Ik kan me voorstellen dat dat in jouw situatie wel makkelijker zou zijn, wellicht kan je aan je vader uitleggen hoe hij dit moet doen?

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Ik moet gewoon iets hebben, zodat zijn telefoon in het buitenland geen verbinding maakt met het mobiel internet, zonder steeds roaming uit en aan te zetten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Nee die mogelijkheid is er bij Tele2 niet het roamen moet echt via de telefoon worden uitgeschakeld.
Als Vader regelmatig naar Duitsland gaat is het misschien een optie voor hem om over te stappen naar Simyo waar dat soort zaken inderdaad veel makkelijker aan te passen zijn.
Waarschijnlijk weet je ook dat de voicemail als die wordt ingesproken wanneer je in het buitenland bent hoge kosten oplevert?
Die is ook alleen via de klantenservice uit te schakelen.
Iets om rekening mee te houden.

Groet

Karin
Reputatie 4
Badge +5
Hoi fordfocus,

Omdat wij gebruik aken van het T-mobile netwerk is het noodzakelijk dat roaming aanstaat wanneer je in Nederland bent. Dit is niet de data-roaming voor het interrnet. Wanneer je vader naar het buitenland gaat dan kan hij het beste mobiel internet op zijn toestel uitzetten, op die manier kunnen er geen internetkosten worden gemaakt. Helaas kunnen wij dit niet uitschakelen. Ik kan me voorstellen dat dat in jouw situatie wel makkelijker zou zijn, wellicht kan je aan je vader uitleggen hoe hij dit moet doen?

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Tja, daar zoekt fordfocus dus een oplossing voor.
Je kan ook de telefoon thuislaten, of vader verbieden over de grens te gaan zijn ook van die "oplossingen".
Konden we maar eens aan Tele2 uitleggen hoe fijn het is om via een simpele App al dit soort dingen zelf te kunnen regelen. Alles zelf in en uitschakelen je voicemail, en internet. Je verlenging, je verbruik, je rekeningen alles eenvoudig in te zien en bij de hand.
@Fordfocus,

Een aantal toestellen maakt tegenwoordig onderscheidt tussen nationaal en internationaal roamen. Hiermee kun je voorkomen dat er in Duitsland geroamed wordt, terwijl roaming in NL dan wel mogelijk is. Misschien kijken of je die instelling kan vinden?
Lijkt me sterk, dan zou fordfocus die optie echt wel gevonden hebben !
Beetje omslachtig allemaal gewoon een goede App ontwikkelen. In dit topic is sprake van iemand die niet zo goed is in het omgaan van instellingen op een mobiele telefoon. Als de Vader bekend zou zijn met de instellingen op telefoon kon hij immers gewoon roamen op de telefoon uitschakelen zoals elke Tele2 gebruiker dat moet doen?
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor het meedenken Siebel!
Bij de meeste providers hoef je in Nederland niet te roamen en daar speelt dit probleem dus niet.
Toch interessant wat Siebel zegt, ook al heeft topicstarter er even niets aan.ik beschik zelf over de allernieuwste Samsung s6 en die heeft die optie die Siebel noemt niet. Mag ik vragen welke toestellen de optie wel hebben?
Ik heb geen overzicht van welke toestellen deze optie wel of niet hebben, he. Het i.i.g. bij een aantal Samsungs gezien. Bij een aantal toestellen hoef je zelfs helemaal geen roaming meer aan te zetten, bijvoorbeeld bij de HTC one M7, waar ik dit bericht nu vanaf intik. Deze herkent zelf dat je op een MVNO netwerk zit een daar hoef je dus geen roaming te activeren.

Misschien dat dit ook voor jou toestel geld Fordfocus? (kwestie van uitproberen, en je kunt het ook zien als je 3G of H bovenin je scherm ziet ipv R, dan werkt je toestel waarschijnlijk ook zonder dat je roaming aan hebt staan (geen garantie)).
Nou dat is wel handig dan als dat roamen achterwege kan blijven vooral ook als je in de grensstreek woont.
Fordfocus vraagt het trouwens voor haar Vader en dus niet voor haar toestel
Bij moto x 2014 hoef je geen roaming aan te zetten.
@Karin,

Met jouw toestel bedoelde ik het toestel dat ze probeert in te stellen, inderdaad die van haar vader. Overigens hebben abbonees in de grens streek in principe geen problemen met roaming aan. Zolang er dekking is van *een* Nederlands netwerk (T-Mobile, KPN, Vodafone of Tele2), zal je niet kunnen verbinden met het buitenlandse netwerk. (Mits de SIM toolbox/Tele2 menu op automatische selectie staat).
Ze probeert niets in te stellen ze vraagt of het mogelijk is mobiel internet in het buitenland automatisch uit te schakelen via een App zoals bij Simyo
Bedankt voor het meedenken Siebel!
:D:D:D

@Jefta van Tele2
Dit bedoelde ik met "zijn/haar" werkwijze..:8